کد خبر: ۵۴۹۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

عینکی‌ها بخوانند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اغلب برای عیوب انکساری کمتر از نیم استفاده از عینک تجویز نمی‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد اعتضادرضوی در خصوص عینک زدن و افراد عینکی اظهار کرد: عینکی شدن یا وجود عیب انکساری در چشم‌ها عمدتا به علت فاکتورهای ارثی است اما برخی عوامل محیطی مانند کار طولانی می‌تواند سیر تغییرات عیوب انکساری چشم را تسریع نماید.

وی افزود: وقتی عیب انکساری فرد از حد نرمال که در سنین مختلف متفاوت است بیشتر شود در دید وی اختلال ایجاد می‌نماید. ممکن است در بعضی افراد شماره‌های پایین هم علائم خستگی بینایی ایجاد کند اما اغلب در خصوص عیوب انکساری زیر نیم، استفاده از عینک تجویز نمی‌‌شود.

مدیر گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص استفاده از وسایل الکترونیکی و دیجیتال عنوان کرد: استفاده طولانی از چشمها خصوصا در نگاه نزدیک (مانند موبایل و کامپیوتر) می‌تواند ایجاد خستگی و خشکی چشم نماید و حتی روی ارگونومی سر و گردن تاثیر بگذارد.

اعتضادرضوی ادامه داد: توصیه می‌شود فرد به مدت طولانی به محیط نزدیک و صفحه موبایل و کامپیوتر خیره نشده و گاهی به دور نگاه کند و پلک زدن را فراموش نکند و محدودیت زمانی در استفاده از لوازم پرجذبه دیجیتال داشته باشد.

وی یادآور شد: افرادی که عینک می‌زنند نیز در مورد استفاده مناسب از آن و قرارگیری مناسب جلوی چشم و چک حداقل سالی یکبار خصوصا در بچه‌ها و جوانان دقت نمایند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: افراد نزدیک‌بین برای نگاه به دور و رانندگی خصوصا در شب حتما نیاز به عینک دارند و در افراد دوربین میزان تجویز عینک وابسته به سن فرد و قدرت تطابق چشم‌ها است. افراد دوربین در سنین قبل از زمان پیرچشمی ( حدود ٤٠ سالگی) ممکن است نیاز به عینک نزدیک پیدا کنند.

اعتضاد رضوی با اشاره به اینکه فرم و شکل استفاده از عینک سلیقه‌ای است، تشریح کرد: عینک فرد می‌تواند طبی رنگی و یا فتوکروم باشد که بسته به شدت نور محیط تیرگی آن کم و زیاد می‌شود. شکل عینک نیز تا حدی سلیقه‌ای است اما باید مرکز لنز عینک منطبق بر مرکز مردمک چشم باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین