کد خبر: ۵۲۲۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

حمایت اتحادیه آفریقا از برجام

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام حمایت این اتحادیه از برجام، از تصمیم یکجانبه دولت آمریکا برای خروج از این توافق و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران عمیقا ابراز نگرانی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «موسی فکی» رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای، نگرانی عمیق خود از تصمیم یکجانبه دولت آمریکا برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در بیانیه خود با اشاره به تایید مکرر آژانس بر اجرای کامل تعهدات برجامی ایران، عنوان کرد: برجام سندی است که به اتفاق آرا، مورد تایید شورای امنیت قرار گرفته است.

اتحادیه آفریقا معتقد است تصمیم اخیر دولت آمریکا زمینه بروز تنش و ناامنی در منطقه را افزایش داده و علاوه بر خدشه دار کردن اعتبار تعهدات بین‌المللی، ضربه‌ای جدی به چندجانبه گرایی و رژیم بین‌المللی بازرسی هسته‌ای وارد کرده است.

اتحادیه آفریقا در این بیانیه کلیه طرف‌های برجام را به رعایت تعهدات این سند مهم بین‌المللی و نجات آن فراخوانده و از تمامی کشورها و جوامعی که در حمایت از برجام اعلام موضع کرده‌اند تقدیر کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که اتحادیه آفریقا که به چندجانبه گرایی متعهد بوده و به حقوق بین‌الملل احترام می‌گذارد، در همکاری با اعضای جامعه بین‌المللی از هیچ تلاشی برای حمایت از برجام دریغ نخواهد کرد.

به گزارش فارس،اتحادیه آفریقا متشکل از 55 کشور آفریقایی است و به عنوان عالی‌ترین نهاد بین‌المللی قاره آفریقا، نقش مهمی در تصمیم سازی کشورهای آفریقایی در صحنه بین‌المللی بر عهده دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
0
اتحادیه افریقا چگونه می خواهد از برجام حمایت کند.


افریقاییها نه قدرت نظامی دارند و نه قدرت اقتصادی.

دولتهایشان هم با کودتا و تحت حمایت غرب بر سر کار امده اند .....


فکر نمی کنید حمایت اتحادیه افریقا از برجام یک حرف بی معناست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین