کد خبر: ۶۰۱۲۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

انتقاد شدید روسیه از کره‌جنوبی؛ شلیک به بمب افکن‌های روس غیرحرفه‌ای بود

مقامات وزارت دفاع کرده جنوبی گزارش دادند که دو هواپیمای جنگی روس مرز هوایی کره جنوبی در شرق این کشور را نقض کرده اند.
انتقاد شدید روسیه از کره‌جنوبی؛ شلیک به بمب افکن‌های روس غیرحرفه‌ای بود
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع روسیه، اقدام جنگنده های کره جنوبی در شلیک به بمب‌افکن‌های این کشور را غیرمسئولانه خواند و گفت حریم هوایی این کشور نقض نشده است و جنگنده های کره ای بی دلیل بسوی دو بمب افکن روسی شلیک کرده اند.

به گفته دولت روسیه خلبانان جنگنده‌های کره جنوبی، اف ۱۶، بدون اینکه تماس تلفنی با خلبانان هواپیماهای روسی برقرارکنند به سمت آنها تیر اخطار شلیک کرده‌اند.

مسکو اعلام کرد بزودی واکنش مناسبی در این باره نشان خواهدداد. مقامات وزارت دفاع روسیه اعلام کرده اند که دو فروند اف ۱۶ متعلق به نیروی هوایی کره جنوبی بصورت «غیرحرفه ای» در مقابله با بمب افکن های روسیه وارد عمل شده‌اند. به گفته روسیه این اولین بار نیست که نظامیان کره جنوبی بدون برقراری ارتباط تلفنی و گفتگو با خلبانان روس به سرعت وارد عمل می شوند.

ساعتی پیش از واکنش وزارت دفاع روسیه، مقامات وزارت دفاع کرده جنوبی گزارش دادند که دو هواپیمای جنگی روس مرز هوایی کره جنوبی در شرق این کشور را نقض کرده اند.

براساس اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، سئول جنگنده های خود را به منطقه فرستاده و این جنگنده ها بسوی بمب افکن های روس، تیر اخطار شلیک کرده اند.

وزارت دفاع کره جنوبی در گزارش خود اعلام کرد که دست کم یکی از بمب افکن های روس دست کم سه دقیقه در آسمان کره جنوبی مانور داده است.

دولت کره جنوبی هم چنین می گوید به همراه دو بمبافکن روس، یک فروند هواپیمای جنگی چینی، بمب افکن، نیز حریم هوایی را نقض کرده اند. وزارت دفاع کره مدل دو بمب افکن روس Tu-95 و بمب افکن چینی را H-6 اعلام کرد. مقامات کره ای می گویند پیش از این سه بمب افکن، یک فروند هواپیمای جنگی A-50 روس هم در آخرین ساعات روز دوشنبه به وقت محلی با اخطار مواجه شده است و دست کم دوبار حریم هوایی کره جنوبی را نقض کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین