کد خبر: ۵۹۹۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

همه آنچه که باید درباره میگرن بدانید +راه‌‌های درمان

اغلب مردم جهان با میگرن دست و پنجه نرم می‌کنند این بیماری راه‌های درمانی متعددی دارد و به دلایل مختلفی ایجاد می‌‌شود.
همه آنچه که باید درباره میگرن بدانید +راه‌‌های درمان
آفتاب‌‌نیوز :

میگرن از جمله مشکلات و سردرد‌هایی است که اغلب مردم به آن دچار هستند؛ از هر ۱۰ نفر حداقل ۴ نفر به میگرن دچار هستند این بیماری می‌تواند مشکلات متعددی را برای شما به وجود آورد. در اینجا به معرفی علائم و نشانه‌های میگرن می‌پردازیم.

میگرن چیست؟
معمولاً درد میگرن از یک سمت سر آغاز می‌شود و به سمت چشم‌ها حرکت می‌کند در این نوع از میگرن معمولاً افراد به صدا و نور حساس می‌شوند و ممکن است برای مدتی بینایی آن‌ها دچار اختلال شود همچنین این نوع از میگرن با اسهال و استفراغ همراه است.

حدود ۲۰ درصد از افرادی که دچار سردرد‌های میگرنی می‌شوند ممکن است درد را ۲۰ دقیقه قبل از آن که میگرن شروع شود احساس کنند این دسته از افراد در بینایی خود دچار مشکل می‌شوند و چراغ‌های چشمک زن، خطوط آبی کمرنگ و نقاط مبهم مقابل چشمان آن‌ها قرار می‌گیرد.

نشانه‌های هشدار میگرن چیست؟
بسیاری از افرادی که به بیماری میگرن مواجه هستند پرخاشگر می‌شوند همچنین این دسته از افراد دچار استرس و افسردگی هم خواهند شد و بیش از دیگر افراد احساس خستگی یا گرسنگی می‌کنند.

دلیل اصلی میگرن چیست؟
هنوز دلیل اصلی بیماری میگرن مشخص نشده است، اما برخی از متخصصان مغز و اعصاب بر این باور هستند که ترکیبات شیمیایی و درگیری عصب‌های مغزی سبب بروز بیماری میگرن می‌شود.

علائم میگرن چیست؟
سردرد میگرنی علائم متعددی دارد که شایع‌ترین آن سوزن، سوزن شدن سر و احساس درد شدید در مردمک چشم است.
همچنین اضطراب و استرس هم عامل مهمی از سردرد‌های میگرنی هستند افرادی که دچار بیماری میگرن هستند ممکن است استرس زیادی را تجربه کنند به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که هنگام سردرد در معرض هوای آزاد قرار بگیرید و به یک موسیقی آرامش‌بخش گوش کنید.

چه کسانی مبتلا به میگرن می‌شوند؟
زنان ۳ برابر بیشتر از مردان به بیماری میگرن مبتلا می‌شوند؛ متخصصان معتقدند که وراثت هم می‌تواند علت اصلی میگرن باشد.

رژیم غذایی مناسبی داشته باشید
افراد مبتلا به میگرن باید رژیم غذایی مناسبی را داشته باشند و این دسته از افراد باید از خوردن قند زیاد اجتناب کنند همچنین خواب مناسب هم از جمله عوامل مؤثرد ر بهبود سردرد است هر یک از بیمارانی که مبتلا به میگرن هستند باید حداقل ۶ تا ۸ ساعت در طول شبانه‌روز استراحت کنند.

کافئین بیش از حد منجر به سردرد می‌شود
اگرچه کافئین آرامش‌بخش است، اما بیماران مبتلا به میگرن باید مراقب میزان مصرف کافئین خود باشند، زیرا کافئین بیش از اندازه سبب بروز بیماری میگرن می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
زنجبیل مشکلات میگرن من را از نظر شدت و تعداد دفعات به میزان زیادی کاهش داد.زنجبیل را برای مشکلات گوارشی مصرف کردم ولی نتایج ان را در سردردهای میگرن مشاهده کردم شاید در من میگرن به علت سردی بیش از حد مغز بوده باشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین