کد خبر: ۵۸۷۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
موسوی لارگانی:

بانک‌ها باید بنگاه‌داری را رها کنند/تولیدکنندگان زمین‌گیر شده‌اند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق یکی از قوانین مصوب مجلس، بانک‌ها باید بنگاه‌داری را رها کنند اما این قانون اجرا نمی‌شود و منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و زمین‌گیر شدن تولیدکنندگان شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، درباره اقدامات مجلس برای تحقق «رونق تولید»، گفت: اگر بخواهیم رونق تولید که خواست مقام معظم رهبری و شعار سال است محقق شود، باید چند طرح و لایحه مهم در این زمینه در اولویت کاری مجلس قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت بررسی هر چه سریع‌تر طرح بانکداری اسلامی و لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس، گفت: مجلس ۴ سال پیش قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را تصویب کرد اما هنوز برخی از بندهای آن اجرا نمی‌شود که باید نظارت‌های کافی جهت اجرای این قانون صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برای مثال در یکی از بندهای قانون مذکور، بانک‌ها موظف شده‌اند که بنگاه‌داری را تا سه سال رها کنند اما این بند از قانون اجرا نمی‌شود و در صورتی که اجرا شود، بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان برطرف می‌شود.

موسوی‌لارگانی با اشاره به اینکه از سوی دیگر قوانینی سختگیرانه درباره مالیات و بانکداری وجود دارد از جمله آنکه بانک‌ها سود مرکب دریافت می‌کنند، تصریح کرد: این مسئله تولیدکنندگان را زمین‌گیر کرده است در حالی که با نظارت بر اجرای قوانین بسیاری از مشکلات تولیدی کشور مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه موانعی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد که باعث شده نه تنها در تولید، رونقی نداشته باشیم، بلکه شاهد رکود در تولید باشیم، گفت: این موانع منجر به تعطیلی برخی از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها شده است که باید نظارت‌های لازم برای مقابله با این مسائل صورت گیرد.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین