کد خبر: ۵۳۷۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

عملیات اجرایی راه آهن همدان_ملایر آغاز شد

عملیات اجرایی راه آهن همدان-ملایر با حضور وزیر راه آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
عصر پنج شنبه 11 مرداد  با حضور وزیر راه و شهرسازی،نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عملیات اجرایی قطعه یک راه‌آهن همدان ـ ملایر آغاز شد. 

خطوط ریلی غرب کشور، تهران را از مسیر کرمانشاه به مرز خسروی و در نهایت بندر لاذقیه در ساحل دریای مدیترانه متصل می کند؛ مسیری که به طول 605 کیلومتر به صورت یک خطه در حال اجرا است و محورهای سمنگان به اراک به طول 267 کیلومتر، کرمانشاه به خسروی به طول 263 کیلومتر و همدان به ملایر به طول 75 کیلومتر را شامل می شود. 

خط ریلی ملایر به کرمانشاه که بخشی از شبکه ریلی غرب کشور به شمار می رود، دارای هشت ایستگاه در شهرهای ملایر، کهریز، شادمانه، فیروزان، زاگرس، گاماسیاب، بیستون و ایستگاه باری و مسافری کرمانشاه است و روزانه یک رام قطار با ظرفیت 200 مسافر به صورت رفت و برگشت از طریق ایستگاه ملایر- مشهد جابجا می شوند و دست اندرکاران این شهرستان در صدد افزایش تعداد مسافران به مقصد مشهد هستند. 

اتصال مناطق غربی کشور به شبکه سراسری راه‌آهن، ایجاد بخشی از کریدور (راهرو) ریلی شرق به غرب آسیا از کشورهای آسیای میانه تا دریای مدیترانه، بهره‌ مندی زائران عتبات عالیات از حمل و نقل ایمن ریلی، افزایش سهم قطار در ترانزیت کالا و مسافر داخلی و بین‌المللی و در نتیجه کاهش سوانح رانندگی و مصرف سوخت، توسعه اقتصادی مناطق غربی کشور و بهره‌ مندی صنایع کشاورزی، دامپروری و صنعتی از حمل و نقل ریلی، از جمله اهداف و مزیت‌های بهره‌برداری از این طرح بزرگ ملی ریلی است. 

قطعه یک راه‌آهن همدان ـ ملایر به طول 41.5 کیلومتر به ارزش 689 میلیارد ریال بخشی از پروژه اصلی به طول 75 کیلومتر است واز ایستگاه همدان ـ ملایر آغاز و پس از عبور از ایستگاه‌های گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می‌شود. 

 به گزارش ایسنا، در ادامه تحقق وعده های دولت دوازدهم و پیگیری های مجدانه نمایندگان مجلس و مسئولان استان همدان و شهرستان ملایر، عملیات اجرایی خط ریلی غرب کشور از همدان به ملایر امروز پنجشنبه یازدهم مردادماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد تا گام های توسعه شبکه ریلی غرب کشور در مقصد همدان شتاب بیشتری به خود بگیرد. 

این راه آهن ضمن اتصال استان همدان به بندر امام خمینی(ره) از طریق مسیر ملایر ـ اراک صرفه‌جویی سوخت در سال اول به میزان 3.5 میلیون لیتر معادل 70 میلیارد ریال را محقق می‌سازد. 

جابجایی مسافر در سال نخست به میزان 1.5 میلیون نفر و در سال بیستم 3.3 میلیون نفر و جابجایی کالا در سال اول به میزان 1.6 میلیون تن و در سال بیستم 3.3 میلیون تن از دیگر مزایای این پروژه است، کاهش بار ترافیکی گلوگاه راه‌آهن تهران ـ قم ـ اراک نیز در ذیل منافع آن قابل اشاره است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین