کد خبر: ۵۸۲۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

شناسایی ۶۸ مرکز متخلف بهداشتی در اردبیل/ ۷ امکنه پلمپ شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۶۸ مکان و مرکز متخلف بهداشتی در این استان شناسایی و به دادگاه معرفی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 بابک نخستین عصر شنبه در تشریح عملکرد مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی استان اردبیل در طرح سلامت نوروزی افزود: در راستای طرح سلامت نوروزی از تعداد پنج هزار و ۶۵۵ مرکز و امکنه حساس تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید به عمل آمده است.

وی با اشاره به حضور ۱۵ اکیپ بازرسی و۱۰ اکیپ نظارتی فعال در استان و ۳۰ بازرس بهداشت محیط در قالب این طرح یادآور شد: در این بازرسی‌ها تعداد ۵۷ مورد نظارت و بازرسی مشترک با ادارات دادگستری، دامپزشکی، تعزیرات، صمت و… صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان داشت: با اجرای طرح سلامت نوروزی و طی بازرسی‌های صورت گرفته ۶۸ مکان و مرکزمتخلف بهداشتی شناسایی و به دادگاه معرفی شده و هفت امکنه نیز به علت تخلفات مکرر پلمب شده است.

به گفته وی در این بازرسی‌ها بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۵۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی از چرخه مصرف خارج یا معدوم شده است.

نخستین با بیان اینکه هزار و ۶۴۰ مورد سنجش بهداشت مواد غذایی با تجهیزات پرتابل توسط بازرسان بهداشتی طی ۱۹ روزه اخیر صورت گرفته است، متذکر شد: هزار و ۹۲۵ مورد سنجش کلر باقیمانده آب آشامیدنی، ۲۷۲ مورد نمونه برداری تحقیقی مواد غذایی سنتی و صنعتی، ۶۱۸ مورد چاپ و توزیع رسانه آموزشی انجام و به ۸۲۶ نفر اصناف آموزش لازم داده شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین