کد خبر: ۴۸۷۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کره‌شمالی به زرادخانه سلاح‌های شیمیایی تبدیل می‌شود؟

درگیری احتمالی آمریکا و کره شمالی چه عواقبی دارد؟

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نامه ای به دو تن از قانونگذاران این کشور نوشت: حمله زمینی به کره شمالی تنها راه برای «شناسایی و نابودی» تاسیسات هسته ای این کشور با «اطمینان کامل» است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از تارنمای هیل ارگان کنگره آمریکا، «مایکل دورمونت» معاون مدیر ستاد مشترک پنتاگون در این نامه به نامشخص بودن میزان تلفات و تردیدها درباره هشدار آمریکا قبل از حمله احتمالی از سوی پیونگ یانگ اشاره کرد.

به گزارش آفتاب نیوز، ارزیابی پنتاگون در نامه ای که خطاب به «تد لیو» نماینده جمهوری خواه از ایالت کالیفرنیا و «روبن گالگو» نماینده دمکرات از ایالت آریزونا به نگارش در آمده مطرح شده است و آشکارا به تبعات این جنگ می پردازد و هشدار می دهد که در صورت بروز جنگ، کره شمالی می تواند انبار هسته ای اش را به زرادخانه سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی تبدیل کند.

کره شمالی انبار هسته ای اش را به زرادخانه سلاح های شیمیایی تبدیل می کند

پنتاگون از بیان جزییات چگونگی مقابله آمریکا با حمله هسته ای کره شمالی خودداری کرده اما پیشنهاد کرد که گزارشی محرمانه درباره این موضوع در اختیار قانونگذاران قرار گیرد.

در این نامه بار دیگر تاکید می شود که پنتاگون از سازوکار کنونی تحریم ها و فشارهای دیپلماتیک علیه کره شمالی حمایت می کند. این نامه همچنین خاطرنشان کرده که به تازگی «تغییر قابل توجهی در موضع تهاجمی نیروهای کره شمالی» ایجاد نشده است.

این نامه می افزاید: ما خود را آماده واکنش به هر گونه درگیری یا اقدام تحریک آمیزی کرده ایم و همه اقدامات مناسب را برای حفاظت از متحدان مان از جمله جمهوری کره (عنوان رسمی کره جنوبی) و ژاپن ونیروهای آمریکایی در این کشورها بکار گرفته ایم. 

ارزیابی پنتاگون در واکنش به نامه «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در سپتامبر (شهریور) گذشته ارائه شده است که در آن دو نماینده مذکور در بالا (لیو و گالگو) خواستار تخمین تلفات درگیری احتمالی با کره شمالی شدند.

این دو قانونگذار آمریکایی در آن موقع در نامه ای نوشته بودند: تصمیم حمله یا تهاجم به یک کشور دیگر تا چند دهه تبعاتی برای نیروها و مالیات پردازان آمریکایی و نیز برای منطقه خواهد داشت.
ارزیابی پنتاگون با سفر ترامپ به آسیا همزمان شده است. ترامپ به عنوان اولین گام سفر 12 روزه خود روز شنبه به وقت محلی وارد ژاپن نزدیک ترین متحد آمریکا در منطقه شد. انتظار می رود کره شمالی مهم ترین محور مذاکرات ترامپ و مقامات ژاپنی در این دیدار باشد. ترامپ همچنین قرار است از کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین دیدار کند.

این اولین سفر ترامپ به آسیا از زمان قدرت گرفتن در ژانویه گذشته است و در بحبوحه تشدید تنش ها بین آمریکا و کره شمالی انجام می گیرد. ترامپ تاکنون جنگ لفظی شدیدی را با مقامات کره شمالی داشته و بارها به اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ تهدید کرده است.

 ترامپ «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را به عنوان «مرد موشکی» خطاب کرده و به «نابودی کامل» این کشور تهدید کرده است.

پس از آنکه کره شمالی در تابستان امسال ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد، فشارهای بین المللی بر این کشور افزایش یافت.

شورای امنیت سازمان ملل تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرده است. این تحریم ها شامل منع صادرات، مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر چند مقام کره شمالی است.

ماه گذشته آمریکا هم تحریم های یکجانبه ای را علیه هفت مقام کره شمالی و سه نهاد این کشور وضع کرد. این افراد و نهادها به نقض جدی حقوق بشر از جمله کار اجباری متهم شده اند. 

منبع: ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین