کد خبر: ۴۹۶۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰

۵ توصیه مهم برای داشتن پوست سالم

متخصص پوست گفت: اگر تمایل به داشتن پوست سالم دارید باید ۵ توصیه مهم را رعایت کنید؛ نکاتی که به راحتی می‌تواند شادابی و جوانی پوست شما را تضمین کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رضوانی متخصص پوست گفت: اگر تمایل به داشتن پوست سالم دارید، باید 5 توصیه مهم را رعایت کنید. نخستین نکته برای داشتن پوست سالم پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم است، به عبارت دیگر اشعه ماوراء بنفش که در نور خورشید و لامپ‌های کم‌مصرف وجود دارد که برای پوست مضر است.

وی در ادامه گفت: نور اشعه ماوراء بنفش باعث شکستن الیافت پوست انسان می‌شود؛ به طور مثال اگر به مادربزرگ خود بنگریم، ناحیه گردن وی از صورتش جوان‌تر است و این مورد به دلیل اشعه ماوراءبنفش است که به طور مستقیم با ناحیه صورت برخورد داشته، همچنین نواحی گردن به دلیل پنهان بودن از نور، جوان مانده است.

رضوانی گفت: دومین نکته مهم در مراقبت از پوست، پرهیز از قرار گرفتن در معرض دود است؛ به عبارت دیگر حالت‌های کاهش اکسیژن برای خون می‌تواند بر پوست که بزرگ‌ترین عضو بدن است، تاثیر گذارد. در نتیجه افرادی که در معرض آلودگی هوا، سیگار و در کل مواد دخانی هستند، پوست‌شان زود تر از دیگران پیر می‌شود.

وی سومین راه برای حفظ سلامتی پوست را استفاده از میوه و سبزیجات تازه به دلیل وجود ویتامین آنها دانست و افزود: مصرف ویتامین‌ها به علت وجود املاح مناسب و آنتی‌اکسیدانی، از تولید عناصر ضدسلولی جلوگیری کرده و به شادابی پوست کمک می‌کند.

وی نوشیدن آب به میزان کافی را چهارمین راه برای داشتن پوستی مناسب عنوان کرد و افزود: افرادی که در طول شبانه روز آب به‌اندازه کافی می‌نوشند، پوست سالم‌تری دارند.

رضوانی در پایان گفت: ورزش عاملی مهم در سلامت بدن است که علاوه بر تنظیم وضعیت گردش خون، حفاظت از پوست را نیز انجام می‌دهد.


منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین