کد خبر: ۵۶۵۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

جریمه سنگین بانک برزیلی بعد از افشای اطلاعات مشتریان

یک بانک برزیلی تحت‌تاثیر سهل‌انگاری و افشای اطلاعات مالی و شخصی حساب‌های کاربری بالغ بر ۲۰ هزار نفر از مشتریان خود، ۳۸۲ هزار دلار جریمه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
با توجه به آنکه حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات شخصی و مالی افراد این روزها از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، شرکت‌ها، بانک ها و موسسات اعتباری که در زمینه حفظ و مراقبت از حریم خصوصی و اطلاعات بانکی، مالی و شخصی افراد و کاربران خود کوتاهی و سهل‌انگاری می‌کنند، با جریمه‌های مادی و مسائل حقوقی متعددی مواجه می‌شوند.

حالا بر اساس گزارشی که در وب سایت زد دی نت آمده است، بانک برزیلی اینتر پس از آنکه موجب شده است اطلاعات شخصی، حساب های بانکی و امنیت سایبری بسیاری از کاربران و مشتریان، سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار و شرکت های استارتاپ را به مخاطره انداخت و دسترسی هکرها و مجرمان سایبری به این اطلاعات را میسر ساخت، حالا باید مبلغی معادل ۳۸۲ هزار دلار را برای جبران بخشی از خسارات معنوی که به مشتریان خود وارد کرده است، بپردازد.

این حمله سایبری و نفوذ به حساب‌های بانکی مشتریان بانک برزیلی اینتر که در اوایل سال جاری میلادی رخ داد، بالغ بر ۲۰ هزار نفر از آنها را تحت تاثیر قرار داد و امنیت اطلاعات مشتریان این بانک را زیر سوال برد.

دسترسی هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات مشتریان در بانک‌ها و موسسات اعتباری و مالی هدف بالقوه ای برای آنها به شمار می رود، چراکه اطلاعات و داده‌های ارزشمند بی شماری را برای آنها بوجود می آورد تا به اهداف و برنامه‌های شوم موردنظر خود دست پیدا کنند.

هرساله اخبار و گزارش‌های زیادی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که نشان می‌دهد اطلاعات مربوط به حساب های بانکی مشتریان بانک‌های مختلف در جهان به سرقت رفته و در دسترس افراد ناشناسی قرار گرفته است که با وجود پیشرفت‌های بسیاری که در عرصه امنیت سایبری و ارتقای سطح آن در نظام اقتصاد و سیستم‌های بانکی کشورهای مختلف ایجاد شده، هنوز این خطرات به طور کامل از بین نرفته و امنیت مشتریان بانکی به صورت تمام و کمال تامین نشده و هنوز هم هکرها می‌توانند با بهره‌گیری از حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم و سرورهای بانک‌های جهانی به اطلاعات موردنظر خود دسترسی و نفوذ یابند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین