کد خبر: ۵۹۷۱۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

آبشار «لاتون»، بلندترین آبشار ایران+تصاویر

آبشار «لاتون» در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل و در ۶ کیلومتری روستای کوته کومه جای گرفته است و ارتفاع تقریبی این آبشار ۱۰۵ متر است که به لحاظ بلندی، مرتفع‌ترین آبشار گیلان و ایران به حساب می‌آید.
آبشار «لاتون»، بلندترین آبشار ایران+تصاویر
آفتاب‌‌نیوز :

آبشار «لاتون» در میان جنگل‌های انبوه گیلان و در مجاورت کوه زیبای اسپیناس قرار گرفته و در حاشیهٔ این آبشار یکی از زیباترین جنگل‌های متراکم بکر و دست‌نخوردهٔ گیلان با انبوهی از درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی وجود دارد، که در ۹ ماه از سال، سرسبزی و زیبایی خود را حفظ می‌کند.

علاوه بر آبشار اصلی، آبشاری دیگر در ۱۰ متری آن قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سرریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و پر عرض‌تر است. در بالا دست آبشار بزرگ «لاتون»، ۳ حوض بزرگ طبیعی با ۳ آبشار ۱۰ متری وجود دارد که از زیبایی‌های بی نظیر و منحصر به فرد منطقه «لاتون» به حساب می‌آید.

در مسیر صعود آبشار، تپه‌هایی جنگلی و بسیار زیبا با چشمه‌های فراوانی با آبی خنک و نوشیدنی دیده می‌شود. آبشار «لاتون» از فاصلهٔ ۵۰۰ متری قابل رؤیت است و این آبشار از دامنه‌های شرق کوه اسپیناس"اسپینه" سرچشمه گرفته و به رودخانهٔ لوندویل که با طول ۱۷ کیلومتر خود نیز از کوه اسپیناس"اسپینه" سرچشمه گرفته سرازیر می‌شود و با شیب تندی به سمت کوته کومه و لوندویل حرکت کرده و در آخر وارد دریای خزر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عبدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
سلام بلندترین آبشار ایران درجنوب استان کرمان واقع در شهرستان عنبراباد می باشد که ارتفاع تقریبی آن 175 متر بوده بنام آبشار رودفرق معروف بوده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین