کد خبر: ۵۸۸۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

مراسم بزرگداشت احمد ابومحبوب در فرهنگسرای شفق برگزار می شود

به مناسبت هفته معلم مراسم بزرگداشت احمد ابومحبوب در فرهنگسرای شفق برگزار می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد ابومحبوب در سال 1335 در تهران به دنیا آمد. پدر و مادرش اهل بندر انزلی اما ساکن تهران بودند. دوره ابتدایی را در مدرسه «آموزنده» در محله نظام آباد طی کرد و بعد از گذراندن دوران دبیرستان، مدرک دیپلم خود را از دبیرستان شبانه خامنه‌ای گرفت. ابومحبوب درباره چرایی اخذ مدرک دیپلم از دبیرستان شبانه می‌گوید: «روزها تا ساعت 5 بعدازظهر کار می‌کردم تا بتوانم خرج تحصیلم را فراهم کنم، خانواده مرفهی نداشتم. آن زمان کارخانه‌ای بود به نام «اسکاچ برایت» که من در بخش بسته‌بندی آن کار می‌کردم.» 

مراسم بزرگداشت احمد ابومحبوب در فرهنگسرای شفق برگزار می شود

وی سپس در سال 1355 به دانش‌سرای راهنمایی تهران وارد شد و مقطع فوق دیپلم را گذراند. احمد ابومحبوب از همان دوران جوانی، ظلم نظام طاغوت را درک می‌کرد و برای مقابله با آن به ایراد سخنرانی در دانش‌سرا می‌پرداخت که در سال 1356 توسط ماموران شاه دستگیر شد. اما این دستگیری مدت زیادی طول نکشید و بالاخره در سال 1357 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در آموزش و پرورش منطقه 6 تهران استخدام شد و به تدریس در مقطع راهنمایی پرداخت. احمد ابومحبوب در اولین سال از بازگشایی دانشگاه بعد از انقلاب فرهنگی، در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران پذیرفته شد.

 
وی در رشته زبان ایتالیایی و کامپیوتر هم نمره قبولی را کسب کرده بود اما به دلیل علاقه‌اش به زبان و ادبیات فارسی، تحصیل در همین رشته را ادامه داد و در سال 1364 مدرک کارشناسی خود را گرفت ودر سال 1369 مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساند. ابومحبوب سپس در دوره دکترای همان رشته و در همان دانشگاه پذیرفته شد اما به دلیل اشتغال وی در آموزش و پرورش، موفق به ثبت نام در آنجا نشد. اما او در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات هم جزو پذیرفته شدگان بود و به همین دلیل، موفق به کسب مدرک دکتری زبان فارسی از این دانشگاه شد. وی می‌گوید: «بعد از این که مدرک کارشناسی ارشد را گرفتم در مقطع دبیرستان مشغول به تدریس شدم. چند سالی است که در گروه‌های آموزشی خدمت می‌کنم و به همین سبب با همه دبیران ادبیات دبیرستان‌های منطقه ارتباط دارم که این ارتباط در برپایی کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها. برگزاری مجمع، ضمن خدمت و... نمود پیدا می‌کند.


کتاب‌ها 
دیوان رباعیات اوحدالدین کرمانی، تصحیح، نشر سروش، 1380، چاپ دوم 
ساخت زبان فارسی، تالیف، نشر میترا، 1383، چاپ سوم
کالبد شناسی نثر، تالیف، نشر زیتون، 1376، چاپ دوم 
عروض و قافیه و نقد ادبی، تالیف، نشر هما، 1374، چاپ اول 
یک حبه قند فارسی (10 جلد)، تالیف، نشر زیتون، 1382، چاپ چهارم 
فرهنگ چهار زبانه علوم اجتماعی، ترجمه، نشر سفیر، 1369، چاپ اول 
درهای و هوی باد، تالیف، نشر ثالث، 1380، چاپ اول 
گهواره سبز افرا، تالیف، نشر ثالث، 1382، چاپ اول 
کک کوهزاد، تصحیح، نشر نغمه زندگی، 1381، چاپ اول 
معروف کرخی، تالیف، نشر نغمه زندگی، زیر چاپ 
فمینیسم‌های ادبی، ترجمه، نشر افراز، زیر چاپ


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین