کد خبر: ۶۰۰۸۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

سایت راداری و مرکز ایمنی فرودگاه‌ها افتتاح شد

سایت راداری بزم کوشک و مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
سایت راداری و مرکز ایمنی فرودگاه‌ها افتتاح شد
آفتاب‌‌نیوز :

صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر دست اندر کاران صنعت فرودگاهی کشور ابتدا سایت راداری بزم کوشک افتتاح شد.

این سایت با توجه به تاکیدات برنامه پنجم توسعه و چشم انداز ۲۰ ساله کشور مبنی بر پوشش کامل نظارتی توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مدنظر قرار گرفت و در حال حاضر ۱۷ سایت راداری به منظور پوشش فرودگاه‌ها در کشور نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است که رادارهای فرودگاه مهرآباد، شیراز، اصفهان، مشهد، امام خمینی (ره) و بندر عباس عملیاتی هستند.

سایت راداری بزم کوشک نیز در حدفاصل تهران و قم افتتاح شد.

عمر تجهیزات رادارهای مربوطه بیش از ۲۰ سال است و از طرفی رشد ترافیک هوایی در محدوده پی ام ای ای تهران شامل ترافیک هواپیماهای نظامی، غیرنظامی و آموزشی ایجاب می‌کند نظارت راداری در این محدوده با اطیمنان و دقت بالای صورت گیرد تا علاوه بر افزایش ضریب ایمنی پروازها شاهد افزایش قابلیت کنترل ترافیک هوایی منطقه و نیز کاهش تاخیر و نیز کاهش مصرف سوخت باشیم.

پس از افتتاح سایت راداری بزم کوشک مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران در فرودگاه مهرآباد افتتاح شد که با افتتاح این مرکز ۹ فرودگاه بین المللی مهرآباد، مشهد، تبریز، زاهدان، شیراز، بندر عباس، اصفهان، کرمان و یزد تحت پوشش کامل فعالیت‌های این مرکز قرار می‌گیرند و از آذر ماه سال جاری تعداد ۳۳ فرودگاه مرز هوایی و از بهمن ماه تمام فرودگاه‌های کشور به این مرکز متصل می‌شوند.

این مرکز شامل بخش جمع آوری اطلاعات ایمنی و پردازش سیستماتیک آن، میز بحران به منظور مدیریت کلان و اطلاع رسانی در سوانح و حوادث غیر مترقبه و بخش آموزش و ادارات تابع حوزه مدیریت ایمنی است که کمک شایانی به ارتقای ایمنی فرودگاه‌های کشور می‌کند. علاوه بر این، این مرکز منبع تامین اطلاعات ایمنی شامل اطلاعات بررسی سوانح، اطلاعات بررسی حوادث، گزارش توسط خلبان شرکت هواپیمایی، گزارش نظارت بر عملکرد عملیاتی، اطلاعات ارزیابی ریسک ایمنی، اطلاعات ایمنی استخراج شده از منابع بین المللی و نیز گزارش گیری مدام در خصوص صلاحیت‌های کاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین