کد خبر: ۵۴۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۰۰:۵۳
زهرا صدر اعظم نوری تشریح کرد:

برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای زنان تهران

آفتاب‌‌نیوز : کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: ائتلاف اصلاح‌طلبان در صورت راهیابی به شورای شهر از دو بعد توجه ویژه‌ای به زنان و دختران خواهد داشت؛ اولا تلاش خواهیم کرد که جایگاه زنان را در مدیریت شهری که طی سه سال و نیم اخیر مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته مدنظر قرار دهیم و در سطوح مختلف مدیریت شهری و شهرداری تهران از این پتانسیل عظیم استفاده کنیم. ثانیا چون مشارکت مردم به عنوان یک اصل در اداره شهرها پذیرفته شده و موفق هم بوده یکی از برنامه‌های ائتلاف اصلاح‌طلبان اداره شهر توسط مردم و مشارکت مردمی است که در این بخش نیز نقش زنان قابل توجه خواهد بود. در این زمینه با تشکیل‌ انجمن‌ها و شوراهای محلی و منطقه‌ای و حضور زنان در این شوراها نسبت به بررسی مسائل و مشکلات زنان در شهر و نیازهای آنان اقدام خواهد شد و اصلاح‌طلبان با یک نگاه متعادل و نه یکسویه به این قشر از جامعه نگاه می‌کنند. 

زهرا صدراعظم نوری افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط مناسبی در فضاهای عمومی برای زنان و دختران موجود نیست و احساس ناامنی در این فضاها مانع از حضور زنان و دختران است، اصلاح‌طلبان برنامه‌هایی برای ایجاد آرامش و امنیت در این خصوص در نظر دارند. 

به گفته وی، هم اکنون موانع و مشکلاتی که برای بهره‌برداری زنان از فضای عمومی از جمله فضای ورزشی، تفریحی و فرهنگی وجود دارد بایستی رفع شود تا حضور زنان در این فضاها به راحتی ممکن باشد. 

وی از دیگر برنامه‌های اصلاح‌طلبان در صورت راهیابی به شورای شهر تهران را توجه به مسائل زنان خیابانی و تکدی‌گری توسط زنان و دختران جوان عنوان و اظهار داشت: باید نسبت به مسائل زنان خیابانی و تکدگری توسط زنان و دختران جوان برنامه‌ریزی کرد تا این معضل اجتماعی در شهر تهران کاهش یابد، که نگاه اصلاح‌طلبان به این موضوع ویژه است. همچنین برای زنان سرپرست خانوار باید امکاناتی فراهم شود که ضمن توانمندسازی آنان، امکانات اشتغال‌زایی میسر شود. به این معنا که با تسهیلاتی که شهرداری فراهم می‌کند بسترهای فعالیت و کسب درآمد فراهم شود تا بتوانند به راحتی زندگی کنند و خانواده که مسئولیتش به دوش آنهاست را اداره کنند. 

زهرا صدراعظم نوری در ادامه به شواریاری‌ها اشاره کرد و گفت:‌ شورایاری‌ها از شورای شهر اول پایه‌گذاری شد و در بعضی از مناطق تهران مانند منطقه 7 که من شهردار آن منطقه بودم انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد اما در آن زمان این موضوع جنبه عملیاتی و کاربردی پیدا نکرد. 

وی افزود: در شورای شهر دوم هم در سال 84 این موضوع پیگیری شد اما هنوز این موضوع به صورت واقعی و جدی که مدنظر است محقق نشده است. بنابراین هدف اصلاح‌طلبان این است که با پیگیری این موضوع نقش مردم را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها افزایش دهند و مردم نقش اثرگذار و تعیین کننده داشته باشند. چون از مسائل و مشکلات محله و منطقه آگاهند و نزدیک‌ترین افراد به منطقه هستند و نیازهای محله و منطقه را می‌دانند. 

وی با بیان اینکه شواریاری‌ها باید با یک نگاه جدی مشکلات محله را تعیین و اولویت‌بندی کنند و در تعامل با شهرداری منطقه در تخصیص اعتبارات برای این نیازها به یک همفکری و تبادل‌نظر برسند، تصریح کرد: تعریف ما از شورایاری‌ها وجود یک پتانسیل مردمی است که توسط خود مردم ایجاد می‌شود و برای نیازهای خود برنامه‌ریزی می‌کنند، در عین حال نقش مدیران شهری کمک به شورایاری‌ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین