کد خبر: ۵۴۹۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۰

بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار ذخائر ارزی داریم

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هیچ روش اقتصادی تائید نمی‎کند که ارزش دلار تا این حد بالا باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 حسین سلاح ورزی در نشست هم‎اندیشی استاندار با تولیدکنندگان استان لرستان، اظهار کرد: به دلیل تلاطماتی که اخیراً در بازار ارز و عمدتاً به دلایل غیراقتصادی به وجود آمد در برخی حوزه‎ها اختلال در حوزه‎های اقتصادی دیگر به وجود آمد و این اوضاع در حالی رقم خورد که شاید برای بخش صادراتی کشور شرایط مناسب‎تری به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: در این شرایط به دلیل افزایش بی‎رویه قیمت ارز در زمینه تأمین مواد اولیه یا هزینه‎های جاری، تولیدکنندگان در مضیقه قرار گرفتند و مجموعه‎ای از مشکلات در کشور به وجود آمد که عمدتاً منشأ غیراقتصادی دارند.

سلاح‎ورزی اضافه کرد: در ۲۰ سال اخیر کشور ازنظر ذخایر ارزی تا حد کنونی وضعیت مطمئنی نداشته و بر اساس آمار بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی در اختیار کشور است و در این شرایط بااینکه اتفاقی ازنظر تقاضا به وجود نیامده بود ولی به دلیل جنبه‎های روانی شاهد رشد بی‌رویه قیمت ارز بودیم.

نائب رئیس اتاق ایران تصریح کرد: بر اساس محاسبات اقتصاد مهندسی هیچ روشی با هیچ سال پایه‎ای تأیید نمی‎کند که ارزش دلار در این رنج قیمت و محدوده باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در روزهای اخیر با مداخله و کنترل هوشمندانه بانک مرکزی روند قیمت ارز در کشور سیر نزولی داشته و دارد، خاطرنشان کرد: در سطح ملی و استانی تلاش بسیار زیادی می‎شود که بازار تنظیم شود و مشکلات اقتصادی حل شوند.

به گزارش ایسنا،سلاح‎ورزی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان لرستانی عصاره فعالیت‎های اقتصادی استان‌اند، افزود: با توجه به شرایطی که در استان وجود دارد اولویت اصلی باید حفظ اشتغال و توان تولید موجود در بنگاه‎های اقتصادی استان باشد و سپس کارخانه‌ها و بنگاه‎هایی که قبلاً واحدهای فعالی بوده‎اند، به چرخه تولید برگردند و در مرحله بعد باید به‌ضرورت سرمایه‎گذاری‎های جدید پرداخت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین