کد خبر: ۶۰۷۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

ناپدیدشدن نماد برگزیت بنکسی از دیوار شهری در انگلیس+عکس

تهران- ایرنا- نقاشی دیواری «بنکسی» هنرمند ناشناس خیابانی انگلیس که کارگری را در حال چکش‌کاری روی یکی از ستاره‌های پرچم اتحادیه اروپا نشان می‌دهد، به‌طور مرموزی از روی دیوار ساختمانی در شهر دوور (Dover) انگلیس ناپدید شد.
ناپدیدشدن نماد برگزیت بنکسی از دیوار شهری در انگلیس+عکس
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سی‌ان‌ان، این نقاشی دیواری که از سال ۲۰۱۷ دیوار ساختمان «کستل امیوزمنتس» (Castle Amusements) را مزین کرده و نماد برگزیت بود، از این مکان محو شد.

به گفته یکی از ساکنان شهر دوور، روز شنبه داربستی در کنار این نقاشی برپا شد و فردای آن روز، نقاشی آنجا نبود.

این نقاشی در شهر دوور، بندری که انگلیس را به فرانسه متصل می کند، به نشانی ویژه تبدیل شده بود و گردشگران برای گرفتن عکس سلفی با این اثر، در این مکان توقف می کردند.

خانواده «گادن» (Godden) که مالک این ساختمان هستند، پیشتر از تمایل خود برای فروش این اثر هنری خبر داده بودند.

هرچند هنوز مشخص نیست که آیا این نقاشی از روی دیوار پاک یا روی آن رنگ شده است، ناپدیدشدن ناگهانی اش، محلی ها را ناراحت کرده است.

ناپدیدشدن نماد برگزیت بنکسی از دیوار شهری در انگلیس+عکس

شماری از ساکنان شهر دوور به منظور ابراز خشم از این مساله، به شبکه های اجتماعی پناه برده اند.

بنکسی هنوز در مورد ناپدیدشدن اثرش از روی دیوار این ساختمان، اظهارنظری نکرده است.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده است. وی هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال ۲۰۱۵ پرتره «استیو جابز» رئیس فقید شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید. آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در همه بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود.

بعلاوه، ردی از آثار بنکسی علاوه بر انگلیس در ژاپن برجا مانده است. وی در سال ۲۰۱۴ جایزه شخصیت سال آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به «وبی» را از آن خود کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین