کد خبر: ۶۰۳۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲

تفاهمنامه همکاری مرزی بین ایران و ترکیه امضا شد

کلانتر مرز جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان وان ترکیه با امضای تفاهم نامه همکاری بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.
تفاهمنامه همکاری مرزی بین ایران و ترکیه امضا شد
آفتاب‌‌نیوز :

کلانتر مرز جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان وان ترکیه در نشست و ملاقات مرزی، علاوه بر بحث و تبادل نظر برای افزایش توسعه همکاریهای دو جانبه مرزی و مقابله با انواع ناامنی ها در مرزهای مشترک ، بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

سرهنگ شیرزاد حاجی زاده فرمانده هنگ مرزی و کلانتر مرز ماکو در آیین امضای این تفاهم نامه با اشاره به افزایش مناسبات مرزی دو کشور در این منطقه گفت: با پیگیریهایی صورت گرفته نیروهای هر دو کشور مثل گذشته با تلاش بیشتری نسبت به انسداد مرز و برخورد با ناآرامی ها و کالای قاچاق اقدام خواهند کرد.

وی در این ملاقات همچنین با اشاره به افزایش مناسبات مرزی ۲ کشور بیان کرد: با پیگیری‌هایی صورت گرفته نیروهای هر دو کشور مثل گذشته با تلاش بیشتر در راستای تامین امنیت مرزها و برخورد با قاچاق اقدام خواهند کرد.

والی استان وان ترکیه هم در این نشست به حدود ۸۶ کیلومتر مرز مشترک با شهرستان ماکو اشاره کرد و افزود: تشکیل و برگزاری ملاقات مرزی امری ضروری برای حفظ امنیت در نوار مرزی است.

محمد امین بیلمز با اعلام اینکه برای گسترش مناسبات مرزی بایستی جلسات و ملاقات ها ادامه یابد افزود : برگزاری این ملاقاتهای مرزی بر اساس قراردادها و تفاهم نامه ها فی مابین تاثیرات بسیار مثبتی در امنیت و ارتقا امنیت مرزهای مشترک خواهد داشت .

در پایان اولین جلسه ملاقات مرزی کلانتر مرز جمهوری اسلامی ایران در ماکو و والی استان وان ترکیه ، علاوه بر امضا تفاهم نامه همکاری در سه بند مقرر شد این جلسات هر شش ماه یکبار در خاک ترکیه و جمهوری اسلامی برگزار شود.

ایران و ترکیه ۵۶۶ کیلومتر مرز مشترک دارند و آذربایجان‌غربی از ایران با استان‌های آغری، ایغدیر، وان و حکاری از این کشور هم‌مرز است.‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین