کد خبر: ۵۳۳۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

2 میلیون یورو درآمد فروش لباس از آدیداس چه شد؟/ لباس تیم ملی را در بازار آزاد 35 هزار تومان فروختند

مساله بسیار مهم دیگر همزمانی بازی‍های تیم ملی در جام جهانی با بالا رفتن قیمت دلار بود که عملا حتی علاقه‌مندان برای خرید لباس از خارج کشور را هم با مشکلاتی اساسی مواجه کرد. با تمام این تفاسیر عموم مردم جامه هیچ راهی برای خریداری لباس آدیداس نداشتند که رسانه‌ها هم گزارش‍‌های مختلفی از این فاجعه منتشر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
قبل از جام جهانی مدیران فدراسیون فوتبال هر وقت با انتقادهای جدی کارشناسان و رسانه‌ها درباره ابهامات قرارداد خرید لباس از آدیداس رو به رو می‌شدند یک وعده مشترک می‌دادند! اینکه بندی در قرارداد با آدیداس  وجود دارد که فدراسیون را به درآمد دو میلیون یورویی از فروش لباس‌های تیم ملی به هواداران در سرتاسر جهان خواهد رساند.

حالا اما بعد از جام جهانی است و نه تنها هیچ گزارش شفافی از سوی مدیران فدراسیون درباره میزان درآمد از فروش لباس‌های تیم ملی در فروشگاه‌های آدیداس ارائه نشده،  بلکه دیگر تب تیم ملی در جامعه خوابیده است و مردم خودشان را آماده شروع مسابقات لیگ برتر می‌کنند!

نکته قابل تامل اینجاست که از چند هفته قبل از شروع جام جهانی خریداری لباس اورجینال تیم ملی در ایران کار بسیار سختی بود و تقریبا می‌توان گفت که  اکثر تلاش‌ها برای خریداری لباس اصل در بازار ایران با نتیه مثبتی همراه نمی‌شد. این در حالی است که قبل از جام جهانی بهترین فرصت برای مدیران فدراسیون بود که درآمد قابل توجهی از فروش لباس‌ به هواداران کسب کنند. منتهی پیگیری‌های رسانه‌ها مشخص کرد که سیستم اقتصادی فدراسیون از مدیران آدیداس خواسته بود که هیچ اقدامی برای فروش لباس‌های تیم ملی ایران در سایت و فروشگاه‌های خود نداشته باشند. در واقع فدراسیون به آدیداس تاکید کرده بود که خودش اقدامات لازم برای فروش لباس‌ها را انجام خواهد داد که این اتفاق اجرایی نشد.

البته از آنجایی که لباس اول و دوم تیم ملی از کاتالوگ سال 2018 آدیداس انتخاب و خریداری شده بود، علاقه مندان این شانس را داشتند که لباس سفید مدل تبلا 18 ساده آدیداس (پیراهن اول تیم ملی) رابه صورت آنلاین خریداری کنند تا با تاخیر به دستشان برسد. قیمت این لباس‌ها هم در سایت آدیداس 55 دلار  ثبت شده بود.

مساله بسیار مهم دیگر همزمانی بازی‍های تیم ملی در جام جهانی با بالا رفتن قیمت دلار بود که عملا  حتی  علاقه‌مندان برای خرید لباس از خارج کشور را هم با مشکلاتی اساسی مواجه کرد. با تمام این تفاسیر عموم مردم جامه هیچ راهی برای خریداری لباس آدیداس نداشتند که رسانه‌ها هم گزارش‍‌های مختلفی از این فاجعه منتشر کردند.

حالا اما زمان آن رسیده است که مدیران فدراسیون فوتبال به صراحت اعلام کنند برنامه فروش لباس به هواداران در سرتاسر جهان چه نتیجه‌ای داشت و درآمد دو میلیون یورویی که صحبت آن را با رسانه‌ها و مردم کرده بودند چه سرنوشتی پیدا کرده است؟

به هر صورت عمق فاجعه اینجا بود که لباس‌های طرح آدیداس تولید داخل با بدترین جنس و طراحی به قدری در یک ماه گذشته بازار را پر کرد که عملا برنامه فروش لباس اورجینال را زیر سوال برد. چرا که مردم می‌توانستند با 35 هزار تومان  شورت و پیراهن طرح آدیداس را از بازار آزاد خریداری  و نیاز خود را برای ایام جام جهانی برطرف کنند. فدراسیون فوتبال اما از این بازار که هیچ نظارتی روی آن نداشت یک ریال هم درآمد به دست نیاورد و پروژه فروش لباس با شکستی مفتضحانه همراه شد.

در روزهای اخیر شایعاتی در محافل ورزشی مطرح شده که لباس‌های اورجینال تیم ملی قرار است در فروشگاه آدیداس دو چهره ورزشی به فروش برسد. منتهی حداقل تا 6 ماه آینده که جام ملت‌های آسیا آغاز خواهد شد، مردم تمایلی در بازار برای خریداری لباس ایران نخواهند داشت.

فعلا همه به دنبال جواب این سوال هستند که تکلیف 2 میلیون درآمد چه شد؟ باید مشخص شود عدم فروش لباس‌های اورجینال در ایران صرفا به خاطر مسائل گمرگی  بود یا علت‌های دیگری داشت؟ به هر صورت این عدم فروش بازار لباس‌های بنجل را داغ داغ کرد! بازاری که پروژه دو میلیون یورویی فدراسیون را با شکست مواجه کرد و همه دوست دارند بدانند  فدراسیون در واکنش به تولیدی‌هایی که لباس بنجل تیم ملی را با 35 هزار تومان فروختند و درآمدی هنگفت به جیب زدند چه اقدامی انجام خواهد داد.

منبع: اعتماد آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین