کد خبر: ۵۴۲۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

افزایش نگرانی آمریکا از مداخله‌های انتخاباتی روسیه و کشورهای دیگر

کارشناسان امنیتی آمریکایی هشدار داده‌اند تلاش‌ روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا باعث انگیزه دیگر دشمنان خارجی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی جهت اختلال در انتخابات‌ آمریکا شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کارشناسان به این مساله اشاره می‌کنند که فیسبوک اخیرا اعلام کرد که صدها صفحه در این شبکه که مرتبط با دولت‌های خارجی بوده‌اند را بسته است.

به گزارش پایگاه هیل در عین حال در توئیتر و فیسبوک نیز حساب‌های کاربری مشابه که از جمله ادعای مرتبط بودن آنها با ایران نیز مطرح بوده بسته شده‌اند.

این اتفاق ادعای دولت ترامپ را تقویت کرده مبنی بر اینکه گروه‌های خارجی و نه فقط روس‌ها به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف در آمریکا هستند.

در عین حال این لزوم مقابله با تلاش‌های کشورهای دیگر برای مداخله در انتخابات را نیز برجسته می‌کند.

یک شرکت امنیتی به نام فایرآی که نخستین بار حساب‌های مشکوک را در فیسبوک نشانه گذاری کرد، مشخص کرده که برخی حساب‌ها که لینک‌های مربوط به یک سایت خبری را به اشتراک می‌گذاشته‌اند جعلی بوده‌اند.

کارشناسانی که نسبت به تشویق شدن کشورهای دیگر با الگوبرداری از مداخله روسیه اظهار نگرانی کرده‌اند می‌گویند که سازمان‌ها و شرکت‌ها در آمریکا باید تلاش‌هایشان برای مقابله و شناسایی کمپین‌های خارجی برای مداخله و تاثیرگذاری را تشدید کنند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اوایل ماه جاری میلادی مدعی شد که ایران، چین و کره شمالی نیز در کنار روسیه یک عامل نگران کننده برای انتخابات در آمریکا محسوب می‌شود اما از دادن مدرک برای این ادعا خودداری کرد.

همچنین کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز گفت: این چهار کشور تمایلشان برای حمله به آمریکا از طریق طیفی از ابزارهای سایبری را نشان دادند.

در حالی که آمریکا چند دور تحریم علیه روسیه به بهانه کمپین پیچیده سایبری این کشور در زمان انتخابات ۲۰۱۶ اعمال کرده اما کارشناسان می‌گویند حملات جدید نشان می‌دهند که این تحریم‌ها تاثیر کافی برای جلوگیری از اقدامات تجاوزگرایانه روسیه نداشتند.

در عین حال دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اخیرا اعلام کرد که مجددا هشدار قرمز درمورد حملات سایبری روسیه در حال چشمک زدن است.

نگرانی‌ها درباره مداخله انتخاباتی روسیه موجب شد که سنای آمریکا نیز قوانینی را وضع کند که اگر تصویب نهایی شود خط مشی‌هایی برای نحوه پاسخگویی آمریکا به حملات و فعالیت‌های بدخواهانه دشمنان خارجی علیه نظام انتخاباتی آمریکا تعیین می‌کند.

علاوه بر فیسبوک شرکت مایکروسافت نیز اخیرا اعلام کرد که شش وب‌سایت ایجاد شده از سوی گروه هکری بدنام به نام FANCY BEAR که مرتبط با ارتش روسیه است،‌ مسدود کرده است.

مایکروسافت اعلام کرده که این هکرهای مرتبط با روسیه دو اندیشکده محافظه‌کار منتقد کرملین و دامین متعلق به سنای آمریکا را هدف حمله سایبری قرار داده‌اند.

مقام‌های دولتی، کارشناسان و قانونگذاران در آمریکا همگی این تلاش‌های شرکت‌های فناوری برای حذف کمپین‌های اطلاعات دروغ از شبکه‌های متعلق به خود را تحسین کرده‌اند.

منبع: ایستا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین