کد خبر: ۴۹۶۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

آیت‌الله سبحانی: استفاده از لقب «دکتر» در حوزه نشانه خودباختگی است

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر پرهیز از القاب غیرحوزوی در حوزه گفت: این خودباختگی است که از القاب بیگانه استفاده کنیم و مطمئن باشیم مقام ما با القاب اصیل پایین نخواهد رفت.
آفتاب‌‌نیوز : آیت‌الله جعفر سبحانی روز چهارشنبه (29 آذر) در درس خارج خود با انتقاد از به کارگیری القابی مانند دکتر در حوزه گفت: لقب‌هایی را که در حوزه داریم از بین نبریم؛ از قدیم القابی مانند ثقة‌الاسلام، حجت‌الاسلام و آیت‌الله به کار می‌رفته که القاب خوبی است و ما هم این القاب را استفاده می‌کنیم و از به کار بردن کلمه «دکتر» خودداری کنیم.

وی اظهار کرد: این یک نوع از خودبیگانگی است؛ یعنی حوزه را ترک کرده و از اروپا این القاب را گرفته‌ایم؛ البته برای کسی که در دانشگاه درس می‌خواند بله درست است، ولی برای کسی که در حوزه درس می‌خواند باید لقب درست انتخاب کنیم و از حوزه بیگانه نشویم تا مصداق «نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ» نباشیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خودباور باشیم و خودباخته نباشیم؛ این خودباختگی است که از القاب بیگانه استفاده کنیم و مطمئن باشیم مقام ما با القاب اصیل پایین نخواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه باید با عناصر و القاب اصلی کار کنیم، نقائص را هم برطرف کنیم ولی خودباخته نباشیم، عنوان کرد: در غرب مسئله اعتماد به نفس به صورت صد درصد مطرح می‌شود ولی ما اعتماد به نفس را قبول داریم ولی در سایه توکل به خدا بر آن معتقد هستیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین