کد خبر: ۵۷۶۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

الکل دست‌ساز جان دست‌کم ۱۳۰ کارگر هندی را گرفت

این بدترین مسمومیت الکلی هند در هشت سال اخیر است. سال ۲۰۱۱ در بنگال غربی ۱۷۰ نفر به دلیل استفاده از الکل تقلبی جانشان را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال مصرف الکل تقلبی در شمال شرقی هند دست‌کم ۱۳۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰۰ نفر هم در بیمارستان بستری شدند. از هند گزارش شده است که امروز (یکشنبه ۲۴ فوریه) ۳۵ نفر در ایالت آسام جانشان را از دست داده‌اند و پیش از آن هم خبر مرگ حدود ۱۰۰ نفر در ایالت‌های اوتار پرادش و اوتاراکند منتشر شده بود.

پلیس هند می‌گوید که ده نفر را در این رابطه دستگیر کرده است. شمار زیادی از قربانیان این حادثه زنانی بودند که در مزارع چای کار می‌کردند.

این بدترین مسمومیت الکلی هند در هشت سال اخیر است. سال ۲۰۱۱ در بنگال غربی ۱۷۰ نفر به دلیل استفاده از الکل تقلبی جانشان را از دست دادند.

به گفته یکی از مسئولان ایالت آسام اولین قربانی روز پنجشنبه مرد. پلیس محلی می‌گوید خانه‌ای که در آن الکل مسموم تولید شده را پیدا کرده و در آن یک و نیم لیتر از الکل مسموم را کشف کرده است.

پزشکانی که بیماران در آن بستری شده‌اند نتوانستند ترکیب مایع مسمومی که آن‌ها نوشیدند و موجب از کار افتادن برخی سیستم‌های بدنشان شد را کشف کنند و به همین دلیل از یک کارشناس نوشیدنی کمک گرفته‌اند.

دکتر راتول بوردولی، مسئول بخش سلامت منطقه گولاغات به خبرگزاری فرانسه گفت: "افراد در حالی به بیمارستان آورده شدند که به شدت استفراغ می‌کردند، نمی‌توانستند درست نفس بکشند و درد شدیدی در قفسه سینه داشتند."

یکی از کارگرانی که در بیمارستانی در گولاغات بستری شده بود به بی‌بی‌سی گفت که روز پنجشنبه و در حالی که مشغول کار در مزرعه چای بود، الکل مسموم به دستش رسید: "من نیم لیتر شراب خریدم و قبل از خوردن غذا آن را نوشیدم. اول همه چیز معمولی بود اما بعد سرگیجه شروع شد. بعد از آن سرم به شدت درد گرفت و دیگر نتوانستم بخوابم یا چیزی بخورم."

این مرد شب تا صبح نتوانست بخوابد و سپس در سینه‌اش احساس درد شدیدی کرد. همسرش او را به بیمارستان مزرعه چای برد و از آن‌جا او را به بیمارستان منطقه‌ای فرستادند.

مرگ به دلیل استفاده از نوشیدنی‌های الکلی دست‌ساز در مناطق روستایی هند معمول است. نوشیدنی‌هایی که قیمت آن‌ها ارزان‌تر از مشروب‌های معتبر است. فروشنده‌های این گونه الکل‌ها معمولا به محصولاتشان متانول (نوعی از الکل به شدت سمی که گاهی به عنوان ضد یخ استفاده می‌شود) اضافه می‌کنند تا آن‌ها را قوی‌تر کنند.

متانول حتی اگر در مقادیر ناچیز هم استفاده شود، می‌تواند موجب کوری، صدمات کبدی و مرگ شود.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین