کد خبر: ۶۰۵۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
رئیسی گفته "با اقتدار از حقوق مردم دفاع می‌کنیم"

رئیس قوه قضائیه: هاضمه نطام فساد نمی‌پذیرد| پایان عمر مفسدان اقتصادی فرارسیده|جلوگیری از زمین‌خواری و کوه‌خواری وظیفه همه است

رئیس قوه قضائیه گفت: پایان عمر مفسدان اقتصادی فرارسیده است و این اقدام قوه قضائیه همانند موجی فساد در کشور را با خود خواهد برد و این اقدام ادامه‌دار خواهد بود.
رئیس قوه قضائیه: هاضمه نطام فساد نمی‌پذیرد| پایان عمر مفسدان اقتصادی فرارسیده|جلوگیری از زمین‌خواری و کوه‌خواری وظیفه همه است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: برای حضور در بین روحانیون که در شهر و روستا در سنگر مسجد از شریعت و حقوق مردم و حق‌الله دفاع می‌کنند و هدایتگر مردم هستند، افتخار می‌کنم. 

رئیس قوه قضائیه اذعان داشت: فلسفه روحانیت و ماموستاها این است که نسبت به علم‌افزایی اقدام جدی کنند و هیچ وقت خود را بی‌نیاز از علم ندانند.

به گفته وی، نورانیت در گرو کلمات اهل بیت عصمت و طهارت است و زبان ما نورانی می‌شود و تاثیرگذاری در جامعه به برکت آیات قرآن و اهل بیت افزون می‌شود.اگر کسانی که در جایگاه علم و دانش هستند خود را تقویت کنند نمی‌گذارند دین به تحجرات و تفکرات تکفیری آلوده شود.

وی گفت: امروز دین مورد هجمه دشمن است در سایت‌ها و فضای مجازی می‌خواهند مردم را نسبت به دین دچار تردید کنند برای اینکه مردانی اهل ایستادگی حضور و ظهور پیدا نکنند لذا روحانیت باید تلاش کنند معنویت در جامعه افزایش پیدا کنند.

به گفته حجت‌الاسلام رئیسی، پایین‌بودن جرم و جنایت در کردستان، جدای از اقدامات دستگاه انتظامی، قضایی و سپاه، به افزایش معنویت در این استان برمی‌گردد.

رئیس دستگاه قضا گفت: اینکه گروه‌های تکفیری بیایند ذهن جامعه را دچار تردید کنند اگر آشنایی مردم با دین قوی باشد، امواج آن پرخروش خواهد شد و سوارشدن بر این سفینه رهایی‌بخش و نجات‌بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما باید دین و ارزش‌های اسلام، روش زندگی اهل بیت عصمت و طهارت را برای مردم بیان کنیم چرا که اهل بیت محور وحدت و نجات هستند که باید در تبلیع دین مورد توجه قرار گیرد، افزود: نظام ما مبتنی بر چهار اصل اساسی، نماز، جهاد، زکات و امر به معروف و نهی از منکر است و منتها در این جامعه فساد قابل‌قبول نیست و هاضمه این نطام فساد نمی‌پذیرد. انقلاب اسلامی مطلقا فساد را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد فساد در هیچ جایی لانه کند چرا که بنای نظام مبتنی بر نپذیرفتن فساد است.

وی ادامه داد: صلاح و ضدفساد بودن در ذات انقلاب اسلامی است و ما در هر کجای نظام اقتصادی، اداری و فرهنگی و سیاسی کشور اجازه وجود فساد نمی‌دهیم چون فلسفه دستگاه قصا پاسداری از انقلاب است.

رئیسی با بیان اینکه پایان عمر مفسدان اقتصادی فرارسیده است و این فقط بواسطه صحبت کردن من طلبه نیست بلکه ذات نظام فساد را قبول نخواهد کرد، افزود: برخورد با فساد مقطعی نخواهد بود بلکه بسان موجی فساد را با خود خواهد برد و ادامه‌دار و مستمر خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: تمام تلاش ما کمک به معیشت مردم و جلوگیری از ضربه‌زدن به معیشت مردم است و شان دولت اسلامی نظارت بر بازار است.

وی در بخش پایانی سخنانش از مشکلات روحانیون گفت و افزود: در کشور پایین‌ترین حقوق را قشر روحانیون دریافت می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه ما هیچ وقت دنبال افزایش هزینه دادرسی نیستیم و به دنبال آن هستیم دسترسی به عدالت برای عامه مردم محقق شود، افزود: برخی می‌خواهند کردستان را ناامن جلوه دهند اما به برکت خون‌هایی که ریخته شده است، کردستان امن‌ترین استان و آماده سرمایه‌گذاری است.

رئیس قوه قضاییه اذعان داشت: کارهای ارزشمندی در کردستان در بخش کشاورزی انجام شده ضمن اینکه به دلیل برخورداری کردستان از نیروی کار و ظرفیت‌ها آماده توسعه و سرمایه‌گذاری است.

جلوگیری از زمین‌خواری و کوه‌خواری وظیفه همه مسؤولان است/ با اقتدار از حقوق مردم دفاع می‌کنیم

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی همچنین در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کردستان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: صمیمانه از همه کارکنان دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه تشکر می‌کنم که در جای جای این استان مشغول خدمتگزاری به مردم هستند.

وی افزود: از نظر شکلی، همکاران ادبیات فاخری داستند با وجود اینکه در بیان خواسته‌هایشان بودند و این از ادبیات فاخر کردهاست که هنرمندانه مطالب را ادا کردند. همه کردستان جزو مناطق محروم تلقی شود جای تفسیر دارد چون برخی نقاط محروم و یا نقاطی به نسبت برخوردار است.

وی اذعان داشت: شاخص‌هایی که وزارت کشور به محرومیت دارد، با این معادن ارزشمند و این زیبایی‌هایی که در این سرزمین قرار گرفته است، به نسبت محرومیتی که به ان تلقی می‌شود باید امکانات و خدمات داد. با جذب‌هایی که در دستگاه قضایی انجام خواهد شد می‌توان افراد کاربلد را با آزمون‌هایی تبدیل وضعیت کرد و ارتقایی صورت بگیرد که انگیزه در همکاران ایجاد خواهد کرد. به آمارها نباید بسنده کرد اما عدد یکی از شاخص‌ها برای بهره‌وری اما فقط آمار نیست بلکه باید به سایر شاخص‌ها توجه کرد.

به گفته رئیسی، تقویت تعاونی‌های مسکن، احیانا مصرف و یا احیانا کارهای دیگر و بسته به ظرفیت قوه قضائیه باید در دستور دادگستری‌ها باشد.

رئیس دستگاه قضا اذعان داشت: با نگاه اولویتی کار و وظیفه شعلی، باید به مشکلات کارکنان و رفاهیات آنان هم رسیدگی کرد. در سال ۹۶ حدود ۶ هزار نفر امتحان داده‌اند که مساله دو طرف هست، ما دنبال رفع مشکل خود هستیم و داوطلبان نیز دنبال استخدامی هستند که ما به دنبال رفع مشکل بودجه هستیم تا بتوانیم آنان را جذب کنیم.

رئیس دستگاه قصا تصریح کرد: کمبودها و مشکلات شهر به شهر کردستان را داریم که باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: در کردستان دیدید و شنیده‌اید که افرادی از مهاجرین و انصار استان در مقابل ضدانقلاب و اشرار مقابله کردند و مردانه ایستادند تا امروز کردستان از این امنیت برخوردار باشد لذا ما باید مزه شیرین عدالت را به کام آنها شیرین کنیم و کمبود نیروی انسانی نباید خدمت به آنان را تحت‌الشعاع قرار دهد هر چند تاکنون اتفاق نیافتاده است.

همه سازمان‌ها و کارکنان و قصات در دادرسی و حل مشکلات مردم نقش دارند و پرونده‌ها نباید درگیر اطاله دادرسی شود.

وی با بیان اینکه بازسازی شخصیت زندانی با قوه قضاییه است هر چند باز اجتماعی کردن آن مربوط به خانواده و سایر سازمان‌های مختلف اجتماعی است اما بخشی با قوه قضائیه است، افزود: جلوگیری از زمین‌خواری‌ها، رودخانه‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌ها وظیفه همه مسوولان است و نباید بگذارند به حقوق مردم تجاوز کنند و محیط زیست را مورد مخاطره قرار دهند.

رئیسی خطاب به کارکنان دادگستری کردستان گفت: تلاشتان را جدی کنید همانند پیشینیان که با جهاد امنیت را برقرار کردند و امروز در سایه این امنیت نفس می‌کشیم و زندگی می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: نگذارید متجاوزان حقوق مردم و متخلفان جامعه میدان پیدا کنند که باید همین فضای امن برای مردم باید باشد.

رئیسی همچنین بر داشتن اقتدار در دادگستری‌ها تاکید کرد و گفت: داشتن اقتدار با این اوصاف که با مهربانی با مردم برخورد شود در عین حال مقتدرانه حقوق مردم را ستاند. اجازه شکستن حریم قانون و بایدها و نبایدها را نمی‌دهیم و با اقتدار از قانون دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: برای تحقق این موضوع زمان‌شناسی در پرونده‌ها خیلی مهم است چون زمان که گذشت اثر بررسی پرونده از بین می‌رود و گاها نتیجه عکس دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین