کد خبر: ۶۰۱۳۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
تبلیغات

حقایق بسیار جالب درباره اروپا که نمی‌دانستید

اروپا، خانه بعضی از پربازدیدترین کشور‌های جهان، با تاریخ جذاب، هنر‌های دیدنی و طبیعت برجسته، واقعیت‌های بسیار شگفت انگیزی را در خود جای داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

درست است که برنامه‌های سفر در حال حاضر تحت تأثیر شرایط کنونی جهان قرار گرفته و بیشترشان لغو شده اند؛ اما برای تحقق میل شما به گردش و سفر، ما اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانند حس ماجراجویی را به شما القا کنند.

ممکن است درباره اروپا چیز‌های زیادی بدانید، اما مطمئن باشید درباره این قاره پهناور چیز‌های زیادی هم وجود دارند که شما نمی‌دانید!

حقایق بسیار جالب درباره اروپا که نمی‌دانستید

اروپا، خانه بعضی از پربازدیدترین کشور‌های جهان، با تاریخ جذاب، هنر‌های دیدنی و طبیعت برجسته، واقعیت‌های بسیار شگفت انگیزی را در خود جای داده است.

اینجا واقعیت‌هایی درباره این سرزمینِ نزدیک به ۴ میلیون مایل مربعی وجود دارد که ممکن است شما چه دارای اقامت اروپا باشید و چه نباشید، برایتان شگفت‌آور باشند.

ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیای بارسلون، از ساخت اهرام ثلاثه مصر بیشتر طول کشید

حقایق بسیار جالب درباره اروپا که نمی‌دانستید

اهرام باستانی مصر بین سال‌های ۲۵۸۹ تا ۲۵۰۴ پیش از میلاد، طی ۸۵ سال ساخته شده بودند. آنتونی گائودی، ساخت و ساز شاهکار معماری خود کلیسای ساگرادا فامیلیای بارسلون را در سال ۱۸۸۲ را آغاز کرد و پس از آن این کلیسا هنوز در دست ساخت است. گائودی نتوانست کارش را به پایان برساند.

بارسلون قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، در صدمین سالگرد درگذشت گائودی، پس از ۱۴۴ سال ساخت، آن را تکمیل کند.

تقریباً در هر شهر فرانسه خیابانی به نام ویکتور هوگو وجود دارد

فرانسه با نامیدن یک خیابان تقریباً در هر شهر به نام ویکتور هوگو، به مشهورترین شاعر و نویسنده خود، افتخار می‌کند.

حقایق بسیار جالب درباره اروپا که نمی‌دانستید

هوگو نه تنها بینوایان و گوژپشت نوتردام را به عنوان بخشی از جنبش رمانتیک به یادگار گذاشت، بلکه خود را بسیار وقف کشورش کرد و به عنوان یک مدافع سیاسی خدمت به کشورش کرد؛ بنابراین جای تعجب نیست که این کشور حتی چهره او را نیز در پول رسمی خود قرار بدهد.

دانمارک دارای ۷۰۰۰ نام کودک مورد تأیید دولت است (و ۵ مورد که مورد تایید نبوده و ممنوع اند)

شما مجاز به انتخاب نام فرزند خود از میان ۷۰۰۰ نام کودک تأیید شده در دانمارک هستید، اما اگر می‌خواهید اسم فرزندتان منحصربه‌فرد باشد، برای این کار باید مجوز دولت را دریافت کنید.

دیزنی‌لند پاریس یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها در تمام اروپا است

وقتی به یک جاذبه اروپایی فکر می‌کنید، شاید چیزی شبیه به برج ایفل در ذهنتان بیاید. برج ایفل، سالانه ۷ میلیون بازدیدکننده دریافت می‌کند، که این مقدار حتی نزدیک به ۹.۷ میلیون بازدیدکننده دیزنی‌لند پاریس نیست.

اروپا جنگل بارانی دارد

بله، آب و هوای اروپا وجود جنگل‌های بارانی را امکان‌پذیر می‌کند. یکی از آخرین باقی‌مانده‌های این جنگل‌ها، پروسیکا در بوسنی و هرزگوین است. این جنگل ۳۵۰۰ هکتاری، در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

ولز یک شهر با نامی ۵۷ حرفی دارد

طولانی‌ترین نامی که به یک شهر در اروپا داده شده متعلق به شهری در ولز است. این کلمه در ولزی به معنی «غار» است. اگر می‌توانید سعی کنید آن را تلفظ کنید!

در سوئیس غیرقانونی است که یکشنبه‌ها چمن باغچه خود را بزنید، لباس‌هایتان را آویزان کنید یا ماشین خود را بشویید.
سوئیسی‌ها معتقدند که یکشنبه‌ها روز استراحت هستند و چمن زنی در این روز ممنوع است (به دلیل سر و صدای بیش از حد)، شستن ماشین ممنوع است، و آویزان کردن لباس‌ها برای خشک کردنشان نیز ممنوع است.

سوئیسی‌ها فکر می‌کنند هنگامی که یک روز سر کار نمی‌روید و تعطیل هستید، هیچ مسئله‌ای نباید در استراحت شما خلل ایجاد کند.

ایسلند پشه ندارد

پشه شما را زیاد نیش می‌زند؟ پس شما عاشق ایسلند خواهید شد!

به دلیل کمبود تالاب‌های کم عمق و وجود دمای نامناسب برای پرورش پشه، ایسلند کشوری بدون پشه است؛ بنابراین می‌توانید هر وقت خواستید با پنجره‌های باز بخوابید. (اگرچه ما توصیه نمی‌کنیم این کار را در زمستان انجام دهید، زیرا دما در این کشور در زمستان همیشه منفی است.)

اروپا نام یک پرنسس فنیقی است

در اساطیر یونان، گفته می‌شود که زئوس سخت عاشق یک شاهزاده خانم فنیقی به نام اروپا شد. تغییر قیافه داد تا او را فریب دهد؛ بعد او را روی پشت خود به دریا حمل کرد و به جزیره کرت برد.

نروژ به یک پنگوئن نشان شوالیه داده است

سرهنگ کل گارد پادشاه نروژ، سرتیپ سر نیلز اولاو، یک پنگوئن و شوالیه بسیار خوب است. سر اولاو در سال ۲۰۱۹ با اقامت در باغ وحش ادینبورگ سومین پنگوئن شوالیه است. اولین پنگوئن شوالیه به طور شجاعانه بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۷ خدمت کرد.

در هلند، تعداد دوچرخه‌ها بیشتر از آدم‌هاست

کشور هلند نیز نیازمند اخذ ویزای شینگن است، پس از وارد شدن به این کشور خواهید دید که دوچرخه سواری در هلند بسیار محبوب است. ۸۴ درصد از کل مردم هلند حداقل یک دوچرخه دارند. به دلیل وجود ۲۲.۳ میلیون دوچرخه در کشور برای ۱۷ میلیون نفر ساکن، تراکم و شلوغی و ترافیک دوچرخه به ویژه در شهر شلوغ آمستردام، در واقع به یک مشکل تبدیل شده است.

طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه راتگرز انجام شده، دوچرخه سواری در هلند از دوچرخه سواری در تمام کشور‌های دیگر جهان، ایمن‌تر است.

بیش از ۲۰۰ زبان در اروپا صحبت می‌شود

از میان ۲۰۰ زبانی که در اروپا صحبت می‌شود، تنها ۲۴ مورد توسط اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده اند. رایج‌ترین زبان در این قاره انگلیسی است که ۳۸ درصد از مردم قادر به صحبت به آن زبان هستند.

سن مارینو قدیمی‌ترین کشور در اروپاست

در حالی که بلغارستان قدیمی‌ترین کشور اروپایی است که نام خود را حفظ کرده است، جمهوری سن مارینو - کشوری مستقل در محدوده ایتالیا – قدیمی‌ترین کشور مستقل اروپا است. تاریخ تولدش این کشور به سال ۳۰۱ پس از میلاد باز می‌گردد.

همانطور که سایر ایالت‌های ایتالیا پس از جنگ، همگی به بخشی از ایتالیا تبدیل شدند، سن مارینو توانست استقلال بخش اعظمی از خود را در طول قرن‌ها حفظ کند.

بیشتر بدانید: شرایط مهاجرت به کانادا چگونه است؟

آلمان بیشترین تعداد رستوران‌های مک دونالد را در اروپا دارد

مک دونالد در همه جای اروپا وجود دارد. با این حال، در آلمان، افراد واقعاً عاشق فست فود هستند؛ ۱۴۸۰ مک دونالد فقط در این کشور وجود دارد.

فرانسه و ایالات متحده مشترکاً در رده سوم قرار دارند و هر دو بیش از ۱۰۰۰ شعبه مک دونالد مورد علاقه افراد اهل فست فود را در خود دارند.

۱۰ کشور اروپایی هنوز به شکل سلطنتی اداره می‌شوند

این روز‌ها شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل از اعضای خانواده سلطنتی انگلیس، بسیاری از عناوین خبری را به خود اختصاص داده اند و ممکن است باعث شده باشند فکر کنید ملکه الیزابت و زاد و ولد وی تنها خانواده سلطنتی در اروپا هستند. اما همانطور که می‌دانید اینطور نیست، و ده کشور و قلمرو در اروپا هنوز دارای شاه و ملکه هستند، از جمله آندورا، بلژیک، دانمارک، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، موناکو، هلند، نروژ، اسپانیا و سوئد.

ایرلند بالاترین نرخ تولد را دارد

متوسط نرخ تولد در ایرلند تقریباً دو فرزند به ازای هر زن است که این بالاترین میزان تولد در اروپاست. اما به طور کلی، اروپا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های تولد در جهان را داراست، به ازای هر زن، ۱.۶ کودک.

بلندترین قله اروپا در روسیه است

قله آتشفشانی کوه البروس نه تنها بلندترین کوه روسیه بلکه بلندترین کوه اروپا نیز هست. این کوه در در کوه‌های قفقاز قرار دارد که اروپا را از آسیا جدا می‌کنند و ۱۸، ۵۱۰ فوت ارتفاع دارد.

حقایق بسیار جالب درباره اروپا که نمی‌دانستید

این کوه با وجود این که یکی از هفت قله بلند جهان است، یکی از ساده‌ترین کوه‌ها برای بالت رفتن از آن و کوهنوردی محسوب می‌شود. کوهنوردان همچنین از پیاده‌روی در ارتفاعات پایین آن لذت می‌برند.

موناکو بالاترین میزان امید به زندگی را دارد

این موضوع شاید به خاطر موقعیت قرارگیری زیبای موناکو، غرق در آفتاب، در امتداد رودخانه فرانسه باشد. شاید هم به دلیل جمعیت پزشکان و پرسنل بسیار فرهیخته باشد. شاید دلیل این امر محبوبیت رژیم مدیترانه‌ای باشد که در سراسر دنیا از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی به حساب می‌آید.

در هر صورت، مردم موناکو بطور متوسط ۸۹.۴ سال عمر می‌کنند، که این عدد نشان‌دهنده بیشترین امید به زندگی نه تنها در اروپا بلکه در تمام جهان است.

برای دانستن حقایق بیشتر در مورد اروپا و کشور‌های اروپایی، به چهره نگار سر بزنید. این آژانس مهاجرتی ۳۶۰ درجه، برای تمام چالش‌هایی که در روند مهاجرت با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، راه‌حلی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
2
1
چرا از در حال فرو پاشیش ننوشتی
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
2
0
اروپا منو یاد استعماروجنگ وخونریزی وشیطان می اندازه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین