کد خبر: ۵۸۳۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

کشتی سیلاب زده را مددی/ تا انتخابات آتش بس!

هنوز سیلاب در گلستان فروننشسته بود که در فارس دوباره برخاست و ویرانی های بسیاری بجای گذاشت. مسوولان کشور درگیر رتق و فتق امور در دو_ سه استان کشور بودند که با پُر شدن پنج حوضه از شش حوضه آبخیز کشور به میزان بالغ بر نوددرصد و مواجهه بیست و پنج استان با سیل بحرانی کم سابقه پیش رویشان پدیدار شد!
آفتاب‌‌نیوز :
در چنین شرایطی اگر همه امکانات و قوای کشور بسیج می شد که شد به دلیل گستره ی مناطق آسیب دیده، از نعمتی که در نخستین روزهای سال نقمت شد، باز قادر به پوشش همزمان نبودند الا به یک شرط که هر مسوولی چند برابر و بجای چند تن در رده خود، بکوشد و بقول معروف به درو دیوار بزند. تا هم مردم خسته و بشدت عصبی را آرام کنند و هم با تدابیر خردمندانه از میزان آسیب های وارده بکاهند. کاری بسیار طاقت فرسا که هنوز بسرعت و با جدیت جریان دارد.
اما حجم خرابی ها بگونه ایست که ویرانگری این بلای طبیعی، بیشتر از خدمات ارایه شده، خود را به رخ جامعه می کشد!

در چنین اوضاع و احوالی کوتاهی ها را به گردن رقبای سیاسی انداختن و تلاش های صورت گرفته را، شده با تنی به آب زدن، به خویش منتسب کردن و حتا با گامی فراتر گذاشتن در شرایطی که نوک پیکان سیل، قلب این سرزمین اهورایی (خوزستان) را نشانه رفته، سراغ فعالیت های مخرب رایج در موسم انتخابات رفتن، دیگر زیاده رویی غیرقابل توجیه و مخل امنیت ملی ست.

فی المثل زمانی که مسوولان عالی رتبه کشور باید همه هم و غم شان به این بحران فراگیر معطوف باشد بناگاه زمزمه شیطنت آمیزی درباره ی معاون راهبردی رییس جمهوری مطرح و سپس در فضای مجازی از قالب زمزمه به صدایی پر طنین تبدیل می شود که آی ملت! بعد از دو دهه بلکه بیشتر، تازه آنهم وسط این اوضاع درهم و برهم، ما دریافته ایم یکی از ارشدترین مسوولان دولت، فاقد مدرک دکترا است!!! بواقع هر کسی با هوش متوسط هم شک می کند در شرایطی که همه وزرا و معاونین رییس جمهور و از جمله شخص ایشان درگیر یکی از گسترده ترین بحران های دهه های اخیر هستند مشغله ی ذهنی شخصی، برای امثال دکترنوبخت آفریدن با چه اهدافی صورت می گیرد!؟

در شرایطی که هر مسوولی باید بجای سه نفر فکر و کار کند انرژی یکی از بلندپایه ترین مسوولان کشور را از مصایب بوجود آمده به جایی که با توجه به اطلاعیه اخیر وزارت علوم محلی هم از اعراب ندارد معطوف کردن می تواند در راستای روشنگری و تنویر افکار عمومی ارزیابی شود یا بر عکس، هرگونه دغدغه بیجا برای مدیران ارشد کشور همانطور که اشاره شد در شرایط حساس فعلی از مصادیق بارز اخلال در امنیت ملی بشمار می اید؟

در شرایطی که کشور با بحرانی بزرگ مواجه است و فشار چنان سنگین شده که رییس جمهور در چند سخنرانی اخیر جملاتی را در سخنرانی های متعددشان به اشتباه ادا کرده و برای مثال بجای گفتن نمک بر زخم پاشیدن، بخاطر اشتباه پیش پاافتاده ی لپی، زخم بر نمک مردم پاشیدن بیان شده، حتا مسایلی از این قبیل را هم شاهدیم مورد اغماض خط مشکوک قرار نگرفته و در فضای حقیقی و مجازی برای مزه پراکنی و بعضن اهانت به بالاترین مقام اجرایی کشور منتشرش می کنند تا واقعن نمی دانم که اثبات کنند رییس جمهور سخن گفتن را از یاد برده است؟! خب از حق و انصاف نگذریم رییس جمهوری دستکم در مناظره های انتخاباتی انهم طی دو دوره لااقل سخنوری و تسلطش بر گفتار را اثبات کرده، بنابراین یکروز به دکترای دکتر نوبخت روز دیگر به اشتباه پیش پا افتاده کلامی رییس جمهور انهم در هنگامه ایی که کشتی کشور در گردابی مهیب گرفتار امده و با درایت و سکانداری همین مدیران ارشد باید به ساحل ارامش رهنمون شود گیر دادن و فضاسازی کردن از نظر من نمی تواند تصادفی باشد. وقتی برای مثال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شخصن برای اتصال خطوط ارتباطی در مناطق بحران حضور یافته یا وزیر جهادکشاورزی همچون دیگر وزرا و معاونین رییس جمهوری و همچنین مسوولان نظامی،امنیتی و انتظامی شخصن در صحنه، حضوری عملیاتی دارند باید اینگونه شیطنت ها را حاصل تراوشات اذهانی بیماری بشمار آورد زیرا به تنها چیزی که نمی اندیشند منافع ملی ست.

اگر از ملت ایران نظرپرسی بعمل آید آنهم در شرایط کنونی کشور، که فقط هم با بحران سیل مواجه نیست و با مشکلات متعددی مواجه است برای مثال همین چند روز قبل کره جنوبی از فهرست مشتریان نفتی مان خارج شد یا مسایل مبتلابه دیگر، بعید می دانم حتا نیم درصد مردم ایران، به اینکه رشته تحصیلی وزیر فلان وزارتخانه چیست یا بهمان مقام عالی رتبه از فرط خستگی ذهنی و جسمی چند تپق در کلامش به گوش برخی خوش نشست یا یکی از اکتیوترین مسوولان دولت که از قضا طی دو_سه هفته گذشته بدون همراه بردن دوربین، شبانه روز درگیر حل و فصل مشکلات جاری بوده و بیش از انچه از یک مقام عالی انتظار می رود جای چند تن، هم رده خود، کار و فعالیت کرده و با تلاش های بی سروصدایش گره های بسیاری را گشوده، نشانه رفته و به ذهن و روان ایشان تعرض صورت گیرد آیا شک برانگیز نیست؟!

امیدوارم این تحرکات تصادفی صورت گرفته و برون داد و محصولات مضر "اتاق فکر”های ضد امنیت ملی نباشند. نمی دانم چرا ناخودآگاه بیاد "هر نه روز یک بحران” افتادم!

اگر برخی با شیطنت بخواهد انرژی دولت را در چندین جبهه درگیر کنند دولت و مسوولان عالی رتبه اش، از یکسو باید به جنگ بلایای طبیعی و غیرطبیعی بروند و از سوی دیگر انرژی شان به خنثاسازی این تحرکات مخرب معطوف شود. اگر این جماعت وجدان و انصاف ندارند دستکم در شرایط خطیر کنونی آتش بس دهند تا امثال دکتر نوبخت بحران های موجود را مهار کنند سپس وقت برای تخریب مسوولان و دولت بسیار است آنهم در سالی که انتخاباتی مهم پیش روست!

علی انجم روز_روزنامه نگار
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین