کد خبر: ۵۵۹۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

بازداشت بیش از ۱۰۰ تن در آشوب‌های مرکز پاریس + تصاویر

معترضان موسوم به جلیقه زرد در سومین هفته اعتراضات به افزایش قیمت سوخت وسیاست‌های دولت به خیابان‌های فرانسه آمدند و با پرتاب نارنجک‌های دودزا و آتش زدن لاستیک به مقابله با پلیس ضدشورش پرداختند. خیابان شانزلیزه در دود و گاز اشک آور گم شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بیش از یک هزار تن از جلیقه زردها در شانزه لیزه دست به تجمع اعتراضی زده و با خواندن سرود ملی فرانسه شعار "ماکرون استعفا بده" سر دادند. پلیس برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین آبپاش کرده و براساس اعلام نخست وزیری فرانسه دست‌کم ۱۰۷ تن تاکنون بازداشت شده‌اند. در این درگیری‌ها همچنین ۱۰ تن زخمی شده‌اند که سه تن آنها نیروهای پلیس هستند. همچنین تظاهرکنندگان خیابان‌های منتهی به شانزلیزه را بسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس فرانسه اعلام کرده که در بحبوحه نگرانی‌های ناشی از رخنه راست‌ها و چپ های افراطی در داخل  راهپیمایی جلیقه زردها، ۱۰۷ تن دستگیر شده‌اند.

آمد و شد در اطراف خیابان شانزلیزه تقریبا متوقف شده است. 

علت اصلی برگزاری چنین راهپیمایی هایی در فرانسه اعتراض به افزایش قیمت سوخت و هزین های بالای زندگی است.

بیش از دو هفته است که جلیقه‌ زردها در اعتراضات خود خیابان‌ها و راه‌ها را بسته و تبدیل به بزرگ‌ترین چالش‌ برای امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور شده‌اند.

صدها جلیقه زرد زیر طاق نصرت پیروزی در ابتدای خیابان شانزلیزه تحصن کرده و شعار "ماکرون استعفا" سر دادند.

براساس گزارش خبرگزاری LCI پلیس کارت‌های شناسایی و کیف‌های هر فردی را که بخواهد وارد صحنه اعتراضات شود را چک می‌کند.

وزارت حمل و نقل پاریس گفته است هفت ایستگاه اصلی متروی پاریس بسته شده که شامل ایستگاه شانزلیزه، کونکورد، تولوز و شارل دو گل می‌شود.


منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین