کد خبر: ۴۷۲۹۲۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

حسن عباسی: کودکان ما با تماشای باب اسفنجی دیگر نمی‌فهمد که زنا و هم‌جنس‌بازی هم گناه کبیره است/مدیران فرهنگی تنها به فکر پوشاندن سر و سینه خانم‌ها در فیلم‌ها هستند

رئیس مرکز بررسیهای دکترینال با بیان اینکه روح حاکم بر انیمیشن‌هایی مانند باب اسفنجی، تربیت کودکان با تفکر لیبرالیسم است، گفت: کودکان ما با تماشای آنها دیگر نمی‌فهمد که زنا، ربا و هم‌جنس‌بازی هم گناه کبیره است چراکه انیمیشن‌های غربی این‌چنین نمی‌گویند
آفتاب‌‌نیوز :
حسن عباسی در چهارمین جلسه از نخستین دوره آموزشی معرفتی «هم‌بازی» به مبحث دیرین‌گونه در افزایش قدرت تخیل هنرمند اشاره و اظهار کرد: هنرمند هر چه دیرین‌گونه بیشتری در ذهن داشته باشد قدرت تخیل بیشتری نیز داراست و اسطوره‌شناسی در تاریخ مصر، یونان و روم نیاز مبرم هنرمندان است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه نخستین انسانی که به شکم نهنگ رفت حضرت یونس بود، اظهار داشت: کارلو کلودی، نویسنده ایتالیایی این دیرین‌گونه را دارماتیزه و در قالب رمان پینوکیو عرضه کرد.

عباسی، نخستین عشق مثلثی را نیز متعلق به داستان یوسف و زلیخا در سوره حضرت یوسف دانست و افزود: امروز اگر فاکتور عشق مثلثی را از سینما بگیریم بخش عمده‌ای از آن نابود خواهد شد.

گزیده اظهارات وی را در ادامه می‌خوانید:

*امتحان و آزمایش الهی در رابطه با حضرت نوح یکی از بزرگترین آزمون‌ها بود. این پیامبر اولوالعظم بالغ بر 950 سال تلاش کرد تا مردم را هدایت کند اما در پایان بخش کوچکی از مردم به او پیوستند اما متأسفانه امروز شاهدیم برخی گروه‌های مذهبی پس از چند ماه فعالیت و ناکامی همه چیز را منکر می‌شوند.

* غرب برای ساخت تمدن خود بیش از 100 فلسفه مضاف از جمله جنگ و سیاست و محیط زیست و.... دارد در حالی که ما در ایران تنها 8 فلسفه، آن هم فلسفه‌هایی نظیر علم و دین و ... در فضای آکادمیک داریم.

*بانکداری ربوی جمهوری اسلامی به واسطه عدم تربیت فیلسوف در زمینه اقتصاد است. مبانی علوم انسانی غرب کاملاً بر پایه شرک و نظریه‌های غیرتوحیدی است که با مبانی ما سازگاری ندارند.

*سرگرمی در غرب تنها برای غفلت تعبیه شده است و دیدگاه غرب در مقوله ذهن، حداکثر استفاده از ذهن و رسیدن بهIq  شخص است، در حالی که این مسئله در شرق نظیر هند برعکس آن است و آنها می‌خواهند با مسائلی نظیر یوگا ذهن را تعطیل و در اصطلاح به نیروانا برسند.

*بزرگان در رابطه با مسئله کودکی گفته‌اند که کودکی کردن هنر است و نیوتون نیز با سؤالی کودکانه و بدیهی به جاذبه زمین پی برد و بشر با همان خنثی‌سازی جاذبه توانست به ساخت موشک و هواپیما بپردازد و همه اینها از همان سؤال کودکانه آغاز شد.

* با توجه به این که انسان مدرن، کنش‌گر خواهد بود، در آینده نیز سازوکار سرگرمیهای جهان به سمت بازی سوق خواهد یافت.

*متأسفانه بسیاری از بزرگان دین و فلسفه در کشور ما هنر را جدی نمی‌دانند چه برسد به این که بخواهند وارد مقوله ای نظیر بازی شوند.

*ما در کشور مدیر استراتژیست نداریم و هنوز مدیران فکر می‌کنند اگر سر و سینه خانم‌ها را بپوشانند کار تمام است، در حالی که نمی‌دانند هزار برابر از چنین تفکرات مسمومی را غرب در انیمیشن‌های خوش‌رنگ و لعاب خود به خورد مخاطب می‌‌دهد.

وی به انیمیشن مطرح باب اسفنجی که کارکترهای آن بر کیف و کتاب بچه‌های ایرانی حک شده است، اشاره کرد و افزود: روح حاکم بر این انیمیشن تربیت کودکان با تفکر لیبرالیسم است، هفت گناه کبیره مسیحیت در قالب هفت شخصیت اصلی این انیمیشن درآمده است که این مسئله در انیمیشن خانواده سیمون‌ها و شیرشاه نیز وجود دارد. این مسئله روی ناخودآگاه کودک اثر می‌گذارد و او فقط همین هفت گناه را بد می‌داند و دیگر نمی‌فهمد که زنا، ربا و هم‌جنس‌بازی هم گناه کبیره است چراکه انیمیشن‌های غربی این‌چنین نمی‌گوید، انیمیشن پونی‌ها یکی از آن برنامه‌هایی است که بر مبنای تفکر کابالایی عرفان یهود ساخته‌ شده است؛ جنگ امروز جنگ شناختی است.

* ایران سرانه بیشترین تماشای فیلم و سریال خارجی را داراست و یکی از کشورهایی است که بیشترین گیمر را به خود اختصاص داده، پس بیایید برای اینها محتوای خوب تولید کنید.

*سینما در ایران هنوز که هنوز است جدی گرفته نشده است یا افراد در این عرصه بسیار اتو‌کشیده و روشنفکری به میدان می‌آیند و فیلم‌هایی می‌سازند که به تعداد انگشتان دست مخاطب دارد یا از آن سوی بوم می‌افتند و فیلم‌هایی می‌سازند که به اصطلاح آبکی از آب در می‌آید.

*یونانی‌ها با بهره‌گیری از دیرین گونه‌های خود ورزشی به نام دو ماراتن را که برگرفته از شکست ارتش ایران در دوران هخامنشی است، جهانی کرده‌اند در حالی که ما نه تنها نتوانسته‌ایم در این سالها ورزشی جدید به دنیا عرضه کنیم بلکه ورزشهای اصلی خود را نیز فراموش کرد‌ه‌ایم.

* پاتیناژ ورزشی است که فلسفه آن بر استقامت استوار است و این ورزشی است که افزون بر جذابیت‌هایش می‌تواند برای کودکان و آینده کشور مناسب باشد چرا که ریشه در استقامت و پایداری دارد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
گرشاسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
2
6
تو و دوستانت اگه این کارها را به کودکان یاد ندید کودکان این ملت چیزی از این کارها سر در نخواهند برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
2
5
یعنی وقتی باب اسفنجی هم نگاه می کنید در هیکل آن موجودات دریایی دنبال جنسیت می گردید؟ شاید هم مشکلتان این است که در طبیعت مخلوقاتی هستند که جنسیت ندارند نمی دانم اسفنج و ستاره دریایی جزو آنها هستند یا نه. چطور است در دانشگاهتان یک پروژه تعریف کنید تا به این موجودات جنسیت بدهید بعد هم جداسازیشان کنید؟
راستی یادم رفت ماهی قرمز هم گاهی تغییر جنسیت می دهد پس یادتان باشد نوروز آینده ماهی ها را به علت فساد اخلاقی جمع کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
2
6
خداوکیلی اگر بخواهیم به اظهارات و عقاید این آقا اعتنا کنیم همگی باید رو به قبله دراز بکشیم و منتظر سفر به آن دنیا باشیم! می ترسم تا چند صباح دیگر انواع و اقسام میوه ها و صیفی جات را هم تجزیه و تحلیل بفرمایند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
2
3
با تو رفتم بی تو باز امدم از سر کوی عقل .....
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
7
این استراتژیست بزرگ چگونه وقت می کند این همه فیلم و کارتون ببیند و سپس در مورد آنها تحلیل ارائه نماید؟
من یک بار باب اسفنحی را دیدم و هیچ نشانه ایی از زنا و هم جنس بازی در آن ندیدم. شاید آی کیو ام پایین است.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
1
12
حتما آقای سعید طوسی هم باب اسفنجی نگاه می کند لابد،
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
5
ایشون "دکترینولوژیست" تشریف دارن.
از پروژه های تحقیقاتی -اکتشافی نامبرده می توان به :
تحلیل یوگی و دوستان با گرایش نوح شناسانه --
رخشان تر از همه پیش بینی پیروزی صدام در برابر حمله آمریکا؛ اشاره نمود.
مینوسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
1
2
من موندم اینا چطوری این چیزها رو سر هم می کنند آخه من به این بزرگی با سی سال سن از تماشای باب اسفنجی لذت میبرم بدون اینکه چیز بدی در آن بینم بچه‌ها که دیگه عاشقش هستند خود پسر من عاشق این کارتون هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
1
5
دونفر که دررتبه عوام فریبی با هم مسابقه دارند عبا سی و مدیر کیهان هستند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین