کد خبر: ۵۲۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۸
حامیان پروپاقرص دولت و مصباح در قلهک

در جلسه هواداران مصباح چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز : دراین مراسم که از سوی حامیان دولت نهم و گردانندگان سایت نوسازی برگزار شده بود حجت‌الاسلام علی جعفری عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق، قاسم روانبخش دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو وابسته به مؤسسه امام خمینی و حسین رضاخواه از اعضای ستاد حامیان دولت سخنرانی کردند. 

مجری جلسه همچنان می‌کوشید که SMSهای ارسالی را عامل عدم استقبال مدعوین از جلسه قلمداد کند و در همین حال اعلام کرد که احتمالا فاطمه رجبی نویسنده کتاب «احمدی‌نژاد؛ معجزه هزاره سوم» در این جلسه حاضر خواهد شد. 

به هر ترتیب، علی‌رغم اعلام برگزارکنندگان که جلسه‌ نقد دولت است، سخنرانان هیچ نقد جدی را بر عملکرد دولت نهم وارد نکردند و بیشتر سخنان ایشان تنها به تعریف و تمجید از منش رفتار و گفتار محمود احمدی‌نژاد معطوف شد.

یکی از سخنرانان  این جلسه قاسم روانبخش از شاگردان نزدیک آیت الله مصباح یزدی بود؛ کسی که لیست جداگانه‌ای در انتخابات خبرگان به عنوان «نخبگان حوزه و دانشگاه» منتشر کرده است. روانبخش با بیان این که دولت نهم با تغییر در وزرا نشان داده است که خود آغاز کننده نقد خویش می‌باشد به حمایت‌های مقام معظم رهبری از دولت اشاره کرد و از احمدی‌نژاد خواست که بدون توجه به اظهارات احزاب و تشکل‌ها و با اتکا به حمایت‌های مردمی تمام مشکلات موجود را به مردم گزارش کند. 

وی همچنین در رابطه با فهرست «نخبگان حوزه و دانشگاه» که از سوی وی و همکارانش منتشر شده است و با اشاره به این که در پی احساس وظیفه شرعی این لیست منتشر شده است گفت: شاخصه‌های این فهرست عدم وجود نام هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی می‌باشد. 

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی جامعه مدرسین و محققین تصریح کرد: همان گونه که مصباح می‌گوید هیچ لیستی حجت شرعی ندارد ما نیز چنین لیستی را منتشر کرده‌ایم و آن را وظیفه شرعی خود می‌دانیم. 

روانبخش در پایان سخنانش با انتقاد از غروی سخنگوی جامعه مدرسین افزود: غروی خودش در زمان انتخابات ریاست جمهوری که جامعه مدرسین سکوت اختیار کرده بود لیستی جداگانه داد و از لاریجانی حمایت نمود حال مصاحبه می‌کند که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. چطور آن زمان سنگ روی سنگ بند شد؟ 

دبير سياسی نشريه «پرتو» که اخبار و سخنرانی های آيت‌الله مصباح يزدی را به صورت منظم منتشر می‌‌كند، ادامه داد: حال مثلا ما گفته‌ايم كه آقايان هاشمی و روحانی در ليست ما نيستند آيا اين تخريب است كه شما مي‌گوييد؟خب شما هم بگوييد چند نفر از كسانی كه ما قبول داريم در ليستتان نيستند. 

دبير سياسی هفته‌نامه پرتو در بخش ديگری از سخنانش گفت: ما دولت را از خودمان می‌دانيم و اگر بخواهيم نقدی نيز به اين دولت بكنيم حق ماست. نقد به معنای اعتراض نيست، ما می‌خواهيم نقاط ضعف و قوت را بررسی كنيم؛ كاری كه خود دكتر احمدی‌نژاد بعد از گذشت يك‌سال از عمر دولت نهم به آن دست زده است و شاهد جابه‌جايی و تغيير وزرا هستيم. 

قاسم روانبخش كه در همايش سوم تير نقد از درون يك گام به پيش سخن می‌گفت اظهار داشت: اين امر در دولت‌های قبل سابقه نداشته است، در دولت‌های قبل تا وزيری استيضاح نمی‌شد از مسووليت كنار نمي‌رفت. وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر برخی از رسانه‌ها در مورد دولت نقدهای كوچه‌بازاری می‌كنند كه درست نيست. 

وی با بيان اين كه اين دولت  به حزب خاصی وابسته نيست گفت:  از شكم دولت‌های قبلی حزبهايی بيرون مي‌آمدند مثلا از شكم دولت خاتمی جبهه مشاركت و از شكم دولت هاشمی كارگزاران بيرون آمد. 

اين فعال سياسی با بيان اين كه اگر مجموعه‌ شعارهای دولت احمدی‌نژاد را بررسی كنيم متوجه مي‌شويم شبيه شعارهای علی (ع) است خاطر نشان کرد: يكي از شعارهايی كه حضرت علی (ع) در دوران امامتشان مطرح می‌كردند، ساده‌زيستی و حذف تشريفات بود و اكنون نيز احمدی‌نژاد اين شعار را مطرح می‌كند ما ديديم كه وی از كاخ سعدآباد آمد و در پاستور اقامت كرد گرچه عده‌ای او را به خاطر اين عمل مسخره كردند. 

وی دولت را در حذف تشريفات موفق دانست و اظهار داشت: وقتی سفرهای استانی رؤسای جمهور قبل را با احمدی‌نژاد مقايسه می‌كنم به اين نتيجه می‌رسم چرا كه آنها در سفرهای خود هزينه‌های بسياری می‌كردند و يك وعده‌ غذايی‌شان شامل چندين خورشت بود اما در حال حاضر می‌بينيم كه دولت نهم در اين ارتباط چگونه عمل می‌كند و اعضای هيأت دولت در سفرها يك غذای معمولی مانند چلوكباب و كوبيده در ظرف‌های يكبار مصرف می‌خورند من خود در سفر وی ( احمدي‌نژاد) به قم مشاهده كردم. 

روانبخش هم‌چنين در ارتباط با شعار انقلاب اداری که از سوی احمدی نژاد مطرح شده است اظهار داشت: امام علی (ع) نيز وقتی كه به حكومت رسيدند شعار انقلاب و اصلاحات اداری را مطرح كردند البته منظور اصلاحات دوم خردادی نيست زيرا آن چيزی جز افساد نبود كه مدارك آن نيز موجود است. 

وی گفت: مردم انتظار داشتند آقای احمدی‌نژاد انسان‌های ارزشی و انقلابی را بر سر كار بياورد و همين اتفاق افتاد و ديديم كه نيروهای ارزشی و كارآمد كه در اين سالها به جرم جوان و ارزشی بودن از صحنه كنار گذاشته شده بودند وارد صحنه شدند. مشاهده می‌كرديم كه در اين سالها كسانی در مسووليت‌ها قرار مي‌گرفتند كه 15 -16 سال بود دارای مسووليت بودند و اكثريتشان شايستگی نداشتند و دستان برخی از آنها آلوده بود. 

دبير سياسي هفته‌نامه پرتو از رییس‌جمهور خواست که انقلاب اداری را به شدت پی‌گيری كند و در اين ارتباط سرعت بيشتری به خرج بدهد هم‌چنين افراد ناتوان را كه دارای گرايش‌های سياسی و حزبی هستند و عدالت‌محور نيستندرا از دولت كنار بگذارد. 

روانبخش هم‌چنين به شعار احمدی‌نژاد در ارتباط با مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره كرد و گفت: چندی‌ پيش رئيس‌جمهور در ارتباط با كسی سخن گفته‌اند كه بيست‌هزار ميليارد تومان از بانك اعتبار گرفته بود البته نبايد فكر كنيم كسانی كه فساد اقتصادی می‌كنند همگی از افراد اصلاح‌طلب هستند برخی از افراد راست نيز در اين زمره قرار دارند و به خاطر همين است كه برخی افراد راست و اصلاح طلب با احمدی‌نژاد مخالفت مي‌كنند چرا كه می‌بينند منافعشان به خطر افتاده است. 

وی گفت: احمدی‌نژاد نبايد از تيتر برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌ها بترسد او بايد بداند كه نخبگان و مردم و دانشگاه با او هستند چيزی كه حضرت علی(ع) در مبارزه با مفاسد اقتصادی همراه خود نداشت. 

روانبخش به تغييرات رخ داده در سازمان مديريت و برنامه‌ريزی نيز اشاره كرد و گفت: اين تغييرات باعث شد يكی از موانع در راستای توزيع عادلانه امكانات از بين برود گرچه داد برخی بلند شد .

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام علی جعفری که دانشجوی دکترای رشته ارتباطات اسلامی دانشگاه امام صادق است سه گونه تحلیل را در ارزیابی پیروزی سوم تیر ذکر کرد و این سه سطح از تحلیل را این گونه بیان نمود: تحلیل‌ها را به می‌توان به تحلیل پیروزی نسلی، پیروزی طبقاتی و تحول انقلابی تقسیم کرد. به نظر من سوم تیر مرحله دیگری از انقلاب اسلامی است و معتقدم پس از دوم خرداد 76 که مقام معظم رهبری با چالش گسترده‌ای از سوی مخالفین نظام مواجه شده بود، سوم تیر آغاز رهبری مقام معظم رهبری بود چرا که تحولات سوم تیر از خون ولایت جوشید. 

وی در ادامه افزود: پس از سوم تیر ارتباط گروهی امام و امت بار دیگر مستحکم شد. احمدی‌نژاد رهبر جریان سوم تیر نیست بلکه مقام معظم رهبری رهبر جریان سوم تیر است و احمدی‌نژاد اصولی‌ترین و بزرگترین الگوی پیروی از رهبری می‌باشد. 

جعفری در ادامه با اشاره به حفظ دستاوردهای جریان سوم تیر، برگزاری اجتماعات در مساجد، برگزاری شب‌های خاطره انتخابات و برگزاری مراسم مذهبی در وزارتخانه‌ها را به عنوان پیشنهاداتی برای تحکیم دستاوردهای جریان سوم تیر مطرح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین