کد خبر: ۵۹۸۵۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از موحدی کرمانی: مثل اینکه ایشان از تحریم‌ها و فروش نرفتن نفت و اوضاع اقتصادی و بین‌المللی کشور کاملاً بی‌خبر است

آقایی که سال‌ها خودش در این نظام از مسئولان بالا بوده، فریاد می‌زند: آقا اگر با کلید نمی‌توانی این در را باز کنی با کلنگ بزن بشکن!
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی خطاب به موحدی کرمانی امام جمعه تهران نوشت: آقایی که سال‌ها خودش در این نظام از مسئولان بالا بوده است در تریبونی که متعلق به بیت‌المال است فریاد می‌زند: آقا اگر با کلید نمی‌توانی این در را باز کنی با کلنگ بزن بشکن!

به گزارش آفتاب‎نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «در کشورها یک «مجموعه» مسئولیت امور را به عهده دارند و طبعاً هر آن چه از خوب و بد وجود داشته باشد، حاصل هماهنگی و مدیریت مثبت یا منفی آنان است. اگر دستگاهی دچار فساد می‌شود این که زیرمجموعه قوه خاصی است از سایر قوا رفع مسئولیت نمی‌کند زیرا فساد یا پاکدستی افراد و نهادها نیز از آن مجموعه عبور می‌کند یا به قول معروف همه مجریان و ناظران و ضابطان و قانونگذاران را دور می‌زند و ناگهان از افکار عمومی سردرمی‌آورد. به سخن دیگر اطلاعات و اخبار این‌چنینی وقتی به مردم می‌رسد که مثل میوه له شده همه بهره‌برداری‌ها از آن صورت گرفته و اصولاً دیگر برای مردم دانستن یا ندانستن آن فرقی نمی‌کند. با یک پرونده فساد وقتی به موقع برخورد نمی‌شود، چند سال بعد نتیجه رسیدگی را اعلام کردن چه فایده‌‌ای دارد؟ در حوزه فساد اقتصادی و سیاسی و بین‌المللی این گرفتاری عقب‌ماندگی و به‌روز نبودن وجود دارد، مثل نور ستارگان که میلیون‌ها سال نوری پس از درخشش به چشم ما می‌رسند و می‌بینیم ستاره‌ای در آسمان شب برقی زد ولی آن برق در گذشته‌ای بسیار دور اتفاق افتاده بود.

حال و روز امروز مملکت ما، فساد و گرانی و درگیری‌های بین‌المللی و بی‌توجهی به احوال ملت هم حاصل انحرافاتی است که پس از دهه شکوهمند اول انقلاب به‌وجود آمد و روی هم جمع شد و جمع شد تا در این سال‌ها بوی تعفن آن به مشام برسد و ظاهراً راه چاره‌ای هم حداقل در کوتاه‌مدت دیده نمی‌شود.

از همه این‌ها بدتر تقابل بین دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه و دامن زدن به آنهاست و این که این یکپارچگی نادیده گرفته شود و تخریب رقیب را به‌عنوان هدف انتخاب گردد. آقایی که سال‌ها خودش در این نظام از مسئولان بالا بوده است در تریبونی که متعلق به بیت‌المال است فریاد می‌زند: آقا اگر با کلید نمی‌توانی این در را باز کنی با کلنگ بزن بشکن! (در بحث گرانی و دلایل آن می‌فرماید.)

مثل این که ایشان از تحریم‌ها و فروش نرفتن نفت و اوضاع اقتصادی و بین‌المللی کشور کاملاً بی‌خبر است و همه سنگ‌ها را بر سر دولت می‌کوبد. بله به دولت و عملکرد آن هم انتقاد وارد است ولی باید برگشت به همان مطلع سخن که این یک مسئولیت نظام‌گرایانه است و نه یک تسویه‌حساب با رقیب سیاسی که در انتخابات ما را پشت سر گذاشته باشد. این طوری به جایی نخواهند رسید باید هر قوه و هر دستگاه و زیر مجموعه‌های آن به طور سیستمی احساس وظیفه کنند و اگر برای مثال یک قوه می‌تواند با قانونگذاری فوری و موردی یا قوه دیگر با نظارت و برخوردهای قضائی ضربتی، یاری‌رسان قوه مجریه و وزارت بازرگانی در امر کنترل قیمت‌ها و یا مدیریت بازار ارز باشند، حتماً در یک تفکر سیستمی و نه جزیره‌ای، موفقیت‌ها چندین برابر می‌شود ولی اگر بنا بر چوب لای چرخ گذاشتن و سیاسی‌کاری باشد، شکست حتمی است و مردم حق دارند از کل مجموعه ناراضی باشند. بحث فقط رئیس‌جمهوری نیست که اکثریت آنان به او رأی دادند. حالا در این شرایط و دریای طوفانی و موّاج اگر کسی به جای کمک به حرکت امن کشتی و به ساحل نجات رسیدن، میخی بردارد و کف آن را سوراخ کند باید گفت ضربه‌زنندگان واقعی خود او و امثال او هستند. مصداق روشن این گونه حرکات، تصمیم‌های عجیب و غریبی است که برخی به بهانه‌های گوناگون و توجهیات غیر موجه، اتخاذ و مردم ناراضی و ناراحت را عاصی می‌کنند از حوزه حمل و نقل و ترافیک گرفته تا برخوردهای نسنجیده با ناهنجارهای فرهنگی جامعه تا دشمن‌تراشی‌های بی‌مورد و رقابت‌های سیاسی مبتذل و کاشتن بذر بداخلاقی و حیله‌گری و بی‌اعتمادی.»

امام جمعه تهران اخیرا گفته بود: مسئولین محترم شاهد این گرانی‌های سرسام‌آور هستید؟ می‌بینید مردم در چه شرایطی هستند این گرانی کمر شکن را می‌خواهید چه کار کنید؟ به حمدالله دولت، دولت تدبیر و امید است و کلید هم که می‌گوئید دارید مشکلات را با کلیدتان حل کنید، گرانی‌ها را بر طرف کنید، اگر قفل با کلید باز نمی‌شود با چکش باز کنید. اگر هم دیدید تدبیرتان کارساز نیست کلید هم نمی‌توان قفل را باز کند حداقل از انسان‌های نخبه، آگاه و با تجربه استفاده کنید.(جزئیات بیشتر)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
15
همیشه حقیقت همچون آقتاب تابان هویداست و چیزی نیست که بتوان آن را در پس پرده پنهان کرد، اشکال از چشمان بینا و نابینا و یا داشتن و نداشتن بصیرت خدادادی در درون آدمی است که قدر و ارزش او را معلوم می کند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
19
طلبکار بودن ویژگی انکار ناپذیر برخی آقایان است ، انگار خودشان هیچ نقشی در اوضاع کنونی نداشته اند، همچون فرشته ای بر زمین نازل شده اند و مجریان را امرو نهی می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
8
1
درست اما عملکرد ضعیف و بی برنامه و باری به هر جهت بیشتر .....چقدر در این وضعیت نقش دارد؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
5
0
آقای روزنامه جمهوری اسلامی!!!
در سال 92 قرار بود تحریمها و محدودیتهای ایجاد شده توسط خارجیها با مذاکره با آمریکابرطرف شود که به ایشان اجازه داده شد ولی الان حدود شش سال گذشت اما وضع بدتر شده همان چیزی که روزنامه جمهوری اسلامی می گوید : """مثل اینکه ایشان از تحریم‌ها و فروش نرفتن نفت و اوضاع اقتصادی و بین‌المللی کشور کاملاً بی‌خبر است و همه سنگ‌ها را بر سر دولت می‌کوبد.""" حالا حرف مردم را آیت الله موحدی کرمانی می گوید: شش سال کافی نیست؟ پس کلید چی شد؟ قفل چرا ساختید؟
روزنامه جمهوری اسلامی وقتی حرف به این واضحی را نمی فهمد می شود روزنامه جمهوری .....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین