کد خبر: ۵۳۷۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

التهابات روانی بازار، مردم را نگران کرده است

فرماندار قم گفت: برخی از التهابات روانی بازار، مردم را نگران کرده است و باید در این باره با جدیت عمل کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا سیار در جلسه کارگروه تنظیم بازار در سالن امام جواد(ع) استانداری قم عنوان کرد: در شرایطی به سر می بریم که دشمن برای هر لحظه ای یک نقشه و توطئه ای در سر دارد.

فرماندار قم افزود: باید با درایت و تصمیمات به موقع زمینه خنثی شدن این توطئه ها و بازگشت آرامش اقتصادی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از التهابات روانی بازار، مردم را نگران کرده است و باید در این باره با جدیت عمل کرد و پاسخی جامع به مطالبات مردم بدهیم.

سیار بیان کرد: با هم افزایی و اتحاد و انسجام باید مانع از جنگ روانی اقتصادی در کشور شویم از طرفی اجازه ندهیم عده ای از این وضعیت سودجویی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع آنفلوآنزای پرندگان در سال گذشته و کاهش تولید شاهد افزایش قیمت بوده ایم در این باره تزریق دان ارزان و مرغ منجمد می‌تواند بازار این محصول را تنظیم کند.

فرماندار قم افزود: از هر گونه اخلال در عرضه کالا و احتکار باید با برخوردهای قانونی جلوگیری شود تا محصولات با قیمت واقعی عرضه شوند.

وی تصریح کرد: در آنالیز قیمت ها نیز باید به حقوق مصرف کننده و هم تولید کننده توجه داشت تا حق هر کدام به واسطه قیمت گذاری های غیر کارشناسی تضییع نشود.

سیار گفت: یکی از دغدغه های اخیر افزایش بی رویه قیمت مصالح توسط عدهای سودجو است در این ارتباط نیز باید با نظارت کافی قیمت ها را تعدیل کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به ممنوعیت ورود خودروهای حمل مصالح به داخل شهر در شرایط فعلی بهتر است در این امر تجدید نظر شود.

استاندار قم: التهابات موجود در بازار بیشتر جو روانی است

سید مهدی صادقی در جلسه کارگروه تنظیم بازار در سالن امام جواد (ع) استانداری قم عنوان کرد:این کارگروه مصوبات زیادی را دنبال کرده و دغدغه های بی‌شماری را مورد بررسی قرار داده است.

استاندار قم افزود: در حال حاضر در مباحث اقتصادی، یک سری اولویت‌هایی وجود دارد که باید بدان توجه شود و دستگاههای نظارتی و اجرایی وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بسیار مهم برخورد قانونی با گران فروشی است و اینکه کالاها بر اساس قیمت های مصوب عرضه شود.

صادقی خاطرنشان کرد: همچنین بازگرداندن آرامش به بازار و جلوگیری از فضاسازی های روانی یکی از اولویت‌های اقتصادی است و در این باره اتاق اصناف و مسئولان باید راهکارهای خود را ارائه کنند.

وی گفت: در شرایط فعلی کمبودی در کشور وجود ندارد و التهابات موجود بیشتر یک جریان سازی و جو روانی است.

استاندار قم بیان کرد: در تعیین قیمت ها نیازمند آنالیز و نگاه کارشناسی هستیم چرا که قیمت های کاذب بر التهاب بازار می افزاید.

وی تاکید کرد: در جهت برون رفت مشکلات فعلی باید به سمت و سوی انسجام و همگرایی برویم ضمن اینکه با افراد مخلل نظم اقتصادی برخورد قانونی شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین