کد خبر: ۵۷۷۳۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷

"نتیجه رفتن ظریف ممکن است جنگ باشد"

در شرایطی که مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا و نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مسیر مواجهه با ایران زبان جنگ برگزیدند؛ یعنی زبانی که ظریف غیر از آن سخن می‌گفت، کناره‌گیری او زمینه را برای روی کار آمدن تیمی در ایران فراهم می‌کند که ممکن است زبانی مشابه جنگ‌طلبی‌های امریکا و اسرائیل داشته باشند. تحولاتی که در نهایت احتمال بروز جنگ را امکانپذیر می‌سازد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل در روزنامه ایران نوشت: وزیر امور خارجه ایران در شرایطی از مسئولیت خود کناره‌گیری کرده است که سیاست خارجی کشور در مقطع حساسی قرار دارد. تحولات خارجی کشور بدون حضور آقای ظریف در مسیری متفاوت از آنچه است، به جریان خواهد افتاد. ظریف به عنوان دیپلماتی نام آشنا توانست با زبان بین‌المللی و بر اساس رویکردی که دولت آقای روحانی از سال 1392 در حوزه سیاست خارجی در پیش گرفت، از مشکلات حل ناشدنی کشور گره‌گشایی کند. پیگیری موفق مذاکرات هسته‌ای و باز شدن جای ایران در معادلات بازی بین‌الملل و منطقه امکانپذیر نبود مگر با ادبیات و رویکردی که ظریف برای ارتباط گرفتن با کشورهای دور و نزدیک برگزید.

خوشحالی زایدالوصف مقام‌های امریکا و اسرائیل گویای تأثیر و تأثر حضور چنین فردی به عنوان وزیر خارجه ایران است. یعنی کسی که توانسته با توان استثنایی دیپلماتیک خود مانع از اجماع‌سازی امریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی شود و کاری کند تا ایران نه تنها راه خود را در مذاکرات مهم منطقه‌ای باز کند که حتی به عنوان یکی از کشورهای پیشرو قدم بردارد.

 او توانسته در بزنگاه‌های حساس و از فرصت‌های پیش آمده بخوبی بهره ببرد. در شرایطی که مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا و نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در  مسیر مواجهه با ایران زبان جنگ برگزیدند؛ یعنی زبانی که ظریف غیر از آن سخن می‌گفت، کناره‌گیری او زمینه را برای روی کار آمدن تیمی در ایران فراهم می‌کند که ممکن است زبانی مشابه جنگ‌طلبی‌های امریکا و اسرائیل داشته باشند. تحولاتی که در نهایت احتمال بروز جنگ را امکانپذیر می‌سازد. حال در چنین شرایطی باید گفت ضروری است که همه جریان‌های سیاسی داخل کشور اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و عدالتخواه به یک وحدت نظر برسند و در جبهه واحد گام بردارند و نوک پیکان اعتراضات خود را به جای خودی‌ها متوجه دشمنان کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
4
5
اگر میبینید که آمریکاییها و اروپاییها دارند با این دولت همکاری میکنند برای این هستش که میبینند بی دردسر دارند اهداف اونها رو در کشور پیاده میکنند اگه کسی هم بهشون بگه داریند مملکت رو نابود میکنید سر فحشو میکشند بهش مثل الفاظ دلواپسان و مغز خشکها و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
جنگ بر سرچه چیزی وباچه کسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
بابا جمع کنین توهم جنگ راه انداختید. الان درگیر جنگ نیستیم واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین