کد خبر: ۵۵۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

با تولید هر فروند جنگنده کوثر چند میلیون دلار صرفه جویی می‌شود؟

وزیر دفاع با بیان این که ان شاءالله در زمان‌های آینده شاهد تولید نسل پیشرفته‌تر کوثر هم خواهیم بود گفت: با تولید هر فروند جت جنگنده ایرانی کوثر۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی کوثر، گفت: خداوند منان را شاکر هستیم که در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، موفق شدیم خط تولید انبوه هواپیمای جت جنگنده پیشرفته کوثر را افتتاح کنیم.

این هواپیما در ۳۱ مرداد سال ۹۷ و در حضور ریاست محترم جمهوری رونمایی شد و همان جا وعده کردیم در اولین فرصت خط تولید انبوه این هواپیما که تمام آزمایش‌ها و تست‌های خود را طی کرده بود، افتتاح کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پس از عقد قرارداد با ارتش جمهوری اسلامی ایران، جنگنده کوثر به تعداد قابل توجه و مورد نیاز تولید و در خدمت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در حین تولید، کار تحقیق و پژوهش این جنگنده ادامه خواهد داشت،گفت: ان شاءالله در زمان‌های آینده ایرانیان عزیز شاهد تولید نسل پیشرفته‌تر کوثر هم خواهند بود.

وی گفت: افتتاح این خط تولید به لحاظ اقتصاد دفاعی موضوع با اهمیت و ارزشمندی است و با آغاز به کار خط تولید جت جنگنده کوثر، صرفه‌جویی ارزی و اشتغال‌زایی قابل توجهی خواهیم داشت. در تولید هر فروند از جت جنگنده کوثر هفت میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت و بالغ بر ۴ هزار نفر نیروی جوان و دانشمند ایرانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.


ایلنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین