کد خبر: ۴۷۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

هشدار اوباما به زاکربرگ درباره گسترش اخبار جعلی در فیس‌بوک

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در آستانه مراسم تحلیف دونالد ترامپ به موسس فیس بوک درباره اخبار جعلی هشدار داده و از وی خواسته بود که به صورت جدی برنامه‌ای برای این مساله اتخاذ کند.
آفتاب‌‌نیوز : براساس گزارش منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست، باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا – اقیانوسیه در پرو در ماه نوامبر هشدار داده بود که اگر اقدامی علیه اخبار جعلی انجام نشود، وضعیت در انتخابات آتی بدتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه هیل با این حال زاکربرگ اعلام کرد که اخبار جعلی مساله بزرگی در فیس‌بوک نیست و راه آسانی برای مقابله با آن وجود ندارد.

با وجود این اظهارات در حال حاضر فیس بوک تدابیر امنیتی بیشتری اعمال می‌کند.

چند روز پس از درخواست آمریکا و کشورهای اروپایی از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک مبنی بر آنکه آنها باید به مقابله با تحرکات تروریستی و اقدامات مداخله جویانه امنیتی بپردازند، شبکه اجتماعی فیس بوک ضمن آنکه این اتهامات را رد کرد، پذیرفت که با این کشورها همکاری کند.

قرار شد فیس بوک به عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی مورد استفاده در جهان، اطلاعات محرمانه‌ای را در دسترس سازمان‌های امنیتی ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی که مورد حملات تروریستی قرار گرفته‌اند، قرار بدهد.

به گفته مقامات دولتی و امنیتی این کشورها، فیس بوک نقش به سزایی در اقدامات مداخله جویانه روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حضور هکرهای روسیه در تبلیغات نژادپرستانه  ضد یهود در فیس بوک و حملات تروریستی در لندن، پاریس و بارسلون داشته است.

هرچند که مارک زاکربرگ - مدیر عامل و موسس شرکت فیس بوک - همه این اتهامات را رد کرده و با هدف اثبات حسن نیت خود و شرکتش، اعلام کرده که با سازمان های امنیتی این کشورها همکاری خواهد کرد و در صورت لزوم، اطلاعات محرمانه مورد نظر را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

به نوشته واشنگتن پست، گمان می‌رود هکرهای مرتبط با سرویس‌های مخفی ارتش روسیه ژوئن ۲۰۱۶ ایجاد صفحات جعلی را در فیس‌بوک آغاز کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین