کد خبر: ۴۹۶۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران برای مقابله با ریزگردها در سازمان ملل

قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز قطعنامه پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران با عنوان مقابله با ريزگردها در مجمع عمومي سازمان ملل متحد تصويب شد.

در همين ارتباط، غلامعلي خوشرو، سفير و نماينده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در مصاحبه با خبرنگاران، روند و اهميت تصويب اين قطعنامه را تشريح کرد. خوشرو گفت: "مردم کشورمان از بابت ريزگردها رنج مي برند. نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در نيويورک با اين آسيب ها به خوبي آشناست و به همين دليل مقابله با مساله ريزگردها را در دستور کار خود قرار داده است."

وي با اشاره به مذاکرات فشرده دو ماه و نيم گذشته که به حمايت و اجماع کليه کشورها در تصويب قطعنامه منجر شد، افزود: "قطعنامه به صراحت تاکيد دارد که ريزگردها بر سلامت مردم تاثيرات جدي دارد. به همين دليل از سازمان ملل متحد به ويژه سازمان بهداشت جهاني مي خواهد تا براي کمک به کشورهاي متاثر از ريزگردها يک راهبرد جهاني داشته باشند و به اين کشورها به طور جدي ياري رسانند. بخش ديگري از قطعنامه نيز از معاون دبيرکل سازمان ملل متحد مي خواهد تا يک سازوکار جهاني با حضور آژانس هاي سازمان ملل متحد براي مقابله جهاني با ريزگردها تشکيل دهد و براي مقابله با ريزگردها يک برنامه اقدام و يک استراتژي جهاني ميان مدت و بلند مدت تهيه گردد."

سفير کشورمان در سازمان ملل، نتيجه اين اقدام را، قرار گرفتن مقابله با ريزگردها و برخورد با آن را در دستور کار کليه آژانس هاي ذيربط سازمان ملل متحد در سطح جهاني دانست و افزود: "اين قطعنامه براي اولين بار از دبيرکل سازمان ملل متحد مي خواهد تا گزارش اقدامات بعمل آمده در مورد اجراي قعطنامه را تهيه و در اختيار مجمع عمومي سازمان ملل متحد قرار دهد.

خوشرو همچنين با اشاره به برگزاري کنفرانس بين المللي تهران براي مقابله با ريزگردها، آن را به عنوان اولين کنفرانس مقابله با ريزگردها با همکاري سازمان ملل متحد دانست که بعنوان يک اقدام مهم جهاني بود براساس خواست جمهوري اسلامي ايران برگزار شد."

خوشرو در پايان تاکيد کرد "مقابله با ريزگردها نيازمند به يک عزم جدي ابتدا در سطح ملي و همين طور در سطح منطقه اي و بين المللي است و اين قطعنامه زمينه همکاري هاي منطقه اي و بين المللي را فراهم مي آورد. بازاين حال داشتن يک رويکرد جامع در سطح ملي براي مقابله با ريزگردها در چارچوب برنامه کلان توسعه پايدار کشور ضروري مي باشد."

منبع: صدا و سیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین