کد خبر: ۴۹۹۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

برای اداره کشور و حل مسائل نیاز به آرامش داریم

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که برای حل مسائل کشور نیاز به آرامش داریم،‌ گفت: کسانی که به دنبال سیاه نمایی و تفرقه افکنی بودند، دست از این کار بردارند، برای حل مشکلات نیاز به حضور و مشارکت مردم داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
علی بختیار با بیان این که مشکلات معیشتی می‌تواند یکی از دلایل بروز اعتراضات مردمی باشد، اظهار کرد: توجه داشته باشیم، که نمی شود کارها و اقدامات بسیار موثری که در توسعه کشور بعد از انقلاب انجام شده را نادیده گرفت، توسعه روستاها و اقتصاد کشور، صنایع دانش بنیان، انرژی هسته‌ای و صنایع موشکی از ابعاد این دستاوردها است، امروز ایران در زمینه صنایع موشکی به عنوان قدرت نظامی‌ برتر، از بالاترین سطح امنیتی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تمامی این اقدامات با حضور و مشارکت مردم انجام شده و اگر مشارکت مردم در نظام نبود این کارها انجام شدنی نبودند،‌ لذا توسعه‌ای که در روستاها هم اتفاق افتاده قابل قیاس با روزهای اول انقلاب نیست.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس همچنین بیان کرد: در کنار خدمات و اقداماتی که برای توسعه انجام شده، مردم با گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند، اما علیرغم همه مسایل مردم پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

این نماینده مجلس درباره این که چه راهکارهایی برای برون رفت از این شرایط وجود دارد، گفت: در مجلس به دنبال این هستیم تا بتوانیم با ساز و کارهای مناسبی مشکلات را رتق و فتق کنیم، به‌عنوان مثال در بودجه سال ۹۶ نیز به دلیل گرفتاری‌هایی که مردم داشتند و می دانستیم و افرادی بودند که ۱۰ تا ۲۰ میلیون وام گرفته بودند و توان پرداخت نداشتند حکمی را در یکی از تبصره‌ها قرار دادیم تا مردم بدون این که سود جریمه را بپردازند، با بانک‌ها تسویه کنند.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ در ادامه اظهار کرد: در بررسی لایحه بودجه ۹۷ نیز در تلاش هستیم تا کشور به گونه‌ای اداره شود که کمترین فشار به مردم وارد شود،‌ متاسفانه برخی با انگیزه‌های سیاسی وارد شده و سیاه نمایی کردند که وضع معیشتی مردم بد بوده و دولت مقصر است.

بختیار خاطرنشان کرد: امروز فساد سیستمیک نداریم، اکثر مسئولان افراد سالمی هستند، مردم در تصمیم گیری‌ها نقش دارند، در حالی که عده‌ای با هدف ایجاد تفرقه آمدند تا بگویند هر چه مشکل وجود دارد دولت روحانی و مجلس دهم ایجاد کرده، اما واقعیت این است که مشکلات معیشتی، امروز ایجاد نشده و سال‌های سال است که مردم با مشکل مواجه هستند.

وی اظهار کرد: هم اکنون نیز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ برای بررسی تبصره‌های ۱۴ و ۱۸ کارگروه‌ها و مرکز پژوهش ها را بسیج کرده تا احکامی گذاشته شود که حل مشکلات به گونه‌ای باشد که اداره کشور و مردم دچار چالش نشوند.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: توصیه‌ام به کسانی که به دنبال سیاه نمایی و تفرقه افکنی هستند، این است که دست از این کارها بردارند، امروز برای اداره کشور نیاز به آرامش و حضور و مشارکت مردم داریم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره این که در شرایط اعتراض آمیز مردمی،  احزاب و جمعیت‌ها چه جایگاهی دارند، اظهار کرد: قطعا نیاز داریم در این شرایط نظام های صنفی و NGO ها وارد کار شوند، کارهای خوبی توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام شده، حتی در کمیسیون تلفیق نمایندگانی از اتاق بازرگانی و تعاون هم حضور دارند تا بخش خصوصی هم در تصمیم گیری ها و بودجه ریزی کشور حضور داشته باشد.

بختیار در پایان اظهار کرد: باید حضور تشکل‌های صنفی و نهادهای مدنی را تقویت کنیم و  بیش‌ از این به حضور نهادهای صنفی و سازمان های مردم نهاد توجه کنیم.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین