کد خبر: ۵۱۶۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳

ترامپ خواستار استفاده از گزینه هسته‌ای در قانون جدید مرزی شد

رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواست یک قانون مرزی جدید تصویب کند که در صورت لزوم بتوان از گزینه هسته ای برای کنترل مرزها استفاده کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ترامپ در پيامي توييتري گفت: آمريکا بايد يک ديوار مرزي با مکزيک بسازد؛ اما وي استدلال کرد «دموکرات ها نمي خواهند مرز وجود داشته باشد و در نتيجه ما شاهد ورود مواد مخدر و وقوع جنايات هستيم.»

ترامپ پيشتر نيز خواستار «گزينه هسته اي» شده بود، اما ميچ مک‌کانل رهبر اکثريت مجلس سنا با آن مخالفت کرده بود.

کاخ سفيد به پرسش ها در مورد توئيت هاي جديد ترامپ پاسخ نداد. بسته مالي 1.3 هزار ميليارد دلاري که کنگره ماه گذشته تصويب کرد شامل 1.6 ميليارد دلار پول براي ساخت ديوار مرزي بود. اما بخش زيادي از اين پول را مي توان صرفاً براي تعمير شکاف هاي موجود در مرز هزينه کرد و نمي توان ديوار جديدي ساخت. کنگره همچنين محدوديت هايي در مورد نوع موانعي که بايد ساخته شود وضع کرده است.

ترامپ طي روزهاي آخر هفته، مجموعه توئيت هايي را در مورد مسئله مهاجرت منتشر و تهديد کرد از توافقنامه تجارت آزاد با مکزيک خارج مي شود مگر آنکه اين کشور اقدامات بيشتري براي جلوگيري از عبور اتباع خود از مرز به درون خاک آمريکا انجام دهد.

آمريکا، کانادا و مکزيک در حال حاضر و با اصرار ترامپ، در مذاکرات فشرده اي در مورد «توافقنامه تجارت آزاد آمريکاي شمالي» مشارکت دارند.

ترامپ همچنين مدعي است افرادي که از مرز عبور مي کنند سعي دارند از سياست مهاجرتي آمريکا موسوم به «دي اي سي اي» بهره‌مند شوند.

باراک اوباما رئيس جمهور سابق آمريکا اين سياست را براي محافظت موقتي از صدها هزار مهاجري که به طور غيرقانوني در آمريکا زندگي مي کنند وضع کرد تا آنها بتوانند مجوز کار در اين کشور بگيرند.

پروژه اوباما طي يک دوره زماني خاص به مهاجراني که در کودکي به آمريکا آورده شده بودند اجازه ثبت نام داد. ترامپ سال گذشته به اين پروژه پايان داد.
خبرگزاری صدا و سیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین