کد خبر: ۵۸۸۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰

حسینی بوشهری: عالمان دینی، نایبان امام زمان هستند

اولین مراسم سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری، علی پروین پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، رشیدیان رئیس سازمان حج، اسماعیلی عضو شورای نگهبان، جمعی از مردم و اساتید حوزه علمیه در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله حسینی بوشهری امروز (یک‌شنبه) ۱۵ اردیبهشت‌ماه در مراسم ارتحال اولین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طباطبایی که با حضور شخصیت‌هایی همچون شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن، خطیب، رئیس حفاظت قوه قضائیه، اسماعیلی، عضو شورای نگهبان، علی پروین، پیشکسوت فوتبال باشگاه پرسپولیس، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پورمحمدی، رئیس سابق شبکه سه سیما، رشیدیان، رئیس سازمان حج و جمعی از اساتید حوزه علمیه و مردم در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، اظهار کرد: درباره شخصیتی همچون مرحوم طباطبایی سخن گفتن کار سختی است. وی تمام عمر خود را وقف اسلام و مردم کرده بود.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی انسان و این که انسان در نزد خداوند جایگاهش بسیار رفیع و بلندمرتبه و اشرف مخلوقات است، گفت: خداوند از انسان به عنوان یک مخلوق ممتاز و قابل تکریم یاد می‌کند. خداوند در جایی می‌فرماید ما انسان را از موجودات دیگر برتری دادیم و اساساً عالم هستی را به خاطر انسان آفریده‌ایم. آنچه در زمین و آسمان است، همه در اختیار انسان است. خداوند در نهاد انسان استعدادهایی قرار داده است که باید بر اساس یک‌سری از عوامل این استعدادها به فعلیت برسد.

رئیس حوزه‌های علمیه یادآور شد: خداوند انسان را موجودی مختار آفریده است و غرایزی در وجود انسان قرار دارد که اگر این غرایز مهار نشود، انسان ممکن است هزاران بار راه خطا را پیش بگیرد و مسیری را برود که از عبودیت فاصله بگیرد. بر همین اساس خداوند عواملی را برای انسان آفرید و به آنها مأموریت داد که انسان را به سعادت و تعالی برساند. از جمله این عوامل که نقش هدایتگری بشر را ایفا می‌کند، عقل آدمی است. در روایات از عقل به عنوان حجت باطن یاد می‌شود و عنصر دوم که نقش هدایتگری را برعهده دارد پیامبران و رسولان الهی هستند و نقش سوم هدایتگری برعهده عالمان دین است که سخن حق را دریافت کرده‌اند و بر اساس آموزش و خودسازی به جایی رسیده‌اند که سخنی که بیان می‌کنند، بر دل‌ها می‌نشیند. اینها در عصر غیبت نقش نایبان امام عصر (عج) را دارند.

آیت‌الله حسینی بوشهری یادآور شد: در آیات و روایات اسلامی از عالمان دینی بسیار تعریف و تمجید شده است؛ آنهایی که همواره آموزه‌های دینی را در جامعه پیاده می‌کنند و هر زمان که لازم باشد، سینه سپر می‌کنند و به میدان می‌آیند. عواملی که باعث می‌شود سخن عالمان تأثیرگذار باشد، خداترسی است که در وجود آنها نهادینه شده است. عالمان دینی هستند که مردم را با احکام الهی آشنا می‌کنند و چراغ پرفروغ و تأثیرگذار جامعه هستند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت مرحوم طباطبایی گفت که این عالم مردم بود و همواره پای درد و دل مردم می‌نشست. شاخص بعدی این عالم دینی این بود که اهل مبارزه بود و هر زمانی که لازم بود، در میدان حضور پیدا می‌کرد. تمام اقشار جامعه از وجود مرحوم طباطبایی بهره می‌بردند. اگر در حوزه قم یا نجف بودند، اکنون مقام مرجعیت داشتند اما در بین مردم بودن را به هر چیزی ترجیح دادند؛ به خصوص از زمانی که آیت‌الله سعیدی دیگر در این منطقه نبودند. ایشان در بین مردم حاضر شد و همواره به فکر مردم بود. منزل ایشان در ماه سفر، محرم و رمضان شعبه‌ای از تبلیغات اسلامی بود و مبلغانی را به سراسر تهران اعزام می‌کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی که اکنون در جامعه وجود دارد، گفت: مردم سختی‌هایی را که به وجود آمده است تحمل می‌کنند و گاهی یک سلسله مشکلات داخلی و خارجی، اعتقادات و باورهای دینی برخی از مردم را کمرنگ می‌کند. گاهی برخی می‌گویند ما نماز نمی‌خوانیم به خاطر این که فلان مشکل برایمان پیش آمده است. فراموش نکنیم که اهل بیت (ع) هر زمانی که در زندگی‌شان مشکل بود، بیشتر به سمت نماز می‌رفتند. در مشکلات است که باید درب خانه الهی را بزنیم. این شخصیت عشق به اهل بیت (ع) را در دلش داشت و دلداده انقلاب بود. بارها از زبان او شنیدم که می‌گفتند باید رهبری را تقویت کنیم و باید در جهت رهبر حرکت کنیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین