کد خبر: ۵۹۴۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

وضعیت نابسامان مدیریتی در صندوق صحا| چرا وزیر صمت ساکت است؟

گویا افسانه منصف در لیست بازنشستگان وزارت صمت قرار دارد ولی به دلیل ارتباط نزدیکش با الستی «معاون منابع انسانی وزارتخانه» بازنشسته نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

هر چند صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از لیست شرکت‌های مشمول واگذاری به بخش خصوصی خارج شده است اما بحران مدیریتی به وجود آمده در چند ماه اخیر این صندوق را به یکی از زیرمجوعه‌های راکد و نابسامان وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل کرده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز، پس از رفتن علی وحدت «مدیرعامل سابق صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا)» به صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، صحا بدون مدیرعامل و با سرپرستی افسانه منصف از اعضای هیات مدیره که مدیر امور اداری و مالی است، اداره می‌شود.

اما چیزی که این وضعیت را تشدید کرده است، طولانی شدن دوران سرپرستی منصف است و نزدیک شدن منصف به دوران بازنشستگی این وضعیت رکود را بیشتر کرد.

گویا افسانه منصف در لیست بازنشستگان وزارت صمت قرار دارد ولی به دلیل ارتباط نزدیکش با الستی «معاون منابع انسانی وزارتخانه» بازنشسته نشده است.

طولانی شدن وضعیت نامشخص مدیریتی باعث شده است که هر روز یک نفر به عنوان گزینه مدیریت مطرح شود که این خود به وضعیت نابسامان صندوق دامن زده است.

صندوق صحا که وظیفه حمایت از صنایع الکترونیک اعم از رایانه‌ای، ارتباطی، اتوماسیون، قطعات الکترونیک، صنایع الکترونیک نوری، مصرفی و کاربردی را بر عهده دارد، یکی از مهمترین زیرمجموعه های وزارت صمت است که در سیصد و چهل و پنجمین جلسه هیأت واگذاری که در محل سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد، از فهرست بنگاه‌های قابل واگذاری خارج شد.

هر جند با تصویب هیات وزیران صحا باید به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تبدیل شود، اما با ادامه این روند شاهد رکود بیشتر آن خواهیم بود.

در این میان وزیر صمت که این روزها در رسانه‌ها به خاطر برخی انتصابات مورد نقد است و رسانه‌ها به انتصاب چهره‌های غیرتخصصی در سمت‌های مدیریتی از وی انتقاد دارند، تاکنون هیچ واکنشی به وضعیت صحا نشان نداده است که این خود جای سئوال دارد.

بخش مهمی از تولید و اشتغال کشور که شامل شرکت‌های نوین و استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان است مخاطبین صحا هستند و ادامه این روند در سالی که به تدبیر رهبر انقلاب به سال رونق تولید نامگذاری شده است، دقیقاً مخالفت و ایجاد مانع برای تولید به شمار می‌رود.

از سوی دیگر در شرایطی که دولت تدبیر و امید با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و تحت فشار رسانه‌های منتقد و فضاسازی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی شده است، اینگونه رفتارها جز دادان بهانه به منتقدان حاصل دیگری ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین