کد خبر: ۴۸۵۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

حسینی: «اردکانیان» و «غلامی» گزینه‌های مناسبی برای تصدی وزارتخانه‌ها هستند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با حمایت کامل نمایندگان، اردکانیان و غلامی در روز یکشنبه رای اعتماد مجلس را بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد حسینی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، درباره وزرای پیشنهادی برای تصدی وزارت‌خانه‌های نیرو و علوم، بیان کرد: با توجه به گذشت حدود سه ماه از شروع دولت دوازدهم و با توجه به عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی نیرو و همچنین عدم معرفی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم در لیست وزرای پیشنهادی در زمان تشکیل کابینه دوازدهم مجددا ریاست محترم جمهور دو نفر را برای تصدی این دو وزارتخانه معرفی کردند که در این روزها بر اساس برنامه پیشنهادی در اکثر کمیسیون ها و فراکسیون ها حضور پیدا کردند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

وی با اشاره به شرایطی که در بحث بحران آب داریم و همچنین مشکلات عدیده ای که در حوزه برق رسانی شاهد آن هستیم، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود به فردی آگاه و با تجربه کافی که دارای شرایط خوبی در هیات دولت باشد نیازمندیم تا بتواند مشکلاتی را که در حوزه وزارت نیرو که به عنوان یکی از وزارتخانه های مهم و حساس کشور مطرح می شود با برنامه ریزی درست حل کنیم.

حسینی افزود: جناب آقای دکتر اردکانیان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت نیرو از افرادی به شمار می رود که دارای سوابق تجربی و همچنین معلومات علمی خوبی در این زمینه هستند. در برنامه پیشنهادی ایشان سعی شده که با توجه به شرایط موجود بتوانند مدیریت کاملی را در حوزه آب ریزهای متفاوت داشته باشند تا بتوانیم بر بحران کم آبی غلبه کنیم و همچنین در حوزه برق هم با توجه به تغییر تکنولوژی و تولید برق از طریق انرژی نو و خورشیدی مدیریت مناسبی را داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: اردکانیان در جمع نمایندگان در پاسخ به سوالاتی درباره بحران آب، با سعه صدر و با توجه به شرایط و امکانات موجود در کشور مباحث را کارشناسی و برای نمایندگان توضیح دادند. با توجه به طرح های نیمه تمام بسیاری که امروز در وزارت نیرو شاهد آن هستیم و همچنین با توجه به سیاست های ابلاغی که به عنوان اولویت های خاص در برنامه ششم تکالیف زیادی را بر عهده ما گذاشته است، امیدواریم که دکتر اردکانیان در روز یکشنبه با حمایت کامل نمایندگان مردم رای اعتماد مجلس را بگیرند تا بتوانند با سایر همکارانش برنامه های پیشنهادی را عملی کرده و باری از دوش دولت بردارند.

نماینده مردم تفرش در خصوص وزارت علوم نیز گفت: وزارت علوم در دولت یازدهم با فراز و نشیب های زیادی روبرو شد چرا که وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه رای نیاورد و مدتی برای آن سرپرست تعیین شد و سپس وزیر انتخاب شده استیضاح و بعد سرپرست دیگر انتخاب شد و در نهایت دکتر فرهادی به عنوان وزیر علوم معرفی شد. در دولت دوازدهم هم مشاهده شد که تنها وزیری که در لیست ارسالی ریاست محترم جمهوری نبود، وزیر علوم بود.

حسینی در ادامه بیان کرد: اکنون با گذشت سه ماه دکتر غلامی برای تصدی وزارت علوم پیشنهاد شده است. ایشان دارای رتبه استاد تمامی و از افراد خبره بوده که دارای دانش کافی و همچنین تجربه در دانشگاه بوعلی سینا هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: با توجه به شرایط موجود در وزارت علوم ایشان نیز باید مورد حمایت همه جانبه نمایندگان قرار گیرند تا با تصدی ایشان بر وزارت علوم بتوانیم مطالبات دانشجویان و دانشگاه های کشور را که امروز با مشکلات عدیده ای مواجه هستند حل کنیم. همچنین بتوانیم با برنامه ریزی و مدیریت صحیح وزارتخانه در چارچوب چشم انداز ۲۰ ساله و همچنین سند برنامه ششم توسعه گام های بلندی در خصوص بحث جایگاه علمی ایران در منطقه و خاورمیانه برداشته و پیشرفت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین