کد خبر: ۴۹۶۶۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
"نباید دخالت بیجا در زندگی مردم کرد، باید حس دولت داری مردم را تقویت کنیم

جهانگیری: آنها که از دولت پول می‌گیرند، علیه دولت جوسازى نکنند

معاون اول رئیس جمهوری با بیا اینکه دولت نباید در جاى سایر قوا بنشیند و هیچ دستگاهى هم نباید به امور قوه مجریه ورود کند گفت:هرکس فکر می‌کند نباید از دولت پول بگیرد، پول را پس بدهد، ما با طیب خاطر این پول را از آنها می‌گیریم، اگر هم کسی از دولت پول می‌گیرد علیه دولت جوسازى نکند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اسحاق جهانگیری امروز در همایش استانداران سراسر کشور در وزارت کشور اظهار کرد: استانداران با تدبیر رنج های مردم و تهدیدات کشورها را کاهش دهند.

به گزارش آفتاب نیوز، وی افزود: مهم ترین اقدام دولت این است که امید و اعتماد به عنوان مهم ترین سرمایه اجتماعی کشور افزایش یابد. بعضی تلاش می کنند مردم را نامید کنند. باید رضایت مردم را به نحو مطلوب بدست آوریم.

اهم صحبت های او در این همایش از این قرار است:

*دولت باید با عهد و پيمانى كه با مردم بسته پا بر جا بماند. بايد گام‌هاى محكمى براى تحقق وعده‌ها برداريم، چرا كه مهمترين رسالت ما تحقق وعده‌هاى داده شده به مردم بوده و مردم نبايد احساس كنند اين وعده‌ها فراموش شده است.

* باید کاری کنیم که مردم احساس کنند، دولتی دارند که خواسته های آنها را محقق می کند، تقویت حس دولت داری یعنی این حس در مردم پیدا شود که دولت به جد پیگیر مطالعات آنهاست. گروه های خودسر وقتی ایجاد می شود که حس دولت داری مردم تضعیف شود.

*برای تحقق مطالبات مردم باید دولت را تقویت کنیم،دولت توانمند، نظام را توانمند می‌کند. اشتباه است که عده ای فکر می‌کنند با دولت ضعیف می توان نظامی قدرتمند داشت‌.

* در گفت‌وگو با جامعه بیشتر اقدام کنید، دستگاه ارتباطی ما ضعف دارد، مسئولان دولتی با بخش های مختلف جامعه در ارتباط باشید. یک روز اختصاص دهید برای ارتباط و دیدار با مردم.

*{ با اشاره به اینکه مسئولان دولتی باید از برنامه های دولت دفاع کنند} خیلی بد است یک مسئول دولتی حتی بک بار از برنامه‌های دولت و رئیس جمهور حمایت نکرده است.

 * برخى می‌خواهند به هر قيمتى مردم را اميدوار کنند، اما بايد كارى كنيم كه مردم تغيير را احساس كنند. جامعه بايد احساس كند دولت دارد و اين دولت انتظارات انها را برآورده می‌كند.

 * تضعيف حس دولتدارى در مردم موجب آشفتگى و بروز گروه‌هاى خودسر می‌شود. تقويت حس دولتدارى امنيت و ثبات را به جامعه باز می‌گرداند، مبناى كار ما بايد رضايت مردم باشد و دولت بايد از ابزارهاى خود استفاده كند تا رنج مردم كاهش يابد.

* نبايد اجازه داد فرصت خدمت به مردم از دست برود، دولت نبايد در جاى ساير قوا بنشيند و هيچ دستگاهى هم نبايد به امور قوه مجريه ورود كند. اگر دولت ضعيف شود نظام هم ضعيف خواهد شد. خدمت به مردم و توجه به مطالبات آنها از مهم‌ترين وظايف ماست.

 *از تمام توانمندى كشور بايد براى پيشرفت استفاده كرد. امروز حل مشكلات اقتصادى كشور نيازمند اجماعى است كه همه آن را بپذيرند.

* تدبير و اميد شعار نيست و راهبردى است كه بايد در همه دستگاه‌هاى ما جارى باشد. عده‌اى گفتند وضعيت اقتصادى كشور بد است، خير! وضعيت اقتصادى كشور را بد كردند، اما امروز وضعيت اقتصادى كشور در مسير درستى قرار دارد و بايد به آن كمك كنيم تا بهتر حركت كند.

* ستاد اقتصاد مقاومتى بايد جدى گرفته شود و در سياست‌ها بايد آن را بكار بگيريم. از مقام معظم رهبرى براى ابلاغ سياست اقتصاد مقاومتى تشكر می‌كنم و از ايشان می‌خواهم همچنان ما در اجراى اين سياست حمايت كنند. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند اقتصاد مقاومتى بايد نافذالكلمه باشد در حالى كه اكنون اين وضعيت در اقتصاد مقاومتى وجود ندارد.

* ٢٠ هزار ميليارد تومان اعتبار براى صنايع كوچك و بزرگ در نظر گرفته شده است. پول بيت‌المال باید به دست كسی برسد كه براى مردم شغل ايجاد می‌كند.

* هركس فكر می‌كندنباید از دولت پول بگيرد، پول را پس بدهد، ما با طيب خاطر اين پول را از آنها می‌گيريم، اگر هم كسی از دولت پول می‌گيرد عليه دولت جوسازى نكند. بودجه در ايجاد شغل چندان تاثيرى ندارد، چرا كه سرمايه‌گذارى و توليد در اين زمينه موثر است و اشتغال اينگونه شكل خواهد گرفت.

خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
1
0
تعارف که نباید بکنید خیلی از موسسات نباید از دولت پول بگیرند ازجاهای دیگه خارج از شمول داره بهشون کمک میشه ودرامدهای دیگری هم دارند که دولت خبر نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
0
0
اقای جهانگیری عزیز ! چرا باید به مؤسسه مصباح باید پول بدین ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین