کد خبر: ۴۹۸۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
سیدعباس صالحی مطرح کرد:

اعتمادسازی عامل ظرفیت‌سازی در فضای فرهنگ و هنر / باید به سرعت گفت‌وگو کنیم

وزیر ارشاد گفت: همکاری دولت و اصحاب فرهنگ‌و‌هنر برای رسیدن به اهداف دیپلماسی‌فرهنگی ضروری است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سید عباس صالحی در دیدار با مدیران عامل‌خانه‌های سینما، موسیقی، و تئاتر با تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری بین دولت و اصحاب فرهنگ و هنر برای رسیدن به اهداف دیپلماسی فرهنگی، گفت: همه مسائل مرتبط با فرهنگ و هنر باید با همکاری یکدیگر رفع شود.

وی افزود: مزیت نسبی ایران فرهنگ، هنر و تمدن آن است و باید از ظرفیت‌های آن در داخل و خارج از کشور بهره بگیریم. البته در این زمینه بین آنچه وجود دارد و آنچه که شایسته آن هستیم فاصله وجود دارد.

صالحی تصریح کرد: برای عبور از این فاصله نیاز به همکاری دولت و اصحاب فرهنگ و هنر داریم و دغدغه‌های مشترکی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: کار فرهنگ و هنر کار دستوری، بخش نامه‌ای و آیین نامه‌ای نیست، بلکه مسیری است که نیاز به همدلی و همذاتی وجودی خاص دارد. برای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری کشور نیز نیاز به رویکرد تعامل نهادهای مدنی و صنفی داریم.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به محورهای مسائل فرهنگی و هنری ادامه داد: اقتصاد فرهنگ و هنر یکی از محورهای اصلی در این زمینه است که هم در حوزه زیرساختی و هم در حوزه رفاهی باید مورد توجه قرار گیرد. در هر دو حوزه مشکلاتی وجود دارد که برای رفع آنها باید تدابیری اندیشید.

وی افزود: تعامل با بخش‌های بیرونی حوزه فرهنگ و هنر در زمینه اعتمادسازی و استفاده از ظرفیت‌های آنها محور دیگر در حوزه فرهنگ و هنر است که توجه به آن ضروری است.

صالحی ارتقای نهادهای مدنی حوزه صنوف فرهنگ و هنر را محور دیگر برشمرد و گفت: این ارتقا منجر به مقتدر شدن نهادهای مدنی می‌شود و کاهش تصدی‌گری دولت را در پی خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تبیین شیوه تعامل نهادهای مدنی و دولتی محور چهارم در حوزه فرهنگ و هنر است. ما باید به سرعت گفت‌وگو کنیم و صنوف در این مسیر کمک کنند تا اعتمادسازی‌های پایدار شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: نهادهای دولتی در حال تغییر هستند اما آنچه که اعتماد پایدار ایجاد می‌کند این است که نهادهای مدیریتی کشور به اصحاب فرهنگ و هنر و صنوف مرتبط به این حوزه اعتماد کنند.

عضو کابینه دوازدهم با تاکید بر عنصر اعتمادسازی ادامه داد: حرکت براساس نگاه تعاملی و اعتمادسازی و ظرفیت‌سازی در فضای فرهنگ و هنر باعث می‌شود تا با نهادها و وزارتخانه‌های مختلف خط ارتباطی و تعاملی ایجاد کنیم.

وی افزود: در حوزه ظرفیت‌های بیرونی هم اصناف سینما، تئاتر و موسیقی و معاونان وزارتخانه به دنبال این باشند که در زمینه اعتمادافزایی با چه نهادهایی می‌توان خط ارتباطی ایجاد کرد و آن را سرعت بخشید.

صالحی با تاکید بر ضرورت وجود نقشه‌راه بر اساس اولویت‌ها در بخش‌های زیرساختی و فوری ادامه داد: تعامل و اقتصاد فرهنگ و هنر را با این نگاه پیش ببریم. اصناف در این زمینه اگر فراگیری بیشتری داشته باشند کار دولت نیز راحت تر می‌شود و با نگاه همگرایانه‌تر می‌توانیم حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: با رفع نواقص در نقطه‌های تعاملی دریچه‌هایی گشوده می‌شود. نگاه دولت نیز واگذاری امور به اصناف مرتبط است که موجب کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش و گستردگی اصناف می‌شود.
منبع: ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین