کد خبر: ۵۸۲۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

274 تن گوجه فرنگی قاچاق در مریوان کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی مریوان از کشف و ضبط 274 تن گوجه فرنگی قاچاق در مرز باشماق این شهرستان خبر داد و گفت: این محموله با 11 دستگاه کامیون حمل می شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ سلمان حیدری اظهار داشت: با درایت و هوشیاری ماموران انتظامی مریوان و همکاری نیروهای گمرک مرز باشماق، 11 دستگاه کامیون کشنده یخچال دار حاوی گوجه فرنگی متوقف شدند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده و استعلام لازم مشخص شد که این گوجه فرنگی ها بر خلاف مدارک از نوع بوته ای و گلخانه ای بوده و صادرات این محصول با توجه به نیاز بازار داخلی ممنوع است.

فرمانده انتظامی مریوان یادآور شد: گوجه فرنگی های قاچاق از شهرهای جنوبی و مرکزی کشور بارگیری شده و سودجویان قصد انتقال این محموله را به خارج از کشور داشتتند.

سرهنگ حیدری اضافه کرد: با هماهنگی مقام قضایی کامیون های حمل گوجه فرنگی توقیف و روانه پارکینگ شدند و در این راستا پرونده قضایی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی و برخورد با متخلفین به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی تاکید کرد: ارزش ریالی محموله توقیفی توسط کارشناسان گمرک بیش از هفت میلیارد و 925 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی مریوان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید گفت: مقابله با قاچاق کالا و ارز یکی از اقدامات مهم و و تاثیر گذار در راستای اجرایی شدن این شعار و حمایت از تولید داخلی است.

شهرستان مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین