کد خبر: ۴۸۸۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۵

مصرف مشروبات الکلی باعث ابتلا به این ۷ سرطان می‌شود

حتی مقادیر نسبتا کم الکل نیز در ارتباط با علل ابتلا به هفت نوع سرطان از جمله سرطان دهان، گلو، سرطان سینه و کولورکتال یا روده بزرگ هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سلامت- انجمن انکولوژی بالینی امریکا در گزارشی هشدار داده که ارتباط گسترده‌ای میان مصرف مشروبات الکلی و سرطان وجود دارد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، حتی مقادیر نسبتا کم الکل نیز در ارتباط با علل ابتلا به هفت نوع سرطان از جمله سرطان دهان، گلو، سرطان سینه و کولورکتال یا روده بزرگ هستند. این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که امریکایی‌های بیشتری در مقایسه با گذشته مشروبات الکلی مصرف می‌کنند. 

در این گزارش آمده است که مصرف مشروبات الکلی باعث افزایش پنج درصدی ابتلا به سرطان و مرگ ومیر بر اثر آن شده است. 

نوشیدن صرفا یک لیوان مشروب و کم‌تر در روز برای زنان و یا دو لیوان و کمتر در یک روز برای مردان تا حدود قابل توجهی دست‌کم روند رشد ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. 

در این گزارش آمده است برای مثال نوشیدن اندک مشروب احتمال ابتلا به سرطان دهان را ۱.۱۳ درصد افزایش می‌دهد. نوشیدن نسبتا کم ۱.۸۳ درصد و نوشیدن زیاد بالای ۵ درصد.

 در مورد سرطان سینه این میزان بین نوشیدن کم (احتمال ابتلا ۱.۰۴ درصدی) و نوشیدن بالا (۱.۶۱ درصدی) در نوسان است. در مورد احتمال ابتلا به سرطان مری در صورت نوشیدن زیاد مشروبات الکلی این میزان قابل توجه است و به نزدیک ۵ درصد احتمال ابتلا را افزایش خواهد داد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین