کد خبر: ۵۵۴۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

مصرف برق سیستم‌های سرمایشی به ۲۴ هزار مگاوات رسید

معاون وزیر نیرو گفت: در تابستان سال جاری میزان مصرف سیستم‌های سرمایشی به ۲۴ هزار مگاوات رسید که این مسئله بیانگر میزان هدر رفت انرژی است؛ لذا باید تدابیری در نظر گرفته شود تا شاهد این میزان مصرف برق نباشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
همایون حائری امروز در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت برق با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکلات بخش خصوصی را برطرف کنیم باید به اقتصاد برق، ناکارآمد بودن قیمت گذاری، تامین منابع مالی، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی توجه شود، اظهار کرد: در سال جاری ظرفیت‌های بودجه‌ای از جمله اوراق خزانه، تسویه بدهی با بانک‌ها، اوراق مالی اسلامی، دیده شده که اگر در کنار آن به مسئله افزایش همکاری و تعامل بخش خصوصی دیده شود قطعا بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با تاکید به این مسئله که صنعت برق ارزش افزاترین بخش صادرات کشور است، ابراز کرد: ایران در حوزه صادرات تجهیزات خدمات فنی و مهندسی پرچمدار است اما باید به این موضوع نیز توجه کرد که این مسئله نیاز به حمایت و ایجاد ساز و کارهایی دارد که دولت باید به آنها توجه کند.

به گفته حائری، علی رغم اینکه پتانسیل‌های بالایی در حوزه برق وجود دارد اما متاسفانه آنطور که باید شاهد بهبود وضعیت صادرات در این حوزه نبودیم؛ لذا می‌بایست از ارتباط بخش خصوصی با کشورهای هدف حمایت‌های لازم صورت گیرد.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: در حال حاضر پتانسیل‌های بالایی در بخش تولید کنندگان صنعت برق وجود دارد که باید به لحاظ مالی و مسائل دیگر مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی با تاکید به این مسئله که بازنگری در قراردادها یک مسئله بسیار مهم است ابراز کرد: برای این موضوع تدابیر و دستورالعمل‌هایی در نظر گرفته شده که باید به زودی وارد مرحله اجرا شود.

حائری تصریح کرد: در شرایط فعلی باید روی موضوع اجماع ملی در حل مسائل و مشکلات صنعت برق تمرکز کنیم تا بتوانیم چالش‌های موجود در صنعت برق را به طور کامل ریشه‌کن کنیم و این مسئله نیز بی شک بدون ایجاد یک اجماع ملی به وجود نخواهد آمد.
ايسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین