کد خبر: ۶۰۶۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
تبلیغات

نکاتی درباره خرید بوستر پمپ آبرسانی و آتش‌نشانی

بوستر پمپ برای تنظیم کردن فشار آب لوله استفاده شده و با توجه به نوسان میزان آب مصرفی در ساختمان ها و برای تنظیم و کنترل فشار آب استفاده می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت پایا گسترش خورشید تابان فروشنده انواع بوستر پمپ و تجهیزات استخری بوده و مشتریان می توانند برای خرید بوستر و سایر تجهیزات پمپ به تمام نمایندگی های شرکت پایا گسترش مراجعه نمایند.

بوستر پمپ

بوستر پمپ دستگاهی است که برای افزایش فشار آب مورد استفاده قرار می گیرد و چند پمپ را به طور موازی به یکدیگر کوپل می کند. به طور کلی می توان گفت بوستر پمپ برای تنظیم کردن فشار آب لوله استفاده شده و با توجه به نوسان میزان آب مصرفی در ساختمان ها و برای تنظیم و کنترل فشار آب استفاده می شود.

فروش انواع بوستر پمپ آبرسانی و آتشنشانی

بوستر پمپ دارای انواع مختلف است که از مهمتری آنها به بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی می‌توان اشاره کرد. بوستر پمپ متشکل از چند الکتروپمپ بوده و این الکتروپمپ ها به طور موازی در کنار هم قرار دارند. بوستر پمپ ها مجموع آب مصرفی و همچنین مجموع فشار وارده بر سیستم را تامین می کنند. بوستر پمپ‌ها در واقع تجهیزاتی هستند که انرژی مکانیکی را از منابع بیرونی گرفته و آن را به مایعات انتقال می دهند و به این ترتیب موجب سرعت افزایش آب می شوند. بوستر پمپ ها بیشتر در مکان هایی که در ارتفاعات بلند واقع شده اند کاربرد دارند زیرا فشار آب در آن نقاط بسیار پایین است. بوستر پمپ ها در مصارف ساختمانی، شبکه های آب شهری، آبیاری پارک ها و فضاهای سبز، آتش نشانی ها، بیمارستان ها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

بوستر پمپ همانند یک دستگاه کمپرسور گاز عمل کرده و با فشرده سازی می تواند فشار آب را افزایش دهد. در حقیقت بوستر پمپ ها برای افزایش فشار مایعات و در نهایت برای انتقال آنها با فشار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. بوستر پمپ متشکل از پمپ ها، اتصالات، لوله ها، شیر آلات و تجهیزات الکتریکی دیگری است و قادر است آب را با فشار ثابت و معینی به لوله ها انتقال دهد.بوستر پمپ ها زمانی شروع به کار می کنند که شیر آب باز می شود. اگر هنگام مصرف آب، همزمان چند شیر آب باز شود و مصرف آب افزایش پیدا کند، سایر بوستر پمپ ها به طور اتومات شروع به کار می کنند به این ترتیب و فشار آب در شبکه ثابت می ماند و در نتیجه از اتلاف بیش از حد انرژی و استهلاک پمپ ها جلوگیری می شود.

بوستر پمپ ها با توجه به کاربرد و نوع موتوری که دارند به دو نوع دور ثابت و و دور متغیر تقسیم می شوند. نوع متغیر آنها در مصارف ساختمانی و سیستم های آبرسانی و همچنین آبیاری مجتمع های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دور ثابت بوستر پمپ ها بیشتر در اطفا حریق و سیستم های آتشفشانی استفاده می شود. در این نوع از بوستر پمپ ها، روشن و خاموش شدن الکتروپمپ ها به صورت نوبتی بوده و برای کنترل فشار فقط می توان از دو پرشر سوئیچر استفاده کرد. یکی از این پرشرها برای حداکثر فشار و دیگری برای حداقل فشار استفاده می شود.

تجهیزات استخری

تجهیزات استخری برای تمیز نگه داشتن و نگهداری استخر، جکوزی و سونا مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی تجهیزات استخری برای ساخت انواع استخر و جکوزی استفاده شده و به دو نوع تجهیزات اصلی و تجهیزات جانبی تقسیم می شود. تجهیزات اصلی از تجهیزاتی هستند که در ساخت استخر حتماً باید از آنها استفاده شود ولی تجهیزات جانبی با توجه به نوع کارکرد و مدل استخر استفاده می شوند. تجهیزات استخری انواع مختلفی دارند و در این مقاله بعضی از آنها را به اختصار شرح می دهیم. برای آگاهی از قیمت انواع تجهیزات استخر مانند قیمت جت پمپ جکوزی با پایا گسترش تماس بگیرید.

پمپ تصفیه آب استخر

پمپ تصفیه استخر از تجهیزات اصلی استخر بوده و برای هر استخری لازم است. پمپ آب استخر با چرخاندن آب در استخر، موجب شفاف شدن آب استخر شده و مانع از راکد ماندن آب می شود. در حقیقت پمپ تصفیه یکی از مهمترین تجهیزات استخری بوده و موجب حرکت جریان آب می شود. پمپ تصفیه با استفاده از اسکیمر و آبکش، آب را از استخر بیرون می کشد و آن را به سمت فیلتر سوق می دهد سپس آب تمیز شده را دوباره به درون استخر پمپاژ می کند. این پمپ در دو نوع تک تاز و سه فاز و برای مصارف صنعتی و خانگی تولید می شوند.

پمپ تصفیه استخر در مقایسه با سایر پمپ ها، بدنه مقاوم تری دارد و به طور کلی بدنه پمپ های استخری از پلیمرهای با کیفیت ساخته شده و دربرابر آشغال، اسید و کلر مانع از خوردگی و آسیب رساندن به پمپ می شود. تمام اجزای تشکیل دهنده پمپ تصفیه، خاصیت زد خوردگی دارند. در داخل پمپ استخر یک دستگاه موگیر وجود دارد که در دهانه موتور قرار گرفته است و مانع از ورود ذرات ریز می شود.

فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر یکی از پرکاربردترین تجهیزات استخری است و با استفاده از این فیلتر ذرات معلق موجود در آب از بین می روند. این دستگاه برای شفاف کردن و همچنین تصفیه آب استخر استفاده می شود و برای همه استخرها لازم است. ممکن است کارایی و عملکرد این دستگاه بسیار ساده به نظر برسد ولی در حقیقت به عنوان یکی از تجهیزات اصلی استخر، کارکرد بسیار مهمی دارد. فیلتر شنی به خاطر بازدهی بالا و قیمت مناسبی که دارد، بیشتر از سایر فیلترها مورد استفاده قرار می گیرد.

کلر زن استخر

دستگاه کلرزن از مهمترین تجهیزات استخر بوده و متشکل از یک پمپ برای انتقال کلر است. این دستگاه در استخرهای خانگی، استخرهای بزرگ و همچنین مخزن های آب شهری مورد استفاده قرار می گیرد. کلر زن یکی از کوچکترین تجهیزات استخری محسوب می شود ولی این دستگاه وظیفه دارد آب استخر را تمیز و ضد عفونی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین