کد خبر: ۴۷۰۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
درنشست خصوصی جشن حافظ عنوان شد؛

دیدگاه‌های سینماگران در تجلیل از حمایت بانک صادرات

​نشست خصوصی هنرمندان برگزیده جشن حافظ، بهانه پرداختن به دغدغه های مالی و در عین حال تقدیر از سیاست های حمایتی از هنر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این میان بانک صادرات ایران که یکی از مهمترین اسپانسرهای مالی این جشن است، مورد تقدیر هنرمندان حاضر نیز قرار گرفت. در این مراسم انتظارات از حمایت موسسات مالی و به ویژه بانک صادرات ایران برای حضور جدی تر و قوی تر در عرصه هنر سینما از نگاه هنرمندان مختلف مورد تحلیل قرار گرفت. اظهار نظرهای معمول در این نشست صمیمانه از سوی اغلب هنرمندان در حالی بر فضای آن تأثیرگذار بود که جان کلام از زبان جمشید مشایخی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون بر صحنه اجرا بیان شد. او گفت که از سالها پیش عاشق علی معلم بوده و با این انگیزه شعری به وی تقدیم کرد به این مضمون که : "هزار سال پس از مرگ من چو باز آیی ز خاک نعره برآرم که مرحبا ای دوست."

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، ورود منابع سرمایه ای بانکها به صنعت سینما در حالی با محدودیت های متعددی روبرو است که کمتر موسسه مالی تمایل به ورود به آن را در خود احساس می کند. با این حال، به نظر می رسد استفاده از تجارب گذشته، بتواند مسیر جدیدی را به جهت دستیابی به یک بازدهی پایدار برای بانکها و موسسات تامین سرمایه در صنعت سینما باز کند. در این راستا آسیب شناسی کیفی و استفاده از متخصصین شاید بستر ساز یک سرمایه گذاری سودآورتر برای بانکها و در عین حال رشد فرهنگی و هنر ملی را در پی داشته باشد. برخی چهره ها در جشن خصوصی حافظ از انتظارات خود گفته اند.

بانک به سینما گر شریف و پاک کمک کند

جمشید مشایخی، هنرمند برجسته و سینماگر پیشکسوت، در این جشن ضمن تقدیر از حمایت بانک صادرات، ویژگی های هنرمند واقعی را برشمرد و خواستار کمک به سینماگران متعهد و واقعی توسط بانک صادرات ایران شد.

جمشید مشایخی در سخنانی صمیمانه گفت: هنرمند کسی است که دارای ویژگی های متعالی انسانی باشد؛ مثل حضرت حافظ، جناب فردوسی، سعدی، عطار و مولانا که الگوهای ویژه ای در فرهنگ و ادبیات، برای رسیدن یک هنرمند به جایگاه واقعی انسان است و هنرمند پاک و شریفی که برآمده از چنین فرهنگ غنی و با اهمیتی باشد، هنرمند واقعی ست، وی افزود: اگر چنین هنرمندی می خواهد فیلمی بسازد من از بانک ها تقاضا می کنم که کمکش کنند و از افراد شریف این صنف حمایت بشود، تا آنها بتوانند به کارشان ادامه بدهند.

مثل همه دنیا کمک کنند

داریوش ارجمند، بازیگر و هنرمند پیشکسوت سینمای ایران با تایید اقدام بانک صادرات در حمایت مالی از جشن بزرگ حافظ، گفت: انتظار از موسسات مالی این است که در عرصه هنر، مانند همه دنیا به مقوله هنر کمک کنند. وی افزود: بانک ها در کنار فعالیت های اقتصادی باید مشارکت در فعالیت های فرهنگی را مد نظر قرار دهند و بانک صادرات در این مسیر گام برمی دارد.

 حمایت  بانک صادرات قطعاً به پیشرفت سینما کمک خواهد کرد.

فرامرز قریبیان، بازیگر معروف سینما تلویزیون هم که در این جشن حضور داشت، با اشاره به اینکه سال‌هاست با کسی مصاحبه نمی‌کنم، تصریح کرد: به پاس این اقدام ارزنده بانک صادرات، مایلم بگویم حمایت‌های مالی سازمان‌های بزرگ مالی همچون بانک صادرات قطعاً به پیشرفت سینما و ساخته شدن فیلم‌های خوب و ارزنده کمک خواهد کرد. مطمئنم با توجه به کارگردانان خوش‌فکر ما، سرمایه‌گذاری در این عرصه سود خوبی را عاید بانک خواهد کرد. 

حمایت‌های فرهنگی بانک صادرات از بهترین و ارزنده‌ترین اقدامات است

عبدالحسین مختاباد، خواننده و نوازنده موسیقی کشور هم در این جشن از حمایت بانک صادرات تقدیر کرد و گفت: حمایت‌های فرهنگی بانک صادرات از رویدادهای هنری- فرهنگی برجسته کشور، یکی از بهترین و ارزنده‌ترین اقدامات است. این اقدام علاوه بر ایجاد نشاط در جامعه به اشتغالزایی هم کمک شایانی خواهد کرد. 

بانک صادرات پرچمدار این حرکت شد

مجید مظفری، بازیگر معروف سینما و تلویزیون نیز که در این مراسم در کنار سایر هنرمندان حضور یافته بود، گفت: فرهنگ حمایت مالی بانک ها از فعالیت های فرهنگی و هنری باید در جامعه گسترش یابد و بانک صادرات با حمایت از جشن حافظ پرچمدار این حرکت شده است.

حمایت بانک از سینما اهمیت دارد

رضا عطاران، بازیگر و کارگردان معروف سینما نیز در بیان اهمیت جایگاه و حمایت موسسات مالی و بانکها از سینما گفت: تنها بانکها نیستند که از آنها انتظار حمایت می رود، بلکه هرکسی و هر موسسه ای که می تواند به هنر کمک کند باید پای کار بیاید. چرا که هنر سینما واقعاً به مظلومیت کامل رسیده اما حمایت محسوسی از آن صورت نمی گیرد. 

وی تاکید کرد: خیلی کم اتفاق می افتد که از این دست حمایت ها از سینما انجام گیرد؛ از این رو کمک ها و حمایتهایی مثل حمایت بانک صادرات ایران از سینما، کمک با اهمیتی است که بازتاب آن را در آینده خواهند دید. رضا عطاران در پایان بر اهمیت توجه ویژه موسسات مالی و بانکها به جوانان هنرمند در عرصه سینما تأکید کرد.

اقتصاد و هنر لازم و ملزوم یکدیگرند

آذر معماریان، همسر مرحوم علی معلم که در فقدان وی مسئولیت برپایی این جشن را برعهده دارد، اگر چه از انتظارات جامعه سینمایی برای حمایت های بیشتر بانک سخن به میان می آورد، اما از حضور بانک صادرات قدردانی می کند.

وی با بیان اینکه توقع این است که بانک، نقش محوری در باشکوه تر برگزار شدن این جشن برعهده بگیرد، از بانک صادرات خواست تا اسپانسر اصلی این جشن باشد.

مسئول برگزاری جشن سینمایی حافظ  با قدردانی از سیاوش زراعتی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، از وی به عنوان انسانی روشن ضمیر و آگاه نسبت به مسائل هنری و سینمایی یاد کرد و افزود: ایشان به خوبی دریافته اند که اقتصاد و هنر در کنار هم لازم و ملزوم هستند، یعنی هنرمندان می توانند در بالابردن سطح کیفی کار اقتصادی کمک بکنند و آورده برای بانک بیاورند.

وی تصریح کرد: حمایت از چنین جشنی که فیلم آن در سراسر کشور توزیع و مورد استقبال اکثریت مردم قرار می گیرد و در عین حال مورد توجه تمامی رسانه ها نیز هست، می تواند یک فرصت استثنایی برای سرمایه گذاری به حساب آید.

وی با تأکید بر اینکه امروزه در تمامی دنیا حرف اول را هنر و هنرمند می زند و عرصه هنر با بودجه های حمایتی کلان روبرو است، از مدیران امور  تبلیغاتی در موسسات مالی خواست تا اهمیت ویژه ای برای تبلیغات در عرصه هنر قائل شوند تا نیاز به دسترسی های مستقیم به رأس هرم مدیریتی برای کمک های حمایتی نباشد. وی افزود همچنان در کشور در این بخش دچار مشکل هستیم.

آذر معماریان در پایان سیاوش زراعتی، مدیر عامل بانک صادرات را انسانی فرهنگی و هنر دوست دانست که قدم های مثبتی در حمایت از جشن حافظ برداشته است.

حمایت بانک صادرات، اعتلای فرهنگ و هنر را در پی دارد

فاطمه گودرزی، بازیگر و هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون هم در جشن حافظ با تقدیر از حمایت و پشتیبانی بانک صادرات از هنر سینما گفت: بهترین راهکار به منظور اعتلای فرهنگ و هنر، حمایت مالی بانک ها از کارهای فرهنگی است که بانک صادرات در این مسیر پیش قدم شده است.

از دیرباز عضوی از خانواده این بانک مردمی به حساب می آیم

رسول نجفیان، بازیگر معروف سینما و سریال های خاطره انگیز تلویزیونی نیز که در جمع صمیمی هنرمندان حضور داشت، گفت: از بانک صادرات به خاطر حمایت‌های منحصر به فردش سپاسگزارم. حمایت از مقولات فرهنگی پایه‌ای، امری بسیار پسندیده است. خوشحالم که به سبب برادرم که از قدیمی‌ترین کارمندان این بانک بزرگ بوده، از دیرباز به نحوی عضو خانواده این بانک مردمی به حساب می‌آیم. 

کار برگزیده بانک صادرات نشانگر آگاهی است

مریم کاویانی، بازیگر سینما و تلویزیون و از هنرمندان حاضر در جشن حافظ، حمایت بانک صادرات ایران از جشن هنرمندان را نشانه آگاهی دانست و گفت: این اتفاق خود به نوعی نشان از آگاهی جامعه دارد. این کار، کار برگزیده ایست و فکر می کنم باید این مساله در جامعه ما جا بیفتد که احترام به هنر مملکت، خود موجب بالا رفتن سطح فرهنگ عمومی خواهد شد.

به این بانک باید  احسنت گفت

مهران غفوریان، بازیگر سینما و تلویزیون نیز با بیان خاص خود از این اقدام بانک صادرات قدردانی کرد و گفت: همین که یک بانک معتبر و قدیمی اسپانسر یک جشن  هنری می شود باید به این بانک بارک الله و احسنت گفت. خیلی از بانکها هستند که به روی خودشان نمی آورند. وی تصریح کرد: این اقدام بانک صادرات را اقدامی مثبت ارزیابی می کنم و از دیدن بیلبورد بانک صادرات در این جشن خیلی خوشحال شدم.

حمایت بانک صادرات باید سرلوحه کار دیگران باشد

ارژنگ امیر فضلی نیز با تقدیر از عملکرد بانک صادرات در این جشن گفت: حمایت بانک صادرات از هنر و هنرمندان باید تداوم داشته باشد تا از اذهان پاک نشود و اثرات آن باقی بماند. وی گفت: اقدام بانک صادرات باید سرلوحه کار دیگر موسسات مالی باشد. این حمایت اقدامی دو طرفه است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: بنده از بانک صادرات که به جامعه هنری بهاء می دهد و کار هنرمندان  را ارزشمند می داند تقدیر و تشکر می کنم.

تشکر می کنم

متین ستوده، بازیگر سینما و تلویزیون نیز تلاش بانک صادرات در حمایت از جشن حافظ را عالی و قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: من به شخصه از بانک صادرات تشکر می کنم.

پیشنهاد برای سرمایه گذاری سینماهای محلی 

امید زندگانی، هنرمند فرهیخته و بازیگر سینما و تلویزیون در تحلیل مسیر مناسب حمایت های مالی بانک ها از هنر سینما گفت: در این راستا قطعا باید در چارچوب اقتصاد هنر صحبت کرد و نمی توان وارد ممیزی های موضوعی و کیفی کار سینما شد. از این رو بخش کمی که شامل همان مساله مالی است، می تواند مورد بحث قرار گیرد. وی افزود: همه جا از هنر سینما سخن به میان می آید، اما در واقع همیشه از صنعت سینما است که هنر ایجاد می شود.

وی افزود: آنچه که در صنعت در قالب سرمایه گذاری های کوتاه مدت و میان مدت توسط بانکها و موسسات مالی می گذرد با آنچه در سینما رخ می دهد، متفاوت است. در واقع سرمایه گذاری کوتاه مدت در سینما جواب نمی دهد و نمی توان نگاه سوددهی کوتاه مدت داشت، چرا که با وجود ممیزی های فراوان از لحاظ موضوعی، کیفی و میزان استقبال مردم در این صنعت، رشد سرمایه گذاری های بلند مدت با موانع جدی روبرو است. وی پیشنهاد داد بانک در قالب یک کار حمایتی می تواند سالن سینمایی را تجهیز کند که با استانداردها و شرایط امروزی برای فضاهای کوچک و محلی کاربرد داشته باشد. وی این نوع سرمایه گذاری را اتفاقی جدید در صنعت سینمایی دنیا عنوان کرد.

موسسات مالی هوشمند به صنعت سینما ورود کنند

سید جواد یحیوی، مجری تلویزیون نیز که در این مراسم مسئولیت اجرای آن را برعهده داشت، حمایت مالی بانک صادرات ایران را اقدامی مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: امروزه ضرورت و نیاز این حمایت به شدت احساس می شود. وی افزود: شاید شرایط بهتر و درست تر این اقدام در آن بخش و حوزه ای باشد که محصول تولید می شود. چرا که ما اینجا داریم از یک سال فعالیت سینماگران تجلیل و قدردانی می کنیم و تندیس می دهیم. اینجا در این لحظات جشن گرفتن و افتخار کردن هستیم، اما بهتر است این اقدام در آنجایی باشد که کار تولید می شود. بنابراین اگر بانک صادرات و یا سایر موسسات مالی این ضرورت را دریابند که در لحظه خلق و ایجاد فرهنگ جایگاه موثری داشته باشند به نظرم جذاب تر و موثرتر خواهد بود. ضمن اینکه امروزه گردش مالی صنعت سینما به ارقام و اعداد کلان و جذابی رسیده که هر موسسه مالی هوشمند باید ضرورت ورود به این سرمایه گذاری را بیشتر حس کند.

به مسئولان بانک دست مریزاد می گویم

رضا جودی بازیگر، تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری در سینما و تلویزیون هم در این جشن گفت: به مسئولان بانک صادرات به خاطر دیدگاه و چشم ‌انداز فرهنگی- هنری که دارند دست مریزاد و خسته نباشید می گویم. مطمئنم این‌گونه اقدامات کاری است صواب که خیر و ثواب زیادی را نیز در پی دارد. 

بانک صادرات موجب تشویق هنرمندان شده است

منوچهر ‌هادی، کارگردان و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون نیز در این مراسم حضور داشت و به خبرنگار ما در خصوص حضور بانک صادرات در حمایت از جشن حافظ گفت: در تمام دنیا، ارگان‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات اقتصادی بزرگ از فرهنگ و هنر حمایت می‌کنند. بانک صادرات با این تصمیم و ورود به این راه، سبب حمایت و تشویق هنرمندان و نهایتا رشد هنر و فرهنگ کشور می‌شود. 

حمایت بانک صادرات پر و بال خاصی به این برنامه داده است

محمدرضا گلزار، ستاره مورد علاقه سینما دوستان نیز در این مراسم گفت: خیلی خوشحالم که بانک صادرات به عنوان حامی مالی جشن حافظ انتخاب شده و به این برنامه بال و پر خاصی داده است. 

این حمایت جای تشکر دارد

رضا صفایی پور، بازیگر سینما و تلویزیون نیز با بیان اینکه حمایت بانک صادرات قطعا کار خوبی است، تاکید کرد: این اتفاق در سطح تصمیم گیران کلان اقتصادی کشور با رویکرد حمایتی از هنر رخ داده و جای تشکر دارد.

کار بسیار مفید و ارزشمندی است

هوتن شکیبا، هنرمند سینمای کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر سازمان‌هایی مثل بانک صادرات که به فکر انجام رسالت‌های اجتماعی و فرهنگی‌شان باشند، بسیار کم هستند، گفت: اگر این حمایت‌ها از طرف سازمان‌های بزرگی همچون بانک‌ها به صورت پایه‌ای اتفاق بیفتد، کار بسیار مفید و ارزشمندی است. 

حمایت فرهنگی بانک صادرات اتفاق مبارکی است

نرگس آبیار، بازیگر سینما و تلویزیون هم حمایت‌های فرهنگی بانک صادرات را اتفاق مبارک دانست و گفت: کار فرهنگی، خواه‌ ناخواه به حمایت‌های مالی نیاز دارد. تلاش‌های بانک صادرات و سازمان‌های مشابه به استقلال هنری هنرمندان و فرآیندهای هنری موثر در کشور کمک می‌کند که بسیار شایسته تحسین است. 

امیدواریم این حمایت استمرار یابد

میلاد کی مرام، هنرمند سینما و تلویزیون هم در این گردهمایی گفت: حمایت مالی بانک صادرات از جشن حافظ که در واقع بزرگترین گردهمایی هنرمندان سینمایی ایران است ستودنی است و امیدواریم این روند استمرار یابد.

بانک صادرات آغازگر این حرکت بود

مهناز افشار، بازیگر معروف سینما در این مراسم به خبرنگار ما گفت: شبکه بانکی کشور می تواند حامی هنر و هنرمندان ایران باشد و بانک صادرات آغازگر این حرکت است.

شبکه بانکی به پشتوانه ای برای سینمای ایران تبدیل شود

الهام حمیدی از جمله هنرمندان محبوب کشور در عرصه سینما نیز تصریح کرد: حمایت مالی بانک صادرات می تواند آغازگر ورود بانک ها به این عرصه باشد تا شبکه بانکی به پشتوانه ای برای سینمای ایران تبدیل شود.

فیلم‌های مستقل سینمایی با این کمک‌هاست که ساخته می‌شود

نفیسه روشن، چهره این روزهای سینما و تلویزیون نیز عملکرد بانک صادرات را مورد توجه قرار داد و گفت: حمایت‌های فرهنگی- هنری بانک صادرات اتفاق بسیار زیبایی است و من به شخصه از مسئولان این بانک ممنونم. با این کمک‌ هاست که جشن ‌های مستقل فرهنگی یا فیلم‌ های مستقل سینمایی ساخته می‌شود. 

حمایت بانک صادرات نقطه آغازی بر پیوند نظام بانکی با سینمای ایران

محمد شیری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز گفت: بانک صادرات یکی از بانک های امین شبکه بانکی کشور است و حمایت مالی این بانک از جشن حافظ نقطه آغازی برای پیوند نظام بانکی با سینمای ایران است.

حمایت بانک صادرات عالی است

دکتر محمد سریر (موسیقی دان و آهنگساز) و عضو هیات مدیره خانه موسیقی نیز حمایت بانک صادرات ایران را از این جشن، عالی توصیف کرد و افزود: توجه به جامعه هنری حتی بدون در نظر گرفتن مسایل مادی و پشتوانه های سرمایه ای، بسیار ارزشمند است. 

وی گفت: اگر در جامعه به سوی هنر، نگاه ویژه ای بشود به نفع همه است که البته یک بخش آن هم بر می گردد به اینکه چگونه دولت به استقبال خواسته های هنری مردم می رود. به سبب این استقبال با شکوه مردمی از هنرمندان می توان فهمید که ظرفیت بسیار مهمی در جامعه هنری نهفته است که نه تنها برای رشد خود جامعه هنری بلکه برای اقتصاد جامعه نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت. حمایت دولت در این زمینه می تواند خیلی راهگشا باشد.

خروجی خوبی خواهد داشت

داوود منادی، نوازنده و عضو ارکستر سمفونیک هم از حمایت بانک صادرات تجلیل کرد و گفت: حمایت از این جشن قطعا خروجی خوبی خواهد داشت. وقتی موسسات مالی و بانکها در برخورد با روحیه حساس هنرمندان با نگاهی حمایتی وارد عرصه می شوند، حتما خروجی مثبتی قابل انتظار است، چرا که برای هنر قدم برداشته شده است. وی تصریح کرد: هنرمندان انسانهای با احساسی هستند و حمایت بانک صادرات از آنان کار قشنگی است که من به نوبه خودم تشکر می کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین