کد خبر: ۴۶۸۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳

11 میلیون نفر در دولت یازدهم صاحب دفترچه بیمه خدمات درمانی شدند

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: در دولت یازدهم، 11 میلیون نفر از جمعیت کشور دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، «اسدالله درویش‌امیری» در بازید از بیمه سلامت استان زنجان با بیان این‌که خوشبختانه در جمهوری اسلامی، هیچ‌کس نگران سلامت و درمانش نیست، اظهار کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های جمهوری اسلامی که در قانون اساسی ذکر شده، تأمین سلامت و درمان مردم است. خوشبختانه این هدف در نظام جمهوری اسلامی به بار نشسته و نتیجه داده است و امروز در جمهوری اسلامی و استان زنجان هیچ شهروندی نیست که بدون تضمین سلامت و درمان زندگی کند.

استاندار زنجان ادامه داد: 18 درصد جمعیت بیمه شده‌های کشور، هم‌پوشانی دارند و برخی تحت پوشش دو یا چند موسسه بیمه‌گزار هستند. این نعمتی است که گذشتگان آرزوی برآورده شدنش را داشتند. ما در گذشته حتی از کمبود پزشک ایرانی رنج می‌بردیم، اما امروز جمهوری اسلامی پایگاه درمانی منطقه شده است.

وی با تأکید بر این‌که توسعه نظام سلامت کشور باید فراگیر و همگانی باشد، افزود: 92 درصد مراکز درمانی، خدماتی و بهداشتی استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این خدمات بزرگ با وجود همه مشکلات مالی و بودجه‌ای در دولت یازدهم محقق شده است.

درویش‌امیری یادآور شد: استان زنجان از طرح تحول سلامت بیشترین بهره را برده است و این به‌علت نوع نگاه وزیر بهداشت و اهتمام ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی استان است. خوشبختانه در دولت یازدهم 400 تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های استان افزوده شد و شمار تخت‌های ویژه بیمارستانی از 42 به 84 تخت افزایش یافت. این در حالی است که راه‌اندازی و نگهداری هر تخت بیمارستانی یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی 49 اتاق ویژه زایمان طی چند سال گذشته، تصریح کرد: در طول اجرای طرح تحول سلامت، تقریباً همه اورژانس‌های استان بازسازی و نوسازی شده‌اند و سالانه بین 10 تا 12 میلیون نفر از طرح تحول سلامت برخوردار می‌شوند.

«خدیجه ابراهیم‌خانی»، مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان نیز در ادامه این بازدید با بیان این‌که 59 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: توسعه سلامت، مورد تأکید سیاست‌های کلی نظام است.

وی افزود: با آغاز طرح بیمه سلامت همگانی در اردیبهشت‌ماه سال 93، حدود 11 میلیون نفر در کشور تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند و سهم استان زنجان در این میان، 115 هزار و 142 نفر بود. همچنین سال 93 در مقایسه با سال 92، مجموع هزینه‌های درمان رشدی 120 درصدی داشت و این رقم در سال‌های 94 و 95 به ترتیب به 47 و 20 درصد کاهش یافت.

این مسئول با اشاره به این‌که میانگین هزینه‌های درمان در طول پارسال، 18 میلیارد و 143 میلیون تومان بود، ادامه داد: بیمه سلامت استان تا آبان سال 95 همه مطالبات خود را به بیمارستان‌های دولتی پرداخت کرد و خوشبختانه همه مطالبات مراکز درمانی سطح یک روستاها نیز پرداخت شده است. همچنین مطالبات پاراکلینیک‌ها و بیمارستان بهمن نیز به ترتیب تا مهر و آبان پارسال پرداخت شد.

وی افزود: 49 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی، 5 درصد تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح و یک درصد تحت پوشش بیمه کمیته امداد هستند. این در حالی است که 14 درصد از جمعیت بیمه شده‌ها توسط چند بیمه‌گزار هم‌پوشانی دارند و حدود 43 هزار و 737 نفر حداقل دو دفترچه بیمه دارند.

ابراهیم‌خانی با بیان این‌که از هر چهار روستایی، یک نفر حداقل دو دفترچه دارد و سازمان تأمین‌اجتماعی بیشترین هم‌پوشانی را با بیمه سلامت دارد، خاطرنشان کرد: صددرصد از روستائیان تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، این در حالی است که 95 درصد اعتبارات از دولت و 5 درصد منابع داخلی تأمین می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین