کد خبر: ۴۶۹۷۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴

بازداشت ۳۹ تن در جریان راهپیمایی نئونازی‌ها در برلین

پلیس آلمان ۳۹ تن را در جریان راهپیمایی گروه‌های نئونازی در شهر برلین بازداشت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مقام‌های پلیس در برلین اعلام کردند، ۳۵ تن از بازداشت‌شدگان به گروه‌های نئونازی وابسته‌اند؛ در حالی که چهار تن دیگر بازداشت‌شدگان، از راهپیمایان مخالف با این گروه هستند.

دلیل بازداشت این افراد حمل شعارها و پلاکاردهای فاشیستی ممنوعه و برهم زدن نظم عمومی اعلام شده است.

بیش از ۵۰۰ از نئونازی‌ها روز شنبه در برلین به مناسبت سی‌امین سال درگذشت «رودلف هِس»، معاون آدولف هیتلر دست به تظاهرات زدند.

احزاب و گروه‌های سیاسی مخالف نئونازی‌ها، اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های نزدیک به کلیسای مسیحی با برگزاری راهپیمایی در مخالفت با نئونازی‌ها، محل تظاهرات در محله «اِ شپانداو» برلین را اشغال و مانع برگزاری کامل تظاهرات و رسیدن همه نئونازی‌ها به محل شدند.

در محله «اِ شپانداو» زندانی بود که رودلف هِس تا سال ۱۹۸۷ میلادی در آن نگهداری می‌شد. مقام‌های دولتی در برلین ساختمان این زندان را پس از مرگ رودلف هِس تخریب کردند.

رودلف هِس در ۲۶ آوریل ۱۸۹۴ در اسکندریه در مصر به دنیا آمد و ۱۷ اوت ۱۹۸۷ در سن ۹۳ سالگی در زندان خود را کشت.

رودلف هِس پس از به قدرت رسیدن آدولف هیتلر، رهبر حزب نازی و صدراعظم وقت آلمان، از سال ۱۹۳۳ از جمله وزیر کابینه هیتلر بود، و با آغاز جنگ جهانی دوم، عضو شورای وزیران در امور دفاعی شد.

او در سال ۱۹۴۱ به لندن پرواز کرد تا دولت انگلیس را برای امضای یک قرارداد صلح با آلمان قانع کند. دولت انگلیس اما او را بازداشت و تا پایان جنگ در زندان نگه داشت.

پس از پایان جنگ دوم جهانی، رودلف هِس در دادگاه بین‌المللی رسیدگی به جنایات جنگی در نورنبرگ که متفقین علیه مقام‌های دولتی آلمان برگزار کردند، در دو مورد از اتهام‌های ذکر شده در کیفرخواستش مجرم شناخته شد و به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، در جریان جنگ دوم جهانی دولت هیتلر از جمله به پاک‌سازی قوم یهود در اروپا دست زد که در جریان آن حدود شش میلیون یهودی در کشورهای اروپایی با اعزام به اردوگاه‌های کار مجهز به کوره‌های آدم‌سوزی مانند آشوویتس، جان باختند.

همچنین در جریان حمله ارتش آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، بیش از ۲۰ میلیون از شهروندان شوروی جان خود را از دست دادند.

نئونازی‌های آلمان از زمان خودکشی رودلف هِس در زندان، هر ساله با برپایی تجمع در محل این زندان به تبلیغات سیاسی دست می‌زنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین