کد خبر: ۵۴۳۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

وقایع پیش‌بینی نشده در اقتصاد، سرمایه‌گذار را به ورشکستگی می‌کشاند

یک دکترای اقتصاد گفت: احتمال وقوع وقایع پیش‌بینی نشده در اقتصاد، سرمایه‌گذار را حتی به ورشکستگی می‌کشاند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر مسعود سعادت‌مهر اظهار کرد: اثر شوک‌های خارجی بر سرمایه‌گذاری خصوصی در رژیم‌های غیردموکراتیک محسوس‌تر بوده و هرچه آزادی سیاسی بیشتر باشد، اثر شوک‌های منفی کمتر است.

وی ادامه داد: هر سرمایه‌گذار با تخصیص منابع مختلف سرمایه به امر سرمایه‌گذاری قبل از هر چیز، سود و زیان آتی خود را بررسی می‌کند.

سعادت‌مهر اضافه کرد: در زمانی که ریسک سرمایه‌گذاری قابل توجه باشد، هزینه اضافی ریسک موجود که ناشی از وقایع پیش‌بینی شده است، سبب افزایش هزینه  واحد سرمایه‌گذاری و درنتیجه کاهش سود خواهد بود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان خاطرنشان کرد: چنانچه میزان خسارت وقایع پیش‌بینی نشده بیش از حد باشد، سبب منفی شدن سود نیز می‌شود و سرمایه‌گذار را حتی به ورشکستگی می‌کشاند.

وی یادآور شد: وقایع پیش‌بینی نشده شامل طیف وسیعی است از وقوع حوادث طبیعی گرفته تا تغییر قیمت‌ها، نرخ‌ها و تصمیمات، مقررات و قوانین موضوعه دولت، اغتشاشات، تحولات خارجی و...، همگی این عناصر در قلمرو محاسبات نرخ ریسک سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند.

سعادت‏مهر افزود: چنانچه احتمال وقوع وقایع پیش‌بینی نشده در اقتصاد زیاد باشد، نرخ ریسک نیز زیاد خواهد بود درنتیجه سرمایه‌گذار اقدام به آن نوع از سرمایه‌گذاری خواهد کرد که نرخ بازدهی بسیار بالایی داشته باشد و در عین حال از رشد مثبتی برخوردار باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین