کد خبر: ۵۹۴۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

چرا زنان باردار نباید نوشیدنی الکلی بنوشند؟

الکل باعث ایجاد انسداد در رشد رگ‌های خونی در جنین می‌شود و خطر کاهش وزن جنین را به دنبال خواهد داشت.
چرا زنان باردار نباید نوشیدنی الکلی بنوشند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- زنان باردار از مصرف نوشیدنی‌های الکلی منع شده‌اند اما علت این موضوع چیست؟ نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که الکل مانع از رشد رگ‌های خونی در جنین می‌شود. این موضوع منجر به کاهش وزن جنین می‌شود و این مسئله خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را در او افزایش می‌دهد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف الکل در دوران بارداری با رشد محدود جنین ارتباط مستقیم دارد. پزشکان هشدار می‌دهند که زنان باردار هرگز نباید در هیچ میزانی (حتی اندک) از مشروبات الکلی استفاده کنند چرا که جنین آسیب جدی خواهد دید.

تحقیقات تازه محققان دانشگاه کوئیزلند و دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد مصرف الکل حتی در اولین روزهای بارداری نیز ممکن است به جنین آسیب برساند و منجر به تولد نوزادی با اندازه‌ای کوچک‌تر از نوزاد عادی و معمولی شود. این تحقیقات بر روی موش‌های صحرایی انجام شده‌اند و می‌توان پیش‌بینی کرد که قابل تعمیم به انسان‌ها نیز هستند.

در این بررسی‌ها مشخص شد زنان بارداری که مشروبات الکلی مصرف کرده بودند نوزادان‌شان 17 درصد کوچکتر از نوزادان معمولی بودند. همچنین، در زنان بارداری که الکل مصرف کرده بودند عروق خونی برای تغذیه جنین رشدی 32 درصد کمتر از زنانی که الکل مصرف نکرده بودند داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
جالب هست تو کشور ما این مورد ممنوع هست و شما یک مطلب در این زمینه قرار دادید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین