کد خبر: ۵۷۰۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
فضای اداری با قابلیت آکوستیک

چگونه در دفتر کار مدرن، تمرکز و حریم شخصی داشته باشیم؟

طراحی مدرن دفاتر کار و فضای اداری امکانات بسیاری برای سازمان‌ها فراهم نموده است. سهولت دسترسی کارمندان به تجهیزات، ارتباط آسانتر و سریعتر بین همکاران، مشارکت افراد در گروه خود و نظارت راهبران بر فعالیت افراد تیم، همه و همه اثرات بهینه‌ای بر پیش‌برد اهداف سازمان دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

تمامی فعالیت‌های یک شخص در محل کار به کار گروهی و تیمی محدود نمی‌شود. هر کارمند با توجه به تعریف شغلی خود وظایف مشخصی دارد که برای انجام آن‌ها نیازمند تمرکز و دقت است.

وقتی دیوارها و اتاق‌ها از میان برداشته می‌شود کنترل صداهای موجود در محیط هم از بین می‌رود. کار کردن در یک محیط شلوغ و پر سر و صدا برای هیچ کس امکان‌پذیر نیست و مغایر با نیازهای اساسی افراد است.

چگونه در دفتر کار مدرن، تمرکز و حریم شخصی داشته باشیم؟

علاوه بر این مراجعه کنندگان یا مشتریان یا پیمانکارن و همکاران سازمان‌ها نیز با ورود به چنین محیطی حس خوشایندی نخواهند داشت. چگونه ممکن است در فضای اداری مدرن و دفتر کار باز هم تعامل و دسترسی داشته باشیم، هم تمرکز و حفظ حریم شخصی؟ برای مثال در یک دفتر کار برخی افراد بایستی کارهای نیازمند تمرکز بالا یا تا حدی محرمانه از سایرین انجام دهند و برخی دیگر مسئولیت پاسخگویی به تلفن‌ها را برعهده دارند و به صورت مداوم مشغول صحبت هستند. مشاهده شده که تعدادی از کارمندان به استفاده از هدفون و موزیک هنگام کار روی می‌آورند. احتمالا این امر بر بهره‌روی کار تاثیر منفی دارد. در استانداردهای ساختمان میزان صوت عبوری مجاز از هر دیوار 40 دسی بل مقرر شده اما دیوار کشیدن بین این افراد ممکن نیست و هزینه فضای بیشتری بر سازمان تحمیل می‌کند.

پارتیشن اداری آکوستیک

بهترین راهکار برای حل این مسئله ایجاد یک فضای اداری عایق صوت و ضد صدا(آکوستیک) می‌باشد. یک فضای اداری عایق صوت با پارتیشن‌های آکوستیک، پانل آکوستیک، کف پوش، میزها و مبلمان آکوستیک مجهز می‌شود. پارتیشن به دیوارک یا جداره تقسیم کننده فضا گفته می‌شود که قابلیت باز و بسته شدن دارد. گروه سهلان با بیش از 25 سال سابقه در زمینه تولید انواع پارتیشن اداری و مبلمان اداری، محصولات متنوع و کارآمد آکوستیک را ارائه می¬نماید.

پارتیشن‌های آکوستیک در دو سبک پارتیشن آکوستیک فومی و پارتیشن آکوستیک شیشه‌ای طراحی شده‌اند. دیواره‌های پارتیشن آکوستیک فومی از نوعی فوم آکوستیک یا ضد صدا تولید می‌شود که جاذب موثر و مطمئنی برای انواع نویزهای محیطی می‌باشد. طراحی زیبا و رنگ‌های متنوع این پارتیشن فضایی آرام و دلنشین را در محیط فراهم می‌کند. این پارتیشن در فضاهای مختلف قابل نصب بوده و به آسانی با ابعاد دلخواه سازگار می‌شود. سرعت نصب بالا نیز از دیگر مزیت‌های این نوع پارتیشن است. دیواره‌های این پارتیشن اطمینان خاطر می‌دهد که همکاران در کنار یکدیگر با آرامش و بدون مزاحمت فعالیت کنند.

پارتیشن آکوستیک شیشه‌ای سهلان به گونه‌ای طراحی شده که با استفاده از شیشه‌های شفاف ظرافت و زیبایی چشم نوازی را به محیط هدیه می‌کند. عملکرد کارمندان و به طور کلی سازمان شفاف و واضح دیده می‌شود. مشتریان و مراجعان البته باید در نظر داشت که این پارتیشن‌ها نسبت به پارتیشن آکوستیک فومی قابلیت جابجایی مشکل‌تر و هزینه بیشتری دارند. راهکار دیگر سهلان پارتیشن‌های ترکیبی ام دی اف و شیشه و یا فوم و شیشه است که قابلیت حمل آسانتر و هزینه کمتری نسبت به پارتیشن تمام شیشه دارد.

دکوراسیون زیبا و آکوستیک

اگرچه برای مهار نویزها و صداها استفاده از پارتیشن آکوستیک لازم است اما کافی نیست! سطح دیوار یا سقف و کف نیز می‌توانند صداها را منعکس نموده و تاثیر منفی بر آرامش محیط یا کیفیت صدای مورد نیاز داشته باشند. استاندارد نویز و صدای در یک محیط ایده‌آل برابر با 60 دسی بل می‌باشد. راهکار سهلان برای حذف امواج نامطلوب و مزاحم به کار بردن پانل‌های آکوستیک در فضای داخلی است. پانل‌های آکوستیک در پوشش داخلی دیوارها، سقف‌ها یا سقف کاذب و حتی همچنین درب‌ها جایگذاری می‌شود. بنابراین در سالن-های همایش، استودیو ضبط صدا، سینمای خانگی و هر فضایی که نیاز به کیفیت صدای عالی و بهینه سازی پژواک صدا هست، موثر و کاربردی خواهد بود. این پانل‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع به عنوان تابلو یا بخشی از زیباسازی دکوراسیون اداری فضایی متفاوت ایجاد می¬کنند.

گامی فراتر؛ یک محیط آکوستیک

جداسازی بخش‌های مختلف یک سازمان که در یک واحد ساختمانی قراردارند یا ایجاد کاربرهای متفاوت در یک بخش در فضایی که خبری از دیوارهای سیمانی نیست فقط با پارتیشن‌های آکوستیک و دوجداره امکان‌پذیر است. برای این شکل از عایق سازی نیاز است ارتفاع پارتیشن‌ها از سقف تا کف باشد. پارتیشن‌های اداری سهلان به صورت شیشه‌های چهار جداره تولید می‌شوند، لایه میانی این جداره‌ها از گازهایی برای جلوگیری از عبور صدا و عایق سازی پارتیشن نسبت به ورود و خروج امواج صوتی می‌باشد. این پارتیشن‌ها قابلیت سازگاری و هماهنگی با فضاهای مختلف اداری و دکوراسیون‌ داخلی دارند. فریم و سایر اجزای پارتیشن نیز با رویکرد آکوستیک ساخته شده‌اند.

محصولات دکوراسیون اداری سهلان متناسب با نیاز سازمان شما یک فضای اداری فراهم می‌نماید که در آن ایستگاه‌های کاری شخصی آکوستیک هستند، دیوارها با استفاده از پارتیشن اداری و پانل‌های زیبا ویژگی آکوستیک دارند، پوشش سقف و کف صداهای ناخواسته را منعکس نمی‌کنند و در گامی فراتر مبلمان اداری ساخته شده از ترکیب مواد عایق صوت و چرم و چوب با طراحی ارگونومیک و پشتی بلند نیز عایقی برای عبور صدا باشند، اتاق جلسات و سالن کنفرانس با پارتیشن دوجداره سقف تا کف با خاصیت کاملا آکوستیک در کنار سایر بخش‌ها طراحی گردد. اتاق اختصاصی در نزدیکی فضای کار برای تفکر در سکوت یا برنامه ریزی ایده‌های نوین به دور از نویز محیط تعبیه شده است. گنجاندن تمامی این ویژگی‌ها در یک دفتر کار یکپارچه و چشم نواز، فعال، بهینه و کارآمد در عین آرامش و تمرکز برای شما به ارمغان می‌آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین